Oda - Tavo didysis veidrodis


              Oda - didžiausias kūno organas. Visas jo plotas - apie du kvadratiniai metrai. Oda atlieka daug sudėtingų ir svarbių funkcijų, kaip antai:
  • apsaugo mūsų kūną
    saugo nuo sužalojimo vidinius organus, reguliuoja išgarinamo vandens kiekį ir kūno temperatūrą;
  • yra jutimo organas 
    oda mes jaučiame skausmą, šaltį, karštį ir prisilietimus;
  • tarsi veidrodis atspindi mūsų būseną 
    oda išduoda viską: ligas, blogus mitybos įpročius, bet kartu ir laimę, gerą sveikatą, net susižavėjimą ar meilę;
  • veikia kaip saugykla
    vanduo, riebalai ir maistingosios medžiagos kaupiasi įvairiuose odos sluoksniuose, tai rezervas mirusioms odos ląstelėms pakeisti; odos paviršius visiškai atsinaujina per mėnesį.

    Pagrindiniai odos tipai - normali, riebi ir sausa; oda su normaliomis ar išsiplėtusiomis poromis - yra paveldimi. Vis dėl to tu gali pasistengti, kad oda būtų graži ir sveika. Tai priklausys nuo to, kaip ją prižiūrėsi, ar rūpinsiesi, ypač iš vidaus.

    Kas svarbu, norint turėti sveiką odą

    • Fizinė veikla
      Mergaičių, kurios daug vaikšto ar sportuoja, raumenys yra stipresni ir oda tampresnė nei tų, kurios sėdi priešais televizorių ir nuolat kažką kramsnoja. Odai naudingas viskas, kas pagerina kraujo apytaką. Net prakaitavimas išvalo odą ir ji pasidaro gražesnė. 




    • Poilsis 
      Nervingumas, depresija, nerimas, pyktis ir įtampa iš karto atsispindės tavo odoje. Iš esmės odos būklė priklauso nuo vidinių išgyvenimų. Geros nuotaikos nesuplanuosi, tačiau visuomet stenkis išlikti rami ir atsipalaidavusi. Būk optimistė, juokis, kada gali, stenkis, kad gera nuotaika taptų įprasta tavo būsena.     



    • Miegas
      Gerai išsimiegoję visi jaučiasi puikiai. Kai kurie mokslininkai teigia,
      kad odos ląstelės atsinaujina pagal tikslų grafiką. Odos atsinaujinimas prasideda penktą po pietų, tęsiasi per naktį iki penktos ryto. Tikima, kad miegas padeda odai išlikti gražiai.

    • Sveika mityba
      Jei nori turėti gražią, glotnią odą, privalai teisingai ir sveikai maitintis - valgyti daug vaisių ir daržovių, kuriuose gausu vitaminų, taip pat gerti pakankamai skysčių. Labai svarbu geras virškinimas. Blogas virškinimas ir prasta oda yra tiesiog susiję. Kūnui reikia atsikratyti toksidų ir jis tai daro per odą - prakaito liaukas. Odoje apstu riebalų liaukų, kurios išskiria aliejingą medžiagą - riebalus, reikalingus plaukams ir odai sutepti. Jei liaukų ištekamieji latakai užsikemša, tai gali sukelti porų uždegimą, ir ryte atsikelti su spuogu.
      Jeigu Jūsų paprašyčiau atsakyti į tokį klausimą "Ar žinote bent kelis produktus, kurie yra naudingi odai?" iš ties atsakymų gaučiau įvairių. Bet kaip bebūtų, noriu Jums pateikti sąrašą maisto produktų, kurie yra naudingi mūsų odai:

      1. Vanduo
      Gerkite kuo daugiau skysčių. Rekomenduojama išgerti mažiausiai po 8 stiklines kasdien. Į vandenį įmestas citrinos griežinėlis dar labiau atgaivins.
      2. Braziliniai riešutai
      Braziliniai riešutai yra geras šaltinis, magnio ir tiamino ir galbūt turtingiausios mitybos šaltinio seleno, kuris gali padėti išvengti sausos odos.
      3. Žalia arbata
      Žalia arbata gali būti laikoma labiausiai gydančiu gėrimu šioje žemėje. Bet ji taip pat saugo odą nuo saulės poveikio.
      4. Pomidorai
      Pomidorai apsaugo nuo saulės nudegimų, kurie gali būti kenksmingi odai.
      5. Granatai
      Padeda odai gaminti daugiau kolageno ir tokiu būdu greitina žaizdų gijimą.
      6. Vynuogės
      Vynuogėse esančios medžiagos skaistina veidą bei skatina odos kraujotaką. Taip pat suaktyvinami žmogaus kūno fermentai, stabdantys odos senėjimą.
      7. Lašiša
      Turi daug kalcio, seleno, geležies, fosforino ir vitaminų A, B, ir D. Taip pat pagerina odos elastingumą. Kuo jūsų oda elastingesnė, tuo mažiau raukšlių turėsite.
      8. Špinatai
      Šio žalumyno turi būti bet kokiose salotose - jis ne tik cinko, seleno ir vitaminų C bei E šaltinis, bet ir aprūpina vitaminu A, kuris skatina naujų ląstelių gaminimąsi.
      9. Nesmulkinti grūdai
      Puikus cinko ir seleno šaltinis, o šie du mineralai saugo odą nuo pažeidimų. Cinkas su selenu taip pat gali padėti kovoti su aknės protrūkiais. Grūdai yra ne pakeičiamas odai būtinų omega riebiųjų rūgščių šaltinis.
      10. Saulėgrąžų sėklos
      Vitaminas E - galingas antioksidantas, kuris gali apsaugoti odą nuo saulės poveikio, sustabdyti senėjimo procesą, sumažinti raukšleles ir randus nuo spuogų.
      11. Jūros gėrybės
      3 kartus per savaitę valgykite jūros gėrybių. Atminkite, jog žuvyje yra specifinių riebiųjų rūgščių, kurios papildomai aprūpina odą maistinėmis medžiagomis.
      12. Juodasis šokoladas
      Jei esate girdėjusios, jog nuo šokolado auga spuogai, pamirškite tai. Čia tik mitas. Moksliška įrodyta, jog normalus kiekis normalaus šokolado (normaliu laikomas juodasis šokoladas, kuriame kakavos yra ne mažiau 50proc.) nieko blogo veidai nedaro. Taigi aš šokoladą laikau naudingu odai vien dėl to, kad iš tiesų jis nekenkia. O be saldumynų gyventi negaliu.



      O ar žinojote, kad ir vitaminai gali prisidėti prie odos sveikumo, gražumo? Štai aš ir vėl Jums pateikiu sąrašą vitaminų, kurie yra naudingi mūsų odai:

      1. Vitaminas A
      Jis reikalingas tam, kad oda būtų švelni ir lygi. Jis reguliuoja epidermio atsinaujinimo procesus. Šio vitamino gausite, jeigu valgysite morkas, kiaušinius ir pomidorus.
      2. Vitaminas C
      Saugo odą nuo žalingo aplinkos poveikio, ultravioletinių spindulių. Taip pat stiprina kapiliarus, suteikia odai skaistumo. Vitamino C yra citrusiniuose vaisiuose, kiviuose, paprikose, žaliose salotose.
      3. Vitaminas E
      Minkština odą, padeda jai atsinaujinti bei suteikia švelnumo. Šio vitamino gausite, jei valgysite salotas, sūrį, kiaušinius, įvairias kruopas.



      Kiekvienas straipsnis turi pabaigą, tad šis - ne išimtis. Tikiuosi jog perskaitėt viską ir Jums tai patiko, pravertė ir sužinojote kažko naujo. O dabar lauksiu Jūsų komentarų, tiek su kritika, tiek su patarimais bei panašiai.

      Komentuok šį straipsnį - gauk 1 vieną tašką. Dalyvauk rubrikoje ar konkurse - gauk 3 taškus. Tapk aktyviausiu "Teenage Dreams" blog'o skaitytoju ir laimėk knygą "Laumės vaikas"!

12 PAKOMENTAVO

  1. Sužinojau daug naujų faktų, tačiau paveikslėliai galėjo būti kiek didesni, apart to, straipsnis patiko.:)

    AtsakytiPanaikinti
  2. labai viskas įdomiai sugalvota, tik kad kliuvo lygiuotė ir kaip sakė galėjo būti didesni paveikslėliai, linkiu sekmės

    AtsakytiPanaikinti
  3. Tikrai naudingas straipsnis ;) ! Puikiai padirbejai :D. Bet galejai ideti daugiau paveiksliuku :). Sekmes tobulejant :) !!!

    AtsakytiPanaikinti
  4. Man labai viskas patiko ! Bet galėjo tikrai būti šiek tiek didesni paveikslėliai, būtų žymiai geriau. Ačiū už tai, kad sužinojau labai daug. :) Šaunus straipsnis. :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Straipsnis patiko! Tik galėtų būt mažesni paveiksliukai, bet šiaip nieko visai ;) Gerai padirbėjai, šaunuolė ;)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Naudingas straipsnis! :) Kažkaip paveikslėliai man nekliuvo. :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Labai geras ir naudingas straipsnis. Sužinojau tikrai daug. Ačiū, spaudžiu visas ''knopkes'' :D

    AtsakytiPanaikinti
  8. Puikus straipsnis, bet norėjosi daugiau iliustracijų :) Sėkmės rašant!

    AtsakytiPanaikinti
  9. Man straipsnis patiko tik galėjai dėti didesnius paveikslėlius, o šiaip puiku!

    AtsakytiPanaikinti
  10. Naudingas straipsnis, tačiau man nelabai patiko išdėstymas. Sėkmės rašant toliau! :)

    AtsakytiPanaikinti
  11. Tikrai naudingas straipsnis, sužinojau daug naudingų patarimų. P.S. Jei nežinai kaip atrodytų nuotraukos paskelbus straipsnį, prieš tai padarant paspausk "peržiūra", kad jei kas netiktų, galėtum pataisyti :)

    AtsakytiPanaikinti