Sveikos mitybos taisyklės



Sveika mityba - kelias į visavertį gyvenimą. Sveikata, darbingumas ir grožis labai priklauso nuo sveikos mitybos. Kad žmogus galėtų palaikyti savo gyvybinę veiklą jam reikia gauti energijos. O energijos šaltinis yra maistas.

Maistu žmogus netik numalšina jaučiamą alkį, bet su juo gauname mūsų organizmui naudingas medžiagas. Nė vienas maisto produktas neturi absoliučiai visų maisto medžiagų, kurių reikia mūsų organizmui. Bet subalansuotos mitybos dėka, tai įmanoma. Tik jos dėka mes gausime visas reikalingas maisto medžiagas ir taip galėsime palaikyti idealų svorį.

Tad šiame straipsnyje pateiksiu svarbiausias subalansuotos mitybos taisykles.



  • Pakeiskite požiūrį į maistą
Jeigu tikrai nori pakeisti savo valgymo įpročius, pirmiausia turi suprasti ir pakeisti požiūrį į maistą. Valgyti reikia tik tada, kai iš tikrųjų reikia ir jaučiate alkį. Bet beveik kiekvienas žmogus, valgo iš neturėjimo ką veikti, žiūrėdami televizorių, skaitydami knygą ir panašiai. Dauguma žmonių mano, jog maistas gali numalšinti stresą. Deja, bet taip nėra. 




  • Valgykite kuo įvairesnį maistą
Su maistu mūsų organizmui būtina gauti apie 40 maisto medžiagų į dieną. Nei vienas produktas neturi visų reikalingų maisto medžiagų. Tik tai valgydami kuo įvairesnį maistą, gausite medžiagas visas. Be to, su maistu į organizmą patenka ir vitaminai. Jie nulemia odos, plaukų, nagų būklę. Tad subalansuota mityba ne tik pagerins sveikatą, bet ir grožį.



  • Nevartokite alkoholinių gėrimų
Alkoholis kenkia tiek sveikatai, tiek ir grožiui. Jeigu Jūs sveikai maitinatės ir sistemingai sportuojate, norėdami atsikratyti kelių kilogramų nuo savo kūno, žinokite jog alkoholis norimui tikslui gali laisvai sutrukdyti. Nors alkoholis nėra maisto produktas, tačiau jame yra dvigubai daugiau kalorijų nei angliavandenių turinčiuose maisto produktuose. Ar Jūs įsivaizduojate, kad viename grame alkoholio yra 7 kalorijos. Be to, alkoholis padidina apetitą. Tad apetitui numalšinti yra užkandžiaujama ypatingai kaloringu maistu, tad visiškai nenuostabu kodėl Jums nekrenta svoris ar net kaip tik priaugate kelis kilogramus. Bet dauguma žmonių tiesiog negali atsisakyti alkoholio, tai tuomet jį vartokite atsakingai ir su saiku.




  • Valgykite maistą, turintį mažai riebalų
Reikėtų vengti tokių maisto produktų, kurie turi daug riebalų, ypač cholesterolio ir sočiųjų. Reikia žinoti, jog cholesterolio kiekį kraujyje didina per didelis maisto kaloringumas bei per gausus sočiųjų riebalų rūgščių vartojimas. Sočiųjų riebalų rūgščių gausu kiaušiniuose, riebioje mėsoje, svieste, grietinėje ir kituose riebiuose pieno produktuose. Be to,  per parą su maistu gaunamo cholesterolio kiekis negali viršyti 300 mg. Rinkitės tokius maisto produktus, kurių sudėtyje yra didelis maistinių skaidulų kiekis.




  • Venkite cukraus ir saldumynų
Valgykite cukraus (bei jo turinčio maisto)  ir saldumynų kiek įmanoma mažiau ir su saiku, nes per didelis jų vartojimas skatina viršsvorio atsiradimą. Taip pat gerkite mažiau įvairių saldintų gėrimų, juos pakeiskite į mineralinį arba paprastą vandenį. 



  • Kuo daugiau vaisių, daržovių ir grūdų produktų - tuo geriau
Pagrindinis vitaminų šaltinis - vaisiai ir daržovės. Apie 55-60 % energijos į žmogaus organizmą turi patekti angliavandenių, ypač polisacharidų, pavidalu.Tų angliavandenių galite rasti šiuose maisto produktuose: daržovėse, duonoje, grūdų produktuose, bulvėse. Grūdų produktai yra ypač vertingi. Pavyzdžiui, avižų stiebeliuose aptinkama tokių medžiagų. kurios stimuliuoja organizmo medžiagų apykaitą. Ta medžiaga  - alkoloidai.





  • Stenkis palaikyti normalų kūno svorį
Svarbus sveiko gyvenimo faktorius - normalaus kūno svorio palaikymas. Kai kūno svoris viršija normalų, iškyla aterosklerozės pavojus. Padidėja cholesterolio kiekis kraujyje, o tai ankstyvos aterosklerozės, priešlaikinio infarkto ar insulto rizikos veiksnys. Tad stenkis kuo daugiau fiziškai judėti. Judėti galima įvairiai - daug vaikščioti, bėgioti, žaisti tenisą, futbolą ir t.t. Kuo daugiau judėsi tuo geriau! Be to, fizinė apkrova ne tik kontroliuoja kūno svorį, bet ir gali įtakoti Jūsų nuotaiką.




*Komentuok šį straipsnį - gauk 1 vieną tašką. Dalyvauk rubrikoje ar konkurse - gauk 3 taškus. Tapk aktyviausiu "Teenage Dreams" blog'o skaitytoju ir laimėk knygą "Laumės vaikas"!

6 PAKOMENTAVO

  1. Puikūs patarimai, nors daugelį jau žinojau. :) Bet iš tiesų, šauniai padirbėjai. ^^

    AtsakytiPanaikinti
  2. Patiko viskas, išdėstymas nekibo, viską šauniai surašei! :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Šaunūs patarimai :) Nors viską jau ir taip žinojau, nes panašių straipsnių publikuojama ir žurnaluose, ir kalbama internete - vis tiek buvo labai įdomu skaityti. Spaudžiu visas 3 reakcijas!

    AtsakytiPanaikinti
  4. Šaunus straipsnis, tačiau panašių jau buvo.

    AtsakytiPanaikinti