Liekna ir sveika

Edita

Sveiki. Štai ir aš rašau, jūsų turbūt pamirštoji Edita. Čia rašiau jau labai seniai. Visų pirmą, tai pas mane laaabai ilgai nebuvo interneto, o vėliau rašyti tiesiog nebuvo noro. Galbūt mane išmes, gal ne, bet tai nesvarbu, rašau jums tol kol galiu, ir tol kol turiu noro.

Šiandien nusprendžiau pakalbėti apie labai mūsų amžiaus merginoms aktualią temą- svorį. Turime pripažinti, jog šiais laikais antsvorio kamuojamų žmonių tikrai nemažai. O dėl ko visa tai? Jaunimas mažai judinasi, nesportuoja, o dažnas laisvalaikio praleidimas- sėdėjimas prie kompiuterio, televizoriaus žiūrėjimas.
Pati su lieknėjimu esu labai susijusi, nes su svoriu kovoju jau gana ilgai ir jau numečiau nemažai, tad ir nusprendžiau padėti kai kuriems, pasidalinti savo patirtimi.

Ar aš esu stora?

Šį klausimą galime išgirsti tikrai labai dažnai, kadangi pačiai nustatyti yra labai sunku. Internete yra tikrai nemažai priemonių, kurios gali padėti atsakyti į šį klausimą. Galiu jums pasiūlyti KMI skaičiuoklę (kūno masės indekso skaičiuoklė), kuri turėtų parodyti ar mūsų svoris yra teisingas, jeigu jūsų KMI viršija 25, reiškia sveri šiek tiek per daug ir turėtum pagalvoti apie svorio metimą. Tačiau šios skaičiuoklės labai apgaulingos ir gali mus apgauti, kai kurie žmonės turi riebalų, kitų žmonių raumenys labai išsivystę, o raumenys sveria daugiau nei riebalai, taigi pasitikėti šiomis skaičiuoklėmis negalima.
Kitas būdas, kurį labai mėgstu, tai kūno riebalų skaičiuoklė, kuri nurodo tiksliausiai.
Tačiau merginos labai dažnai lieknėja ne dėl to, nes turi antsvorio, o tam, kad patobulintų savo figūrą (prie tokių prisidedu ir aš). Tai nėra blogai, tačiau lieknėti reikia atsargiai ir neperžengiant ribos.

Mityba

Visame šitame reikale kone svarbiausias punktas, tai mityba. Kad ir kiek sportuotum niekas nepasikeis jeigu nepakeisi savo įpročių. Visų pirmą nepatariu jums laikytis dietos, kadangi  dažniausiai vyksta toks jo-jo efektas, kai numesti kilogramai grįžta su kaupu, antrą organizmas labai nusilpsta ir trečią, tai labai sunku. Visko ko reikia tai pakeisti kelis įpročius. Parašysiu jums kelis patarimus, kuriais naudojuosi ir aš pati.
  • Valgyk tik tada, kai jauti alkį. Dažnai alkis painiojamas su ištroškimų, tad iš pradžių išgerk vandens, palauk šiek tiek ir jei vis vien norėsi valgyti, pirmyn. Bet nepainiokite minties, kad nori valgyti ir tikro alkio, įsiklausyk į save. Pati aš labai nustebau, kai supratau, kad alkį jaučiu tik du kartus į dieną. nors seniau valgiau po 4-5 kartus.
  • Valgyk mažomis porcijomis ir gerai, ilgai kramtyk, taip organizmas geriau virškins ir greičiau  pajusi ar vis dar esi alkana, nes organizmas tai supranta tik praėjus 15 min. po valgio.
  • Jokių saldumynų. Aišku, kartais sau leisti galima, tačiau pati aš vadovaujuosi taisykle, kad negaliu jų valgyti iš vis, kadangi kai pradedu skunku sustoti.
  • Nevalgyti prieš miega bent 3 valandas.
  • Gerti daug skysčių, o būtent žaliąją arbatą, kuri pagreitina virškinimą ir mes greičiau lieknėjame.
  • Neužkandžiauti. O jeigu jau labai nori, tada tai gali būti daržovės. Vaisių daug valgyti nepatartina, nes jie turi daug angliavandeniu, kurie mums irgi nieko gero neduoda. Tačiau aišku ir vaisių po ne daug galima.
  • Cukraus naudoti kuo mažiau, kadangi tai laaabai blogas dalykas tiek svoriui, tiek sveikatai.
Pati vadovaujuosi šiomis taisyklėmis ir man to tikrai pakanka, kad jausčiausi lengva, o svoris kristų.

Sportas

Kažkada aš labai nemėgau sportuoti, kadangi tai vargina ir šiaip, juk įmanoma numesti svorį ir be to, tačiau vėliau nusprendžiau pradėti ir jūs nepatikėsite, dabar aš tai daryti tiesiog dievinu ir neįsivaizduoju savo gyvenimo be sporto. Per dieną sportuoju maždaug 4 val, tačiau tai tikrai laaabai daug, galbūt net pernelyg, užtenka ir 30-40 min.
Žinau, kad sportuoti labai tingisi ir panašiai, tačiau kūnas tampa stangrus, oda pagražėja, aš neturiu nei vieno spuogo o svoris krenta 2 kartus greičiau!!!
Tad pirmyn, juk yra tiek daug įvairių įdomių užsiėmimų: šokimas, hula hoop (sukimo ratas), šokdinė, riedučiai, dviratis, mankšta ir begalė kitų dalykų. Sau išsirinksi tikrai!

Tai turi tapti gyvenimo stiliumi

Vien sulieknėti nepakanka, sveika gyvensena turi tapti gyvenimo stiliumi, turi išmokti gyventi su tuo, nes koks tikslas taip kankintis, jeigu vėliau ir vėl grįši prie to kas buvo. O juk sveika gyvensena daug geriau, nei visokio šlamšto kišimas į save ir savęs bjaurėjimasis. Kai pradėjau gerai valgyti ir sportuoti mano požiūris į gyvenimą pasikeitė, dabar esu energinga ir pilna gyvybės. Keli pakeliai traškučių ir gulėjimas ant sofos tikrai neverti to.

Riba

Kalbant apie lieknėjimą labai svarbu laiku sustoti. Reikia labai save stebėti ir žiūrėti, kad noras sulieknėti ir patikti sau nevirstų anoreksija, nes ta riba labai plona ir tai tikrai baisu. Tai tikrai žiauru, kai merginos galvoja, kad jei jos nėra lieknos, jos yra niekas, tai baisu kaip jos savęs pradeda nekęsti dėl kiekvienos mažos klaidelės ir kokių imasi priemonių.

Padėjau jums kiek galėjau, o visą kitą jus turite atlikti pačios, nes niekas kitas to nepadarys. Tu esi stipri ir jeigu neturi jėgų, prisimink kam tu tai darai, tu esi stipresnė nei manai!!! Šiuo straipsniu norėjau padėti ne tik norinčioms sulieknėti, bet ir paskatinti visus, nesvarbu lieknus, ar ne sveikai ir energingai gyvensenai.

Tai tiek, tikiuosi, kad jums straipsnis patiko ir padėjo, tokiame mažame straipsnyje neparašiau visko, tad galbūt norėtumėte dar vieno straipsnio? Jeigu kilo klausimų drąsiai klauskite komentaruose, kadangi su mielu noru atsakysiu kiekvienam iš jūsų, o aš imu ausines ir einu bėgioti.

14 Komentarai

  1. Tikrai sudominai, tad laukiu antro straipsnio. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Labai labai patiko straipsnis :) Įkvėpei pagaliau keltis iš lovos ir eiti pabėgioti, nes vis sakiau, kad pabėgiosiu kitą dieną, vakare, vėliau ir t.t.

    AtsakytiPanaikinti
  3. Tikrai naudingas straipsnis :)
    Nors mano svoris idealus, pradėti sveiką gyvenseną noriu jau senai ir tikiuosi išeis po truputį susiimti. Su nekantrumu laukiu antros dalies! :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Ką manai apie vegetarus? :)
    Ačiū už straipsnį, aš manau, kad nuo rugsėjo, kai atsiras veiklos, aš šiek tiek pasitempsiu, nes per vasarą biški užaugo pilvas :)
    Laukiu antro straipsnio :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Trampampam@#^^%$&*&%&^2012 m. rugpjūčio 4 d. 15:30

    Tikraj patiko!!!!!!!!!Laukiu,nesulaukiu antro straipsnio!:D*

    AtsakytiPanaikinti
  6. Labai patiko straipsnis :) Na, kadangi aš esu sportininkė tai ir taip per dieną sportuoju 3-4h :) Bet tai buvo rudienį, kai netingėjau sportuot, o dabar tai aptingau, ir žiauriai :DD

    AtsakytiPanaikinti
  7. O kokiu sportu užsiimat, kad jis trunka 3-4 valandas?

    AtsakytiPanaikinti
  8. Rugilė :Dp*, Auguste- ačiū :) Pasistengsiu jį parašyti kuo greičiau :)
    GaBi*- Ačiū ir man labai džiugu, kad kažką įkvėpiau. Bėgiok, nes iš savo patirties galiu pasakyti, kad tai labai naudingas ir nešantis naudos sportas.
    Brigita- ačiū :) Tikiuosi, kad tau pavyks :))
    Neduteaa ;]*~- vegetarų atžvilgiu turiu labai palankia nuomonę. Pati stengiuosi mėsą pakeisti kiaušiniais, žalumynais ir panašiai, nes nuo mėsos jaučiuosi kažkaip ne taip, apsunkusi. Na bet savęs tikra vegetare nepavadinčiau, nes kai kuriuos patiekalus taip mėgstu, kad atsispirti negalėčiau :D Gal tu pati esi vegetare?
    Trampampam...- ačiū :)
    ^^ Eve Lyn ^^- ačiū :) Susiimk :D
    Emilie.- aš užsėmu ne viena sporto šaka. AŠ bėgioju per diena maždaug 1 h, darau mankšta 1,5 h ir pan. :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. O kiek laiko jau visu tuo užsiimi? :))

    AtsakytiPanaikinti
  10. Brigita- 4 mėnesius maždaug :)

    AtsakytiPanaikinti
  11. Vot, va čia straipsnis! Respect tau, mergyt! Kiek tau metų, jei galima pasiteirauti? :) Sveikinu, puikus straipsnis :) !

    AtsakytiPanaikinti
  12. Mano nuomone, tai kmi skaičiuoklė nei parodo, kad turi viršsvorio, nei neparodo ir tai atgyvena.

    AtsakytiPanaikinti
  13. Na, o aš žiūriu ne kiek sveriu, o kaip išoriškai atrodau. Ant svarstyklių lipu tik per patikrinimus. Jei matau, kad turiu riebaliukų ant kojų - tvirtinu kojas. Ir joks svoris man nesvarbus. Kas iš to, kad sveri 30, o atrodai it perkarus kiaulė ar atvirkščiai? Arba jei sveri 70, kas atrodo daug, o atrodai sportiška, graži ir tvirto kūno? Kmi ir svoris man tai tikrai yra atgyvena. Žiūriu savo išorės. Ir svarbiausia, kad gerai jausčiausi. ;)

    AtsakytiPanaikinti