"Gyvenk sveikai" - Vertingi patarimai sveikos gyvensenos link!

Sveiki, mieli skaitytojai! Kadangi informacijos internete apie sportą ir sveiką mitybą apstu, o kartai ji būna ir klaidinga, nusprendžiau jums aprašyti kelis pagrindinius sveikos gyvensenos principus, kurių laikantis jūsų kūnas sutvirtės, o organizmas išsivalys nuo nesveiko ir nesubalansuoto maisto!

  • Būkite raumeningi, o ne liesi! 

Jei sulysite, laikydamiesi dietų, jums trūks vitaminų ir mineralinių medžiagų, o tada nusilps jūsų imunitetas, pradės pulti ligos, todėl būtina ne tik valgyti sveikai, bet ir būtinai sportuoti. Reguliariai sportuokite 2 valandas per savaitę ir pasistenkite kiekvieną dieną pavaikščioti bent 20 minučių gryname ore.

  • Sumažinkite cukraus ir miltų kiekį!

Koks pats paprasčiausias būdas numesti papildomų kilogramų ir pataisyti sveikatą? Sumažinkite suvartojamų miltinių kepinių ir cukraus kiekį. Šie produktai augina riebalus, kelia ligų riziką ir lėtina medžiagų apykaitą. Produktus iš miltų bei saldumynus keiskite kiaušiniais, tamsia mėsa, riešutais ir džiovintais vaisiais.

  •  Gerkite daugiau vandens!


Jei norite būti liekni, sveiki ir energingi, gerkite pakankamai vandens. Vanduo skatina medžiagų apykaitą, saugo ir gydo nuo ligų, suteikia jėgų. Stenkitės išgerti 6 stiklines vandens kiekvieną dieną.
Beje, vanduo su citrinos rūgštimi puikiai numalšina alkio jausmą, o geriant šaltą vandenį organizmas degina kalorijas, nes naudoja energiją tam, kad jį sušildytų! 


  • Gerkite natūralią žaliąją arbatą!


Žalioji arbata skatina medžiagų apykaitą, saugo nuo širdies ligų ir vėžinių susirgimų, bei stiprina imunitetą. Stenkitės kiekvieną dieną išgerti bent po vieną puodelį natūralios žaliosios arbatos, nes ji ne tik skatina riebalų pasišalinimą iš organizmo, bet ir stiprina dantis, oda tampa gražesnė ir joje gausu vitamino C! Patariama gerti be cukraus, o tiems, kas neapsieina be saldumynų, siūloma įmaišyti nedidelį šaukštelį medaus.

  • Desertą atidėkite!

Deserto nebūtina atsisakyti, bet niekada nevalgykite iš karto po pagrindinio maisto. Cukrus neleidžia organizmui pasisavinti maistinių medžiagų ir apsunkina virškinimą. Geriausias pasirinkimas desertui – juodas šokoladas, švieži ar džiovinti vaisiai, bei riešutai.

  • Valgykite pusryčius!

Pusryčiai yra pats svarbiausias jūsų dienos valgis. Daugybė mokslinių tyrimų parodė, kad pusryčių nevalgymas tiesiogiai susijęs su nutukimu ir antsvoriu. Valgykite ne iš karto atsibudę, bet praėjus 15-20 minučių. Rinkitės maistą, kuris suteikia ilgalaikį sotumo jausmą – košes, kiaušinius, vaisius, sumuštinius su riešutų sviestu ar sūriu ir rūpia duona.
Tyrimai taip pat įrodė, kad maistas, suvalgomas iki 9h ryto 'neina į kūną' ir tokiu būdu nepriaugama papildomo svorio.

  • Miegokite ilgiau!

Jei norite numesti svorio, miegokite mažiausiai 7 valandas kiekvieną dieną ir pastebėsite, kaip jūsų medžiagų apykaita pagreitės, o apetitas sumažės. Nepailsėjusiam organizmui reikia daugiau kalorijų, todėl per trumpai miegantys žmonės jaučia didesnį alkį. Miegas saugo jūsų sveikatą ir padeda atsistatyti gyvybiškai svarbiems organams, o tuo pat metu suteikia energijos ir žvalumo pojūtį visai dienai!

Beje, reguliarus miegas užtikrina kokybiškesnį poilsį, tad eikite miegoti ir kelkitės tuo pačiu metu kasdien. Bent keturias valandas prieš miegą venkite stiprios juodosios arbatos, kavos, nikotino ar alkoholio. Jei nesiseka užmigti padės ramus knygos skaitymas, muzikos klausymas ar pagulėjimas vonioje, be to, kambario temperatūra taip pat lemia miego kokybę, tad prieš einant miegoti patariama išvėdinti kambarį. Lengva mankšta taip pat padeda, tačiau ją reikėtų atlikti kelios valandos prieš miegą.

Sąrašas produktų, kuriuos reikėtų valgyti, norint nepriaugti svorio:

  • Kiaušiniai
    Jie malšina alkio jausmą. Juose esantis „laisvas“ hormonas adenopektinas padidina insulino veikimą riebiuosiuose audiniuose. Norint sulieknėti rekomenduojama valgyti omletą ar virtus kiaušinius 2 kartus per savaitę su šviežiomis daržovėmis.
  • Pomidorai
  • Jie pašalina skysčių perteklių iš organizmo, o švieži pomidorai ne tik padeda numesti svorio, tačiau taip pat stimuliuoja medžiagų apykaitos procesus. Valgyk juos pusryčiams, pavyzdžiui, pasidaryk sumuštinį su juoda duona, sūriu ir pomidoru.

  • Lašiša
  • Ji greitina medžiagų apykaitą, nes yra praturtinta riebiųjų nesočiųjų rūgščių Omega-3, kurios suteikia jėgų, žvalumo ir geros nuotaikos. Valgyk šviežią žuvį mažiausiai 2 kartus per savaitę.

  • Brokoliai

  • Jie, kaip žinia, sulėtina senėjimo procesą. Pagal karotinų kiekį brokoliai nusileidžia tik morkoms, o jose esantis cinkas kartu su vitaminu C ir E apsaugo organizmą nuo laisvųjų radikalų. Taip pat šis produktas turi daug naudingos ląstelienos.

  • Moliūgo sėklos
  • Jos praturtintos cinku ir mineralais, kurie reguliuoja apetitą aktyvuodami fermentus. Be to, jos turi geležies, fosforo, o taip pat aminorūgščių, tad jas valgyti yra be galo naudinga!


Mažiausiai kalorijų turintys vaisiai:


     100g.

Melionai - 25 kcal
        Braškės - 30 kcal
Arbūzai - 32 kcal
Obuoliai - 40 kcal
Persikai - 43 kcal
Greipfrutai - 44 kcal
Mandarinai - 45 kcal
Apelsinai - 47 kcal
Ananasai - 49 kcal
Nektarinai - 49 kcal
Slyvos - 55 kcal
Kriaušės - 59 kcal
Kiviai - 61 kcal


Jei laikysitės visų šių patarimų ir naudositės informacija renkantis maistą, greitu metu pastebėsit skirtumus tiek savo linijose, tiek savijautoje! Iki kito karto!

5 PAKOMENTAVO

  1. Kaaaai žinių pas tave. Labai patiko straipsnis, daug ko sužinojau, ačiū tau! :) Prisijunk prie rubrikos "Gyvenk sveikai", kadangi straipsnis grynai jai tinka labai :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Visai pamiršus buvau apie šią rubriką.. būtinai prisijungsiu! Džiugu, kad patiko, ačiū tau!

    AtsakytiPanaikinti
  3. man labai patiko, matosi, kad tikrai pasistengei! :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Tikrai taip, labai ačiū Estera! Smagu, kai pastangos būna įvertintos :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. labai naudingas straipsnis. Rodos, sakyčiau ir nieko naujo kaip ir nepasakei, bet labai gražiai parašyti sakiniai ir gražiai išrutuliuotos mintys. Nors ir straipsnis senas, Guste, bet vistiek spaudžiu ačiū.

    AtsakytiPanaikinti