Patarimai stresui įveikti

 
Daugeliui mūsų gyvenimas negaili išbandymų, įtampos, įššukių, tad vargu ar pavyks tiesiog „nesijaudinti“ ir „neišgyventi“. Todėl norint nesusirgti ir nevarginti savęs reikia išmokti susitvarkyti su stresu. Apie tai ir papasakosiu šiame straipsnyje.


REAKCIJOS Į STRESĄ

Visų pirmiausia reikia mokėti atpažinti stresą. Pateiksiu Jums keletą populiariausių reakcijų į stresą. Jeigu atpažinsite bent vieną iš šių reakcijų – Jus aplankė stresas.

Persivalgymas. Kylantį nerimą galite mėginti slopinti pavalgydami, supainioję nerimo ir alkio pojūčius arba siekdami suteikti sau malonumą vietoj nemalonios įtampos. Arba atvirkščiai – streso metu apetitas gali visai dingti.

Nemiga. Sunku užmigti vakare, atsibundate vidury nakties arba per anksti ryte. Tai vienas iš ryškiausių simptomų, kad streso lygis yra per aukštas. 

Pyktis. Stresas gali padidinti dirglumą. Galite tapti irzliais, nemandagiais, pakelti balsą tada, kai visai to nereikėtų ir pradėti konfliktuoti su šeimos nariais, draugais.
 
Ašaros. Jautresni žmonės streso metu gali nesunkiai prapliupti ašaromis dėl visai nesusijusių smulkmenų. Galite jaustis vieniši, nereikalingi.
 
http://images.smh.com.au/2012/07/30/3511699/stress_729-620x349.jpg 

STRESO  ĮVEIKIMO METODAI

Perskaityk sąrašą ir įsivaizduok įvairius streso įveikimo metodus. Išsirink sau labiausiai patinkančius ir juos galėsi pritaikyti stresinėje situacijoje.


1.Įsivaizduok kažką malonaus

Galbūt tu daug galvoji kas tavo gyvenime nesiseka. Pasistenk susikoncentruoti į gerąją savo gyvenimo pusę. Prisimink kokį nors malonų momentą. Ką tada jautei? Kaip tai įvyko? Vis prisimink tą akimirką,dar kartą pasimėgauk ta trumpute laime.

 Daydreamer | via Tumblr


2. Eik pasivaikščioti

Jei kažkas tave sunervina paprasčiausias būdas atsipalaiduoti, tiesiog išeiti pasivaikščioti.
the tree of life | Tumblr

3. Dainuok

Dainavimas vienas iš labiausiai raminančių užsiėmimų. Dainuodama tu išlieji savo emocijas. Dainavimas  ne tik smagus užsiėmimas, bet ir padedantis kovoti su stresu. Tad jeigu jautiesi nelaiminga,susinervinusi ar sunerimusi - dainuok.
 emma stone singing in the shower
4. Išsiverk

Tai pagrindinis streso nuėmimo metodas. Verkimas padeda išlaisvinti susikaupusias emocijas ir nuoskaudas. Tad vietoj to, kad kaupi viską savyje – išsiverk.
 Pretty Little Liars | via Tumblr

5. Išsipasakok

Geriausias būdas yra su kuo nors pakalbėti apie tave kankinančias problemas. Mama, sesuo ,močiutė ,tėtis ,geriausias draugė…svarbu, kad tu tuo žmogum pasitikėtum. Išsipasakojusi iš kart pajausi palengvėjimą. Jeigu neturi žmogaus kuriam galėtum išsipasakoti, rašyk  dienoraštį.

pretty little liars | Tumblr


6. Apžvelk situaciją

Pažvelk į savo situaciją iš visų pusių, pagalvok ką ir kaip galėtum padaryti. Svarbu tiksliai nustatyti savo nerimavimo priežastį. Nustačius priežastį lengviau bus rasti sprendimą.
Trolled me gusta


7. Kvėpuok

Būdama sanatorijoje lankiausi pas psichologę. Ji man patarė nusiraminimo metodą. Tai paprasčiausias kvėpavimo pratimas. Keturis kartus įpkvėpk paprastai,lėtai. Penktasis įkvėpimas turi būti gilus ir ilgas. Šį pratimą turi pakartoti keturis kartus.
 .Live.Laugh.Love. - half way through my exams now! Deep breaths!!


PRATIMAI PADĖSIANTYS ĮVEIKTI STRESĄ


Kai kamuoja stresas, sunku atsipalaiduoti, raumenys visada būna įsitempę. Pateikiu keletą lengvų pratimų padėsiančių atpalaiduoti įsitempusius nuo streso raumenis.


Pratimas rankoms. Ištieskite rankas ir jas kelkite virš galvos, pakėlusi taip rankas, delnus suglauskite, o pirštus sunerkite. Palaikykite rankas tokioje padėtyje 10 sekundžių. Atsipalaiduokite ir pratimą kartokite iš naujo dar 5 kartus.

Pratimas kojoms. Atsitūpkite, delnus padėkite ant grindų. Krūtinę atremkite į kairę sulenktą koją, ištieskite dešinę koją tiesiai, stenkitės nuleisti savo liemenį taip arti grindų, kaip tik galite. Tokioje pozoje būkite 10 sekundžių, atsipalaiduokite. Pratimą kartokite 5 kartus. Tą patį pakartokite ir su kita koja.


Pratimas galvai ir kaklui. Jums reikia atpalaiduoti pečius ir galvą palenkti į priekį taip, kad smakras remtųsi į krūtinę. Pradėkite iš lėto sukti galvą ratu, kartokite 5
kartus. Tuomet pradėkite sukti galvą į priešingą pusę ir vėl pakartokite sukimą tiek pat kartų.


Pratimas nugarai. Atsigulkite ant nugaros ir sulenkite kojas taip, kad Jūsų pėdos remtųsi į grindis, tuomet palengva apatinę nugaros dalį prispauskite dar labiau prie grindų ir išbūkite taip 10 sekundžių, nepamirškite atsipalaiduoti ir kartokite šį pratimą kaip ir kitus pratimus – 5 kartus



http://www.15min.lt/images/photos/616350/big/manksta-5060780b45cb5.jpg

http://www.15min.lt/images/photos/616350/big/sokoladas-5097bd33e3fd1.jpg
1. Tamsusis šokoladas

Turbūt kiekviena pasakys, kaip yra pasakiška mėgautis gardžiu šokoladu. Svarbu paminėti, kad kuo šokoladas yra tamsesnis, tuo jis organizmui naudingesnis. Patartina rinktis tokį šokoladą, kuris turi ne mažiau 70 proc. kakavos.


2. Liesas pienas
Šilto pieno stiklinė veikia raminančiai. Tyrimai parodė, kad moterys, kurios kiekvieną dieną gerdavo liesą arba nugriebtą pieną, stresą patirdavo žymiai rečiau negu tos, kurios pieną gerdavo vieną kartą per savaitę.






3. Avižiniai dribsniai
http://www.dietuklubas.lt/wp-content/uploads/2012/01/images3.jpg
Valgant avižinius dribsnius Jūsų organizmui nepritrūks serotonino. Tai toks hormonas, kuris pakelia nuotaiką, kitaip tariant, tikras laimės aleksyras.






4. Lašiša
http://3.bp.blogspot.com/-F8PLjRJGNiE/UUHv93yN-0I/AAAAAAAAAhE/sf_IEGv6Vts/s1600/prod-69-product_23_smoked-salmon-500g-slices_1.jpgAtlikti tyrimai parodė, kad omega-3 riebalų rūgštys, kurių yra gausu lašišoje, gali padėti išvengti streso. Visa tai dėl to, kad tokiu būdu yra didinamas, jau minėto, serotonino kiekis. 






5. Graikiniai riešutai
http://skonis.files.wordpress.com/2010/02/graikiski-riesutai.jpgŠie riešutai mažina kraujo spaudimą, kuris yra pavojingas toms, kurios skundžiasi per greitu širdies plakimu. Todėl rekomenduojama kiekvieną dieną suvalgyti apie 30 gramų graikinių riešutų.







6. Saulėgrąžų sėklos
http://www.assorti.lt/userfiles/uploader/saulegraz.jpgSaulėgrąžų sėklos yra puikus folio rūgšties šaltinis, kuris padeda Jūsų organizmui pasigaminti malonumą skatinantį elementą, vadinamą dopaminu.








Špinatai7. Špinatai
Atlikti moksliniai tyrimai rodo, kad žalumynuose su lapais, pavyzdžiui, špinatuose, yra nemažai magnio, kuris stiprina Jūsų organizmą bei neleidžia jam pasiduoti stresui.






8. Mėlynės      
Mėlynės yra gausu antioksidantų, kurie neutralizuoja vieną iš streso hormonų – kartizolį.







_________________________________________
Tikiuosi šie patarimai Jums padės. Nesijaudinkite ir būkite laimingi! :)

7 PAKOMENTAVO

  1. Išdėstymas, tema ir patarimai puikūs. Tačiau bent jau man nelabai patiko teksto šriftas. :) O šiaip viskas patiko, todėl spaudžiu visas tris reakcijas :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Labai patiko! Šaunuolė. :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Labai gražus išdėstymas, šriftas bei paveiksliukai ! Puikiai padirbėjai :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Geras straipsniukas, bet nelabai man patiko pats išdėstymas.. nežinau kodėl, bet nelabai. :>

    AtsakytiPanaikinti
  5. Sveikinu su puikiu straipsniu! Tema žiauriai (!) naudinga ir gera, aktuali šiandienos žmogui, kadangi tikrai dažnai patiriame stresą, mažesnį ar didesnį. Iš tiesų yra dar daugiau būdų, kaip jį sumažinti. :) Galėjai paminėti daugiau. o šiaip - apie maisto prouktus (ta dalis) man patiko labiausiai. Jei nebūtų gramatinių klaidų, tai būtų išvis tobula :)Kažkas naujo, kad išbandei gif'us. Žodžiu, super! Ačiū labai labai. Visos 3 knopkės garantuotos . :p

    AtsakytiPanaikinti
  6. Labai ačiū visiems už tokius gražius žodžius. Labai džiaugiuosi, kad patiko ir straipsnis buvo naudingas. :))))))))

    AtsakytiPanaikinti