Tapk laimingesne!








Praėjusi savaitė slinko itin lėtai. Besibeldžiantis šaltukas, verčiantis traukti iš spintos gilumos užsigulėjusius žieminius rūbus ir ankstūs rytai, naujai užrašomi sąsiuviniai ir liūdni bei niūrūs klasiokių veidai, mokytojų gąsdinimai dėl atskriejančių egzaminų.. O labiau už viską, tai erzina pastovus niurnėjimas, jog viskas negerai, pikti bei arogantiški veidai aplinkui, kurie, neva per vasarą atrado savo tikrąją vertę, ir jiems buvę draugai jau ne be to sluoksnio. Juk mokslininkų tyrimais, bloga energija, nuotaika yra užkrečiamas dalykas. Nepaisant to, nėra smagu, kai apsidairius po klasę, tėra kietai sučiauptos lūpos be jokių emocijų, o mokytojai po nesėkmingų bandymų pralinksminti klasę, lieka it musę kandę..


Tad vieną vakarą pasidariau karštos kavos ir nuėjau į balkoną susidėlioti susikaupusių minčių, kai staiga man į galvą šovė toks klausimas – kaip gi tapti laimingesniu žmogumi? Apie tai šiandieninis mano straipsnis ir bus. Taigi, dabar garsiai įsijukite liksmą dainą ir skaitykite toliau. Pasiruošėt? Jau? Viens..du..trys.. Lekiam!
Laimė – viena tų sąvokų, apie kurias mes norėtume sužinoti kuo daugiau, bet nenorime imtis žingsnių, kaip tapti laimingesniems kasdieniame gyvenime. Jei grįžtume šimtu metų atgal ir pažiūrėtume į mūsų gyvenimą dabar, galėtume drąsiai teigti, kad esame kur kas laimingesni: turime tiek daug patogumų, galime pasiekti tiek daug, esame laisvi ir sveiki. Tačiau nesame laimingi – tai plinta kaip epidemija, laimingais save įvardijančių vis mažiau.
Daugelis mokslininkų nuo seno ginčijasi dėl to, kas lemia žmogaus sugebėjimą būti laimingu. Anksčiau buvo manyta, kad laimė priklauso nuo žmogaus genetikos, jo sveikatos ar kitų veiksnių, kurių pats žmogus kontroliuoti negali. Tačiau neseniai atlikti tyrimai šią teoriją visiškai paneigė.
Kalifornijos universiteto psichologė Sonja Lyubomirsky kartu su savo kolegomis apžvelgė 51 tyrimo, kuriuose buvo bandoma išsiaiškinti, ar žmogus gali išsiugdyti laimės jausmą, rezultatus. Buvo pastebėta, kad atliekant tam tikrus veiksmus, emocinė žmonių savijauta gali stipriai pagerėti.
Tai įdomu!
Pagal asmeninius bruožus, žmones galime suskirstyti į įvairias grupes. W. Costa ir J. MacCrisas nustatė, jog ekstravertai, t. y. tie, kurie gyvai reaguoja į aplinką, sugeba greičiau užmegzti ryšius su kitais, sparčiau išsakyti mintis ir išreikšti jausmus, patiria pastebimai daugiau malonių išgyvenimų negu intravertai, t. y. žmonės, linkę labiau domėtis savo vidiniu pasauliu negu aplinka, užsisklendę, nemėgstantys aktyvios veiklos. Pagal neigiamų išgyvenimų gausą šių dviejų tipų atstovai nesiskyrė.
Galima ir kitaip suskirstyti tiriamuosius - padalyti juos į dirglius, t. y. greitai pavargstančius, irzlius, nerimastingus, ir pusiausvirus, t. y. ramiai reaguojančius į pokyčius. Nesunku nuspėti, kad pirmieji dažniau jaučiasi nelaimingi. Psichologų tyrimai tai ir patvirtino. Taigi laimingiausi — patiriantys daugiausia malonių išgyvenimų ir mažiausiai nemalonių — yra tie, kurie psichologinių testų skiriami prie pusiausvirų, besidominčių aplinka ekstravertų, o liūdniausiai gyvena į save įsigilinę, dirglūs intravertai.

Apskritai, mano nuomone, pasaulyje yra per daug neigiamų dalykų, ir visi puikiai žinome, kodėl esame nelaimingi, tad nelabai ir verta gilintis kodėl žmonės tokie nepatenkinti. Bet štai keletas veiksnių, nulemiančių žmogaus nelaimės būseną:

1. Per žinias transliuojami žmogžudysčių tyrimai;
2. Siaubinga statistika, faktai;
3. Nesibaigiantys karai ir neramus gyvenimas, rodos, užmirštuose pasaulio kampeliuose (nors jie kaip gyveno, taip tebegyvena..);
4. Badaujantys vaikai;
5. Narkotikų prekyba;
6. Seksualus išnaudojimas;
7. Vaikų bei paauglių žaginimas;
8. Žiauriausi žmonių kankinimai;
9. Moksliniai bandymai su gyvūnais;
10. Maniakai;
11. Vagystės;
12. Siaubo filmai, kurie nori nenori, net patį nejautriausią žmogų paveikia, jo psichiką;
13. Globalinis atšilimas;
14. Niurus oras už lango;
15. Artimo netekimas;
16. Prastas nusiteikimas...

Ir dar daugybė panašių dalykų, performuojančių žmogaus psichiką, verčiančių atmintį ir mąstymą be perstojo ‘dirbti‘, ‘dirbti‘.. Ir tik tiek nedaug, žmogaus gyvenimą užpildančios malonios veiklos, kuri teiktų geras emocijas, papildytų energijos atsargas ir paverstų jus ‘tiesiog laimingu žmogumi‘. O štai keletas patarimų, kuriais vadovaudamiesi galite tapti laimingesniais žmogeliais..
·         Į savo ateitį žvelkite optimistiškai. Tyrime dalyvavusių žmonių buvo prašoma pozityviai įsivaizduoti savo idealią ateitį – pavyzdžiui, ramų gyvenimą su mylimu žmogumi arba didelę karjeros sėkmę. Vėliau jų buvo paprašyta visas šias mintis surašyti į dienoraštį. Žmonės, kurie tai darė bent kelias savaites, vėliau pranešė esantys kur kas laimingesni nei buvo iki tol.
·         Skaičiuokite teigiamus dalykus. Žmonės, kurie į savo dienoraščius kiekvieną savaitę surašydavo po tris geriausius per tą laikotarpį jiems nutikusius dalykus, vėliau taip pat jautėsi laimingesni. Pasirodo, galvojimas apie gerus dalykus, žmonėms padėjo labiau įvertinti džiaugsmą.
·         Išnaudokite savo privalumus. Dar viename tyrime buvo paprašyta, kad dalyviai įvardytų didžiausius savo privalumus, kuriuos vėliau stengtųsi kuo dažniau panaudoti. Pavyzdžiui, jeigu asmuo prisipažino, kad didžiausias jo privalumas yra humoro jausmas, tada jo buvo paprašyta šį privalumą išnaudoti ne tik draugų kompanijoje, bet, tarkime, ir darbo susitikimuose. Šis įprotis vėliau taip pat pakėlė emocinę žmonių savijautą.
·         Padėkite kitiems. Pasirodo, kad padėdami kitiems, galite padėti ir sau. Žmonės, kurie paaukojo pinigų ar laiko labdarai, arba be jokių savanaudiškų paskatų padėjo kitiems žmonėms, vėliau taip pat jautėsi kur kas geriau.
·         Nutildykite savo vidinį niurgzlį. Išmokite būti sau bei savo veiksmams kiek įmanoma mažiau kritiška ir pradėkite vertinti savo daromus darbus gerai, net jei tai yra maži darbai. Kartais Jums derėtų tiesiog nepastebėti abejonių, kurios Jus kankina ir imti pasitikėti savimi visu šimtu procentų. Išsikelkite sau realius tikslus bei lūkesčius ir nesistenkite siekti tikslo bet kokia kaina, jei tai per daug Jus vargina ir daro nelaiminga.
·         Skirkite laiko sau. Esant kasdieniam pašėlusiam tempui, nuolat skundžiamės, kad mums trūksta laiko, bet tai nėra visiška tiesa. Teisingas atsakymas slypi organizuotume ir prioritetų išdėstyme. Pagalvokite apie veiklą, kuriai noriai skirtumėte vieną ar dvi valandas ir skirkite šį laiką piešimui, mezgimui, jogai, bėgiojimui, filmams ar pokalbiams su draugais. Svarbiausia yra tai, kad Jūs suprastumėte, kad reikia skirti laiko tiktai sau, net jei dėl to turite kažko atsisakyti. Jei tik Jūsų naujasis hobis suteikia Jums džiaugsmo, būsite daug labiau atsipalaidavusi, savim patenkinta ir Jūsų darbas bus efektyvesnis taip pat ir kitose srityse.
·         Sutrumpinkite norų sąrašą. Ar Jūs esate iš tų žmonių, kurie sudarinėja kilometrinius norų sąrašus – naujas automobilis, naujas kilimas svetainėje, nauja virtuvės įranga, modernus sportinis dviratis, butas senamiestyje? Toks norų kiekis vienu metu tik sukelia stresą ir nepasitenkinimą, nes mes vis dar jų neišpildėme. Išmokite džiaugtis tuo, ką turite (net jeigu virtuvei nepakenktų remontas, o automobilis užvedamas nuolat „kosėja“) ir išsikelkite sau gerai apgalvotus ir realius tikslus. Vaikymasis materialinių vertybių yra tarsi sniego gniūžtė riedanti nuo kalno – ji vis didėja ir didėja. Nepaisant visko, nėra nieko geriau, nei retkarčiais leisti sau pasvajoti, bet tai turėtų ir likti svajonėmis.
·         Prisiimkite atsakomybę už savo veiksmus. Tik jei jaučiate atsakomybę už tai, ką padarėte, pajusite kontrolės ir tvarkos jausmą savo gyvenime. Nekaltinkite tamsiųjų jėgų už nesėkmes, bet išmokite galvoti apie tai ką darote blogai ir ką galėtumėte pakeisti.
·         Nepavydėkite kitiems sėkmės. Pavydas yra labai neigiamas jausmas ir sukelia nepasitenkinimą, o tai yra tikroji juodoji skylė, kuri susiurbia visą Jūsų energiją ir džiaugsmą, todėl privalote išmokti atleisti, pamiršti ir neapsunkinti savęs nesvarbiais dalykais.
·         Pasiruoškite pasikeitimams. Kasdienė veikla ir pareigos dažniausiai sukelia nuovargį ir nepasitenkinimą. Šie jausmai gali būti įveikti atlikus keletą mažų permainų. Jums visiškai nereikia persikelti gyventi į kitą miestą ar kardinaliai pakeisti gyvenimo būdą. Gyvenimą Jums praskaidrinti gali ir kiekviena maža detalė. Galite pradėti nuo baldų perstatymo svetainėje lietingą šeštadienio popietę arba popierių kalno tvarkymo savo kabinete. Kūrybingesni žmonės galėtų pagalvoti: „kodėl gi nenudažius sienos svetainėje oranžine spalva?“. Spalvų terapija praskaidrins Jums nuotaiką, o oranžinė spalva suteiks energijos ir džiaugsmo Jūsų namams. Jei nesate pasiruošusi didelėms permainoms, papuoškite kambarį laukinių gėlių puokšte, taip pat puikiai tiks lelijos, gerberos ar kamelijos. Gaivus gėlių kvapas nuramins Jus ir suteiks džiaugsmo.
·         Nuolat kuo nors džiaukitės. Tegul Jūsų dieną praskaidrina smulkmenos –išmokite džiaugtis nereikšmingais dalykais, kurie kartais atrodo visai įprasti. Išmokite gėrėtis saulėlydžiu, patirti džiaugsmą šokant pievoje pučiant gaiviam vasaros vėjeliui, jausti šilto pavasariško lietaus gaivą, nustebti maloniu aptarnavimu parduotuvėje... Būkite ta, kuri skleidžia žmonėms teigiamą energiją ir praskaidrina jų dieną draugiška šypsena!
·         Atsitraukite nuo materialaus pasaulio. Galbūt Madonna ir gyvena materialiame pasaulyje, tačiau mes galime rinktis. Psichologiniai tyrimai rodo, kad pinigais laimės nenupirksi. Jums tiesiog pakaktų pakankamai pinigų susimokėti mokesčiams, būstui ir transportui – tik tiek. Vienintelės dvi išimtys – jei pinigus duodate kitiems arba jei jie labai pagerina jūsų socialinį statusą. Pinigų negailintys kitiems žmonės yra laimingesni nei tik kaupiantys.
·         Puoselėkite santykius. Tyrimai parodė, kad mūsų laimei labai svarbu stiprūs socialiniai ryšiai su kitais – kuo daugiau jų yra, tuo laimingesni esate. Ir nesvarbu ar draugystė su vaikinu, ar geriausia drauge, bendraklasiais ,- jūsų santykiai su jums svarbiais asmenimis yra esminė jūsų laimės dalis ir visų pirma, tai turi būti sveiki, tvirti santykiai.
·         Nepersistenkite siekdami laimės. Pasak tyrimo, atlikto Mihaly Csikszentmihalyi ir jo kolegų, mažiausiai tikėtina, kad būsite laimingi, jei atkakliai stengsitės būti laimingi. Laimė ateina natūraliai, paprastai be sąmoningų pastangų. Tai šalutinis subalansuoto gyvenimo produktas, kai skiriate laiko darbui, namams, mokslams, hobiams, veiklai, kuri jums teikia pasitenkinimo. Kita įdomi tyrimo išvada – TV žiūrėjimas yra viena depresyviausių įmanomų veiklų. Į tikslą sutelkti užsiėmimai padidina mūsų pasitenkinimą gyvenimu.
·         Duokite ir būkite dėkingi. Kai kurių tyrime dalyvavusių asmenų buvo paprašyta rašyti dėkingumo laiškus žmonėms, kurie vienokiu ar kitokiu būdu padarė jiems ką nors gero. Tyrime paaiškėjo, kad žmonės, nuolatos rašydami tokius laiškus, jau po poros savaičių jautėsi kur kas geriau. Įdomu tai, kad tyrime dalyvavę asmenys jautėsi laimingesni net ir tada, kai savo rašytų laiškų neišsiųsdavo adresatams. Prieiname išvadą, jog nesavanaudiški žmonės būna laimingesni. Kai esate susitelkę į pagalbą kitiems, negalvojate tiek daug apie savo gyvenimą ir problemas. Tyrimai parodė, kad laimingam išlikti padeda ir dėkingumas už viską, ką turite gyvenime – ar tai būtų sveikata, ar draugai, šeima, mylimasis, darbas. Galime tik spėti, dėl ko taip yra, tačiau veikiausiai dėl to, kad dėkingumas primena mums apie visus tuos gerus dalykus, kurie yra mūsų gyvenime (kadangi dažniausiai susitelkiame tik ties tuo, kas blogai).
·         Susitelkite į patirtis, ne daiktus. Žmonės, kurie leidžia pinigus ir skiria laiką patirtims – ar tai būtų atostogos, ar paprasčiausiai kelionė į vietinį zoologijos sodą – yra laimingesni nei tie, kurie pinigus leidžia didesniam namui, brangesniam automobiliui, ar dar daugiau daiktų nusipirkti. Taip nutinka dėl to, kad mūsų atmintis saugo emocinę patirties fotografiją, o materialūs dalykai taip ilgai neišlieka mūsų atmintyje. Taigi jei mėgaujatės pirkinėdami daiktus, prisiminkite, kad perkate dirbtinę, laikiną laimę.
21 Simonos patarimas!
  1. Tik prabudus nusišypsok pati sau, juk dėl tavęs pasaulis yra gražesnis!
  2. Padaryk trumpą mankštelę visam kūnui. Tai suteiks daugiau jėgų ir noro mokytis, bei pakels nuotaiką. Beto, sveikame kūne - sveika siela.
  3. Bent kartais pasidaryk ne tik pati sau pusryčius (šaunu, jog gali pati savimi pasirūpinti), bet ir namiškiams. Improvizuok virtuvėje, tegu šeimos nariai pamatę tavąjį šedevrą lieka sužavėti ir patenkinti, kad šian jiems vienu rūpesčiu mažiau.
  4. Planuok laiką, kad viską suspėtum bei mažiau nervintumeis, kad kažko nesuspėjai.
  5. Džiaukis kiekviena akimirka.
  6. Turėk savo tikslą.
  7. Nepasiduok blogai aplinkinių nuotaikai. Tai nebus sunku, jei surasi dar vieną tokį patį gerai nusiteikusį žmogų, kaip tu. Aš neabejoju, jog tai yra įmanoma.
  8. Nelaikyk pykčio.
  9. Net jei tau kažkas nepatiko, stenkis kuo greičiau pamiršti ir atleisti. Prisimink: visi blogi dalykai guli tavyje ir graužia nuolatos.
  10. Nebūk paniurus močiutė, kuri visus teisia, burba, kaip negerai ir priekaištauja visiems, ką sutinka.
  11. Būk ta, su kuria būtų smagu ir linksma pakalbėti. Aplinkiniai apie tave susidarys puikią nuomonę.
  12. Pasakyk sau: viskas bus gerai! Paprastai tai vadinama saviįtaiga. Net jei yra likęs vos vienas procentas vilties, nesustok tikėti. Dažnai tai išties padeda..
  13. Daryk gera kitiems, jausiesi geriau žiūrėdama, kaip žmogui palengvėja.
  14. Išlaikyk šiltus ir tvirtus santykius su tau artimais žmonėmis. Nieko nėra geriau, kai atėjus liūdesio bangai supranti, kad esi ne vienas.
  15. Mažiau pyk, daugiau šypsokis! Kai jauti, jog labai supykai, stengis nustumti tas piktas mintis į šalį ir nusiraminti. Kitaip tau bus tik sunkiau gyventi.
  16. Neapsunkink savęs bereikalingais mąstymais, ir verčiau paklausk, išsiaiškink.
  17. Neturėk kvailų principų, įsitikinimų! Jie taip pat tavęs laimingesne nepadarys.
  18. Ką dievini veikti, daryk dažnai, ko nemėgsti - stenkis vengti (negalioja tavoms pareigoms).
  19. Daryk nors ir smulkias, bet mielas dovanėles savo draugams. Jie jausis mylimi, o tu džiaugsies jų šypsena.
  20. Mylėk save!
  21. Svajok iš visos širdies!
  22.  
Visgi, žinoma, laimė nėra nei nuperkama, nei kito žmogaus nupelnoma, tad tik jūs esate savos laimės kalvis. Bet nepasiduokite surūgusiems jūsų aplinkos žmoniems, piktiems niurnėjimams ir pasipiktinimams.
Deja, bet net paprasčiausi Lietuvos spaudos laikraščiai parodo, kokie visgi tie lietuviai pesimistai. Kodėl? Vakar specialiai parduotuvėje nusipirkau paprastą laikraštį ir grįžusi namo pradėjau vartyti. Ir ką aš ten radau? Ogi nieko linksmo ar įkvepiančio neradau, vien žmogžudystės, nusikaltimai, krizės - išvien neigiami dalykai. Tad ir kyla klausimas, iš kur tada pas tą lietuvį bus šypsena..
Be viso to, linkiu jums pačių geriausių dienų, juk laimingam žmogui nesvarbu, vasara dabar ar žiema!! :)
šis filmukas tooks nuostabus ir įkvepiantis.. Būtinai pažiūrėkite!


*Komentuokit ar patiko, ko trūksta, kas ne taip. Noriu viską žinoti! :)



6 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Nuostabus, įkvepiantis straipsnis, patarimai labai naudingi ir protingi, paveiksliukai parinkti labai mieli, viskas super :)

LILĖ rašė...

esi labai talentinga :), visi tavo straipsniai išeina puikūs, šis taip pat, nors kai kurias vietas praleisdavau, nes labai daug skaityt, bet buvo tikrai įdomu!

Simona rašė...

Anonimiškas - Ačiū už komentarą, labai malou, jog tau patiko ir buvo naudinga :) Siekiu, kad kiekvienas mano skaitytojas būtų patenkintas ir laimingas!
LILĖ - Labai labai didelis ačiū skrenda tau! Malonu, kad komentuoji, nes tik taip galiu sužinoti, kur dar tobulėti. Taip ir toliau :)

^^ Eve Lyn ^^ rašė...

Labai patiko. Tokio įdomaus straipsnio, manau niekada nesu skaičiusi. Labai patiko išdėstymas, sakinių rišlumas, išsamumas. Galiu pasakyti tik tiek, kad esi šaunuolė! Labai pagirtina, kad viska padarei kaip turi būti. Manau, tam reikėjo ir daug laiko, taip? :)

Neda rašė...

Baby you light up my world like nobody else! Va šitas paveikslėlis pakėlė nuotaiką :D

Simona rašė...

^^ Eve Lyn ^^ - Na taip. Žinai, esu perfekcionistė šioje srityje. Pas mane kiekvienas straipsnis yra nužiūrimas nuodugniai, kad viskas būtų taip, kaip man atrodo 'super'. Taisau, braukau ir panašiai, kol, mano nuomone, straipsnis yra pasiruošęs pasirodyti jums :) Ačiū už tavo mielą komentarą. Esi pati geriausia bei aktyviausia komentatorė. Pa ;*

Neda - Super! Šis straipsnis padarė poveikį, kokį ir turėjo padaryti ;D