Kaip sulieknėti darant fizinius pratimus

Kaip atsikratyti antsvorio? Klausimas su kuriuo susiduria daugelis merginų. Dažniausiai šį klausimą, žmonės pradeda spręsti su įvairiomis dietomis. Dietoms sakome griežtą NE ir  antsvorio problemą kviečiame spręsti pasitelkiant sportą!

PRATIMAI, PRATIMĖLIAI…

Taip, taip, šiame straipsnyje mes kalbėsime būtent apie fizinius pratimus. Norint sulieknėti, fiziniai pratimai yra labai svarbu. Jeigu juos atlikinėsi reguliariai, labai greitai pamatysi pirmuosius rezultatus.  Jeigu esi labai apkūni, mintis apie  fizinius pratimus gali tave nuo to atbaidyti, todėl pradėjus juos atlikinėti, negalvok ar  jie bus sudėtingi. Internete, knygose ar dar kituose informaciniuose šaltiniuose, galima rasti begalę įvairiausių pratimų. Bet norint sulieknėti yra labai svarbu juos pasirinkti teisingai.  Tad pateikiame jums keletą pratimų, kuriuos pasirinkę tikrai nesuklysite!
  1. Pradinė padėtis:  Atsigulame ant sportinio kilimėlio, ištiesiame rankas ir išsitiesiame visu ūgiu. Iš lėto stengiamės pasiekti rankomis kojas ir grįžtame į pradinę padėtį. 
  2. Pradinė padėtis : Atsigulame ant nugaros, kojas sulenkiame. Viena koją uždedame ant kitos ir keliamės į viršų – pakeliame dubenį – įkvėpime, leidžiamės žemyn – iškvėpime.
  3. Pradinė padėtis: Atsigulame visu ūgiu ir ištiesiame rankas. Palengva kildami, stengiamės pasiekti rankomis kojas ir grįžtame į pradinę padėtį.
  4. Pradinė padėtis: Rankas dedame už galvos, vieną koją laikome tiesiai, kitą sulenkiame. Ir taip pilvo presą ir ištiestą kojytę keliame į viršų. Pratimą atliekame su abiem kojom.
  5. Pradinė padėtis: Atsigulame, kojas iškeliame į viršų, tarp jų įsidedame kamuolį, rankas dedame už galvos. Ir sukame ratus su kamuoliu tarp kojų. 
  6. Pradinė padėtis:  Atsigulame, kojas ištiesiame ir pėdas uždedame ant kamuolio, rankas paguldome ant žemės. Prisitraukiame  dešinę koją prie krūtinės ir ištempiame. Darome su abiem kojom.
  7. Pradinė padėtis: Atsigulame ant kilimėlio ir sulenkiame kojas. Atsigulę ir sulenkę kojas, keliame užpakaliuką į viršų.
  8. Pradinė padėtis: Kojas pastatome plačiai ir pradedame iš lėto bėgti. Iš pradžių - lengvai, paskui tempą greitiname. Palengva rankas ištiesiame į šalis ir į viršų.
  9. Pradinė padėtis: Atsistojame, suneriame rankas. Vedame nuo apačios į viršų, pakeliame rankas ir išsitiesiame visu ūgiu.
KAIP DAŽNAI REIKIA DARYTI PRATIMUS
Norint matyti rezultatus, fizinius pratimus būtų geriausiai atlikinėti kiekvieną dieną. Žinoma, jeigu nesi pratusi prie sporto, sportuoti gali ir kas 2-3 dienas, bet geriau jau saikinga mankšta kiekvieną dieną, negu didesnis krūvis kas keletą dienų. Be to, bent kartą (jeigu esi sportavus ankščiau, tuomet ne tik kartą) per savaitę  patartina sportuoti daugiau nei įprastai. Kasdieniai fiziniai pratimai yra daug kartų naudingesni, nei mankšta kas keletą dienų.  Geriausia per dieną mankštintis 30 minučių.

TRENIRUOČIŲ PERTRAUKA
Darant fizinius pratimus, privalai daryti pertraukas. Ypač, jeigu nesi sportavus ankščiau. Sporto pertraukėlė turi būti ilgesnė negu pati mankšta (pvz.: tris minutes sportuoji – keturias ilsiesi). Tokios pertraukos net gi paspartina treniruotės naudingumą.

VENKITE NUOBODULIO!
Jeigu sportas nėra tavo ištikimas "draugas", sportuojant neišvengsi nuobodulio! Atsitiks taip, kad tu tiesiog pradėsi skaičiuoti likusias mankštos minutes, mintyse pradėsi visa tai keikti, kol galiausiai net gi viską mesi. STOP! Yra du veiksmingi būdai, kurie tau padės atsikratyti nuobodulio sporto metu.
  • Pirmas variantas - darant fizinius pratimus, klausyk muzikos! Labiausiai sporto metu patartina klausyti muziką, kuri tau asocijuotųsi su gerais prisiminimais. Taip sportuodama nusikelsi į praeitį ir tau visai neberūpės kiek dar laiko tau reikės treniruotis. Be to, internete gali rasti muzikos, kuri skirta būtent sportuojant!
  • Antras būdas - įvairinti pratimus. Kuo pratimai įvairesni, tuo didesnė tikimybė, kad sportuosi reguliariai. Aukščiau mūsų pateikti pratimai, yra  įvairaus tipo, tad tau jie puikiai tiks, jeigu sportuojant užplūs nuobodulys. 

DIDINKITE KRŪVĮ!
Net jeigu ankščiau esi užsiiminėjusi sportu, pradėjus daryti fizinius pratimus, norint sulieknėti, turi pradėti nuo lengvesnių pratimų. Jeigu iš karto imsi didelį krūvį – kitą dieną nejausi nei rankų, nei kojų.. Ir noras  toliau siekti užsibrėžto tikslo dings. Tad pirmiausiai pradėk nuo lengvesnių  pratimų, o organizmui stiprėjant, būtinai didink sporto krūvį! Svarbiausia sparčiau mankštintis ir didinti pratimų skaičių.

IR DAR ŠIS TAS:
  • Visa to pradžioje užsibrėžk sau tikslą, t.y. kiek kilogramų ketini numesti, darant fizinius pratimus.
  • Būk realistė ir nesitikėk pernelyg didelių rezultatų, ypač darbo pradžioje.
  • Jeigu sportuoti namuose savarankiškai tau atrodo pernelyg sunku, užsirašyk į sporto klubą. Ten yra įvairiausių treniruoklių, visada groja muzika ir yra pagalbos ranką pasiruošią ištiesti treneriai!
  • Visus pratimus reikia daryti lėtai, o svarbiausia - ramiai! 
Linkiu didelės sėkmės ir šaunių rezultatų sportuojant! 
Simona Š.


14 komentarų:

Pikčiurna Dovilė rašė...

Labai noriu sportuot ir dailint kūno linijas, tačiau negaliu prisiversti. Negaliu tiesiog. o gal netgi tingiu. :/

Nerija rašė...

Aha, svoris numestas, o ką daryt, kai lieka.. odos? :D

Blondė rašė...

LABAI naudingas straipsnis! Ir nuotraukos, ir aprašymas aiškus bei platus. Nerija, jei lieka odos, reikia laukti, nes jauno organizmo oda su laiku susitraukia . ;)Nereikėjo ir svorio greitais mesti, nes oda nespėjo trauktis kartu su kilogramais, klaidą padarei ;)

Nerija rašė...

Nedariau klaidos savo noru. Tiesiog teko paviešėti ligoninėje, kurioje maistas visai kitoks nei mano valgytas namuose, ir štai.. bet dėkui, dabar žinosiu. :)

Ruta Nesvarbu rašė...

Man patiko :))

^^ Simona ^^ rašė...

Ačiū, džiaugiuosi, kad patiko. :)

Eglė :)* rašė...

Sportas gerai,bet svorio metimas pauglystėje nepatartinas.

^^ Simona ^^ rašė...

Svorio metimas pasitelkiant dietas - žinoma, kad ne, bet kalbant apie sportą, tikrai dar neteko to girdėti. :)

Simona rašė...

Nesutinku, kad sportuojant 3 minutes, 4 reikia ilsetis. Visur kur domejaus pertrauka tarp pratimu turi but 30 sekundziu maksimum 1 minute. Sportuojant raumenys visada turi dirbti ir jei tu ilsesis 4 minutes tai viskas bus daroma ispradziu.

^^ Simona ^^ rašė...

Oi ne, klysti. Jau kur, kur, bet sporte tai tikrai daug ką nusimanau. :) Esu apie pertraukėles ir knygose skaičius, ir sporto treneris man daug patarimų dėl pertraukų laiko yra daug davęs, tad tai ką parašiau, tikrai yra tiesa. :)

Gabijaaa rašė...

Vienintelė klaida kurią radau, tai buvo ''pasiruošią'' :D O šiaip, kaip visada. Straipsnis tvarkingas, informatyvus ir naudingas :) Šaunuolė :)

Muzikantė rašė...

Man 12 metų, sveriu 52-54 kilogramus. Žinau, kad turiu antsvorio, bet esu be valios + Labai mėgstu saldumynus, ir tai lygu tinginės lygiui, nes niekaip negaliu normaliai pradėti sportuoti.
Man straipsnis labai patiko. Žaviuosi Tavimi, Simona, nes labai puiki rašytoja esi! :) Šaunuolė! Daug dirbi, daug.

^^ Simona ^^ rašė...

Gabija ir Muzikante - laaaabai ačiū!! :))

Sportininke ^^ rašė...

Labai padejo kazkaip net prisiverciau sportuot dabar kiekviena diena valanda ryte valanda vakare darau diena 10 kilometru vaziuoju su dviraciu :)))