Šiek tiek apie sportą...


Sveikos! Manau kiekviena vasarai atėjus esate užsibrėžusios padailinti savo figūrą. Atrodo kad lengviausias kelias - dietos, bet tai toli gražu ne išeitis. Juk reta turi pakankamai kantrybės atsisakyti mėgstamo maisto ir laikytis griežto mitybos režimo, be to, dietos nualina jauną organizmą, o prarasti kilogramai grįžta su kaupu. Daug geresnė išeitis - sportas. Sportuodama ne tik įgysi dailesnes kūno formas, bet ir sustiprėsi, užsigrūdinsi, tapsi lankstesnė ir ištvermingesnė, sustiprinsi raumenukus. Vasara yra puikus metas sportuoti - juk norisi po atostogų į mokyklą grįžti pražvalėjus, be to vasarą būna daugiau laisvo laiko mėgstamiems užsiėmimams.

Nuo ko pradėti?
Jeigu dar nesportuoji, išsirink patinkančią sporto šaką. Kiekviena iš jų turi ir pliusų, ir minusų, svarbu atrastį tokią, kuria užsiimant gerai jautiesi. Štai keletas populiariausių sporto šakų:

Tenisas
Tenisas ilgai laikytas lengvu, moterišku sportu, bet iš tiesų toks nėra. Norint išmokti gerai žaisti tenisą, prireiks daug ilgų, varginančių treniruočių.
Pliusai: Žaidžiant tenisą stiprėja raumenys, ypač viršutinės kūno dalies, lavinasi rankų-akių koordinacija, greitėja reakcija. Šis sportas nėra komandinis, jame kiekienas kovoja už save, todėl galima tobulėti nepriklausomai nuo kitų žmonių.
Minusai: Tai - brangus sportas. Kokybiškų teniso rakečių kainos prasideda nuo 250 Lt, o kur dar kortų nuoma, trenerio paslaugos.

Krepšinis
Krepšinis yra itin populiarus sportas visame pasaulyje. Visi žino, kad krepšinis - antra religija Lietuvoje, todėl nemokėti jo žaisti - gėda.
Pliusai: Norint žaisti krepšinį, nebūtina rinkti visos komandos - jį galima žaisti ir dviese arba net vienam. Jis lavina greitį, taiklumą, greitą mąstymą. Žaidžiant krepšinį lavinami viso kūno raumenys.
Minusai: Krepšinį žaisti gali būti sunku esant žemo ūgio, be to pasirinkus šį sportą neišvengsi traumų, tai gana varginantis sportas.

Futbolas
Futbolas pagal populiarumą neatsilieka nuo krepšinio, o norint jį žaisti užtenka kamuolio, vartų, ir keleto gerų draugų.
Pliusai: Lavina kojų-akių koordinaciją, žaidimas nesudėtingas, nereikalauja daug fizinės jėgos, jį žaisti gali beveik kiekvienas.
Minusai: Žaidžiant futbolą, mėlynės ant kojų greičiausiai bus neišvengiamos, be to šiame sporte bene didžiausia traumų tikimybė.


Plaukimas
Šis sportas ypatingas tuo, kad juo užsiimti galima bet kokiame vandens telkinyje arba baseine, o norint juo užsiimti, tereikia mokėti plaukti.
Pliusai: Plaukiant žmogaus kūnas stiprėja, bet kartu ir atsipalaiduoja. Nereikia bijoti kad sukaisi, suprakaituosi. Šioje veikloje visi kūno raumenys apkraunami vienodai.
Minusai: žinoma, užsiimant šiuo sportu vieninteliai pavojai yra nuskęsti ir sušalti. Svarbu nepervertinti savo galimybių ir neplaukti per toli arba būti vandenyje per ilgai.

Važinėjimas dviračiu
Šiaip jau dviratis laikomas ne sporto, o transporto priemone, bet vis daugiau žmonių jį naudoja ne tik norėdami kur nors nuvažiuoti, bet ir pasportuoti.
Pliusai: Dviračiu gali važiuoti kur užsinorėjusi ir kada užsinorėjusi. Tai pakankamai lengvas, neišvarginantis, labai malonus užsiėmimas. Nuolat važinėdama dviračiu padailinsi klubus ir kojas.
Minusai: Šis sportas tau netinka, jei neturi dviračio.



Bėgimas
Bėgimas - daug ištvermės ir jėgų reikalaujantis sportas.
Pliusai: Bėgimas - tikriausiai pats pigiausias sportas, nes norint juo užsiimti, nieko nereikia(neskaitant tinkamų drabužių). Turint kantrybės bėgioti kasdien, greitai pastebėsi stulbinančius rezultatus.
Minusai: Šis sportas yra be galo varginantis, svarbu yra staiga neapkrauti savo kūno ir sustoti pailsėti.



Išsirinkus patinkančią sporto šaką, iškyla dar viena problema - kaip prisiversti sportuoti kiekvieną dieną? Tik nedaugeliui pakanka valios nepalūžti užgriuvus pirmoms nesėkmėms ir turėti kantrybės siekiant norimo rezultato. Taigi, ką daryti?

Motyvuok save

Motyvacija yra svarbiausias dalykas visose srityse - tiek moksle, tiek sporte, tiek kituose užsiėmimuose. Jeigu kas nors nepavyksta, paklausk savęs: "KODĖL aš tai darau?". Jei aiškaus atsakymo į šį klausimą nerandi, reiškia nesi pakankamai motyvuota. kad ir ką darytum, svarbu mintyse suformuluoti tikslą, kuriuo kiekvieną dieną gultumeisi ir keltumeisi, kuris suteiktų jėgų kai kas nors nepavyksta.Žinoma, nereikia savęs versti, jeigu sportas tau nepatinka.

Paversk sportą malonumu

Jeigu sporto šaka tau patinka, tai ji jau savaime tampa malonumu. Jei taip nėra - pasistenk kas būtų! Važinėdama dviračiu ar bėgiodama klausykis muzikos, sportuok su draugėmis, nusipirk patogią sportinę aprangą, ir sportuoti eisi ne kankindamasi, bet su džiaugsmu!

Sėkmės!

6 Komentarai

  1. Kartais pažaidžiu tenisą, planuoju pradėti rytais bėgioti. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Patariu bėgiot vakarais, žiauriai sunku prisiverst rytais:D

    AtsakytiPanaikinti
  3. Man labai patiko tavo straipsnis. Ypač - jo išdėstymas. Paveiksliukai, pliusai, minusai apie kiekvieną sporto šaką - iš karto taškas tau, nes patrauki skaitytoją. :) Nesistebiu, kodėl sulaukei tiek daug reakcijų. Visas tris spaudžiu ir aš - puikiai padirbėjai. :)

    Pati labai mėgstu žaisti futbolą stadione, kartais mėtau į krepšį. Hm, su bėgimu jau ne kartą esu pasižadėjusi, kad lakstysiu, bet ech... reguliariai lakstyti nepavyksta. Bet mokykloje labai mėgstu bėgimą, ypač trumpas distancijas. :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Straipsnis be proto patiko, ir man padėjo! Pati sportuoju ir lakstau vakarais kol kas tik savaitę, bet jau pradėjo trūkti kantrybė, nes rezultatų nesimato. Mano kojos vis dar kaip tešlos! :D Na, bet didelis AČIŪ Tau, nes paskaičius šį straipsnelį dingo noras viską mesti. Ačiū :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Labai patiko straipsnis :) Šiaip, nelabai patariu merginoms bėgioti, nebent toms kurios ir rudenį, bei žiemą, galėtu bėgioti, nes vėliau nebebėgiojant svorio priauga dvigubai daugiau nei buvo. Tad jei norit bėgioti, pagalvokit pirma ar sugebėsit :)

    O pati tai labai sportuoju. Kadangi lankau lengvąją atletiką. Tenka ir bėgti ir šokti į tolį, visokius pratimus daryti ir t.t.

    AtsakytiPanaikinti
  6. ^^ Eve Lyn ^^ - Tu rimtai?! Nejaugi tikrai svoris grįžta? Nors, pagrinde čia tik tam, kad sustiprinti raumenis, nes svoris idealus ir stambumų nėra ;D

    AtsakytiPanaikinti