Rytas - blogiausia dienos dalis?

Turbūt visos žinote tą bjaurų jausmą, kai ryte apie mokyklą nesinori galvoti ir tesvajojate apie bent kelias akimirkas šiltoje lovoje... galima drąsiai sakyti, jog rytas - sunkiausia dienos dalis. Atrodo, kad pamėgti ryto metą - užduotis neįmanoma. Tai visiškas melas! Juk būtent ryte prasideda nauja diena, pabunda gamta ir atsitinka dar daug gražių reiškinių! Tereikia žinoti keletą taisyklių ir rytas taps pakenčiamas.

Gėlių puokštė
Augalai (gvazdikai, tilandsijos, orchidėjos ir t.t.), kurie gražiai žydi automatiškai mus pradžiugina rytais. Harvardo universiteto tyrėjai nustatė, kad žmonės, kurie prie savo lovos augina augalus yra daug energingesni ir laimingesni. Atrodo, jog tai toks paprastas dalykas, bet pasirodo, kad jis yra veiksmingas! Tad pasirūpink, jog prie tos vietos, kurioje tu miegi žydėtų koks nors augalėlis ir kiekvieną rytą praskaidrintų tau nuotaiką. Verta išbandyti šį būdą, tiesa?

Šviesi ir netvanki aplinka
Nors ryte nėra smagu jausti, kaip saulės ar lempos šviesa tiesiogine to žodžio prasme spigina tau į akis, žinok, jog privalai kuo greičiau prie jos priprasti. Kadangi dirbtina šviesa negaili mūsų akių rytais, geriausia būtų atsikėlus kuo skubiau atsidengti užuolaidas (artėjant vasarai saulė teka vis anksčiau. Jei paliksite visai nakčiai atviras užuolaidas, gali būti, jog atsibusite daug anksčiau nei planavote), kad saulės spinduliai išsklaidytų visus mieguistumo požymius ir suteiktų energijos. Vertėtų žinoti, jog saulė gamina vitaminą D, o jis stiprina įmunitetą. Tad stovėdama vietoje, kurią pasiekia saulės šviesa nušausi du zuikius! Taip pat įsidėmėk, kad geriausia temperatūra vietoje, kurioje miegi yra 18 laipsnių. Neviršyk šios normos, nes tvanki (ir tamsi) aplinka rytais pažadina tingulį.

Atsibusk maloniai
Žadintuvas tau turi asocijuotis su gerais dalykais - nauja dienos pradžia, naujais nuotykiais ir t.t., o ne su matematikos kontroliniu... kadangi jau pirmos minutės po pabudimo nulemia mūsų ryto nuotaika, atsikelk su linksma daina. Jokiu būdu neleisk, kad tave rytais žadintų bjaurus "brrrrrrrr!" garsas! Galbūt turi daina, kuri primena vasarą? Atsikelk ryte su nuostabia ir tau priimtina gaida! Žinoma, geriausia būtų, jog tave žadinanti melodija būtų energinga, kuri skatintų tuo jaus pat atsikelti!

Vanduo, vanduo, vanduo!
Pasirūpink, kad vietoje, kurioje tu miegi kiekvieną vakarą būtų paliekama stiklinė vandens, jog vos prabudus galėtumei jį išgerti ir gauti energijos bombą. Dar geriau būtų, jog grįžus į tikrovę iš sapnų karalystės žygiuotumei tiesiai į virtuvę ir pasigardžiuotum šiltu vandeniu. Būtent tokios temperatūros gėralas sušildys tave bei išvalys organizmą. Jeigu niekuomet to nebandei - išbandyk! Esu beveik tikra, kad tai nulems net kelis procentus tavo ryto kokybę!
Taip pat reikėtų ir kūniškai bendrauti su vandeniu. Mokslininkai įrodė, jog miegant mes naikiname mūsų organizme esančias blogąsias bakterijas, kurios išeina pro odą. Įsivaizduok, kad po tavo odą ropinėja daug mažų, mažų gyvūnėlių. Kraupoka, tiesa? Tad nepagailėk poros minučių duše! Dar geriau būtų, jog ant savęs lietum skirtingos temperatūros vandenį. Maudynes pradėk šiltomis srovėmis, užbaik šaltomis. Taip ne tik užsigrūdinsi prieš artėjančią vasarą, bet ir būsi itin žvali.

Kvapai
Ar turi kokį nors kvapą, dėl kurio eitum iš proto? Levandų ekstraktai, gaivaus oro, kavos su pienu, meduolių kvapai... juk pasirinkimas toks didelis. Kvapai taip pat mus puikiai nuteikia, o ypač tam puikiai tinka citrusiniai vaisiai (mandarinai, apelsinai, greifruktai, citrinos ir t.t.), kurie pažadins tavo kūno pojūčius. Gali nusipirkti kūno prausiklį, kuris kvepėtų gardžiai (dažniausiai kvapnūs dalykai turi daug sintetikos. Nepamiršk prieš pirkdama produktą perskaityti jo sudeties!).

Rytinė mankšta
Jeigu tu esi pabudus, gerai jautiesi, tai dar nereiškia, kad tavo kūnas jaučia tą patį ką ir smegenys. Juk ir jis šią dieną dirbs - reikės vaikščioti mokyklos koridoriais, grįžti namo... ką jau kalbėti apie merginas, kurios lanko sporto būrelius. Neužtenka pasakyti, jog rytinė mankšta rekomenduojama, nes ji yra tiesiog privaloma. Jeigu netiki šiuo faktu, išbandyk jį - savaitę rytais sportuok, o kitą savaitę atsisakyk šios veiklos. Patikėk manimi - jausi didžiulį savijautos skirtumą. Tad užsistatyk savo žadintuvą penkioliką minučių anksčiau ir ryte pramankštink raumenukus - atlik keletą atsilenkimų, pritūpimų, šuolių į aukštį ir kitokių pratimų, kurie suteiktų tau žvalumo. Po kiek laiko tos penkiolika minučių bus vartai, į gerą savijautą rytais. Skamba pasakiškai tiesa?

Skanūs pusryčiai
Turbūt jau net nereikia sakyti, kad per pusryčius gautas maistas yra pats svarbiausias. Geriausia šiuo paros metu valgyti visavertį ir sveiką maistą. Atrodo neįmanoma? Klysti. Jeigu nusprendei ryte valgyti košę, padaryk taip, kad ji būtų labai skani - uždėk uogų, pabarstyk juodo šokolado, o valgant užsigerk pienu arba sultimis. Internete pilna receptų - išbandyk juos ir rask tave labiausiai džiuginantį variantą. Valgyk lėtai, pasigardžiuodama maistu - tai suteiks tau didelį malonumą.

Nusiteik
Jeigu rytais gersite vandenį, miegosite jaukioje aplinkoje, valgysit skaniai, ryte darysit mankštą, užuosite skanius kvapus, šalia lovos stovės gėlių puokštė, rytais jus pakels pati linksmiausia muzika, o vėliau pažadins šaltas dušas... viskas bus puiku, jei bandysi su šiais dalykais padaryti savo rytą geresnį, tačiau pats svarbiausias dalykas yra nusiteikimas ir mąstymas. Suprask, jog tai ar tavo diena bus gera - lemi tik tu, tad stenkis iš visos širdies!

Juk gera pradžia - pusė darbo, tiesa? :)
Iki kitų kartų,
Simona A.
*Komentuok šį pranešimą ir gauk 1 tašką. Dalyvauk rubrikoje ar konkurse ir gauk 3 taškus. Tapk aktyviausiu "TD" blog'o skaitytoju ir laimėk knygą "Trise prieš mafiją". Daugiau informacijos ČIA*

13 PAKOMENTAVO

  1. Šaunus straipsnis, tik deja, aš tokį buvau pradėjus. :D Teks sugalvot kitą temą. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Įėjau į TD. Galvoju, pažiūrėsiu kokių naujų straipsnių yra. Scrollinu žemyn, žiūriu šitas straipsnis. Galvoju, paskaitysiu vėliau. Scrollinu toliau ir žiūriu šito straipsnio paveikslėlius. Nu tokie gražūs, kad net susigundžiau ir patį straipsnį perskaityti. Matyt, kad ne vien žodžiai straipsnyje svarbūs. O ir turinys tavo labai geras, reikės visad stiklinę vandens apsistatyti prie lovos, kad rytą pradėčiau žvalesnė :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Agota, mačiau jį, tačiau mano straipsnis buvo pradėtas jau prieš trys ar keturias dienas :D
    Ačiūū, Karolina :).

    AtsakytiPanaikinti
  4. Labai patiko straipsnis :)
    Tik jei žadintuvo toną nustatai kaip mėgstamą dainą... Ta daina kartsis tampa visiškai "sugadinta" :D

    AtsakytiPanaikinti
  5. not cornflower, na... iš dalies taip. Tačiau čia jau nusiteikimo esmė. ;D

    AtsakytiPanaikinti
  6. Puikus straipsnis! Aš šiaip norėčiau pradėti ryte mankštintis bet nei moku jokių mankštų nei išsibudinu iš zombinės būsenos :/ Na nieko, dabar lėksiu pravert užuolaidų, nes dabar pastebėjau, kad tai padarau itin vėlai.... Ačiū!

    AtsakytiPanaikinti
  7. Man irgi labai patiko straipsnis, kai kuriems patarimais jau rytoj pasinaudosiu. O su daina - tai tikrai geriau nesistatyti savo mėgstamiausios dainos ant žadintuvo. Aš kai dabar išgirstu kur nors savo žadintuvo daina - norisi žviegti, kad išjungtų..

    AtsakytiPanaikinti
  8. Emma, ačiūū :)
    Estera, na gal... kiekvienas turi savą nuomonę :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Puikus straipsnis, gerai išdėstytos ir puikiai parinktos nuotraukos ;)

    AtsakytiPanaikinti
  10. Straisnis pagirtinas , bet kai kuriose vietose išdėstymas nekoks.

    AtsakytiPanaikinti
  11. Straisnis pagirtinas , bet kai kuriose vietose išdėstymas nekoks.

    AtsakytiPanaikinti
  12. Gintarija lalala2014 m. kovo 13 d. 13:28

    Super, super, super. Vienas naudingiausiu TD straipsniu, kokius teko skaityti. :) Sauniai padribejai, visos 3 reakcijos jau nuspaustos, atsapsutos ir dar karta paspaustos. Tobuleji velendom. :)

    AtsakytiPanaikinti