ŽINUTĖ: Sveika atvykusi į TEENAGEDREAMS.LT portalą, kuriame rasi: patarimų, kaip tvarkytis su savo jausmais ir plaukais, knygų ir filmų apžvalgų bei rekomendacijų, naujos muzikos savo grojaraščiui, receptų ir diy įrašų, plepaliukų apie vaikinus, drauges, santykius su tėvais, linksmų testų, sužinosi naujienas apie žvaigždes ir pasaulį, galėsi prisidėti prie portalo tobulinimo ir smagiai praleisti laisvalaikį! Tad nieko nelauk, mes turime visko labai labai daug - panaršyk mūsų portalą ir atrask tai, ko ilgai ieškojai - nuostabią bendraamžių merginų kompaniją!

Kvėpavimo pratimai - žingsnis į sveiką kūną!

Ar ir tu, kaip ir daugelis žmonių, dažnai jautiesi pavargusi, kupina blogos nuotaikos ir niūrių minčių, tarsi gyvenanti nepilnavertį gyvenimą? Ar dažnai skundiesi prasta atmintimi, nemokėjimu atsipalaiduoti ir valdyti savo emocijų? Jei bent į vieną klausimą atsakei teigiamai, vadinasi, šis straipsnis kaip tik tau. Šįkart mes kalbame apie kvėpavimo pratimus, kurie yra pats puikiausiais žingsnis į sveiką kūną! 

KAS YRA KVĖPAVIMO PRATIMAI
Beveik kas antro žmogaus kvėpavimas yra netaisyklingas. Ypač dažnai, paaugliai dėl įvairiausių baimių, streso ar netgi neteisingos laikysenos, pamiršta svarbų dalyką - teisingą kvėpavimą. Neteisingai kvėpuojant žmonės ne tik nemoka atsipalaiduoti, bet ir gali susirgti kvėpavimo organų ligomis. Tam, kad tokių pasekmių būtų patiriama mažiau ir žmonės išmoktų taisyklingai kvėpuoti, buvo sukurti kvėpavimo pratimai, kurie pasirodo, daro tikrus stebuklus! 

NAUDA IR REIKŠMĖ ORGANIZMUI
Kvėpavimo pratimų nauda ir reikšmė organizmui yra labai didelė. Pradedant nuo to, kad atliekant pratimus, žmonės išmoksta taisyklingai kvėpuoti ir baigiant tuo, jog tokiu būdu galime išvengti begalės ligų. Kvėpavimo pratimų dėka, palaipsniui galima atsikratyti nuolatinio streso, depresijos, per didelės įtampos ar netgi nuovargio. Reguliariai tuo užsiimant, pagerės jūsų miego kokybė, dings nemigos problemos. Šie pratimai padės jums išmokti atsipalaiduoti, nusiraminti ir tiesiog jausti savo kūną. Specialistai nustatė, kad atliekant kvėpavimo pratimus, gerėja atmintis. Be to, yra tam tikri kvėpavimo pratimai, kuriuos sąžiningai ir reguliariai atliekant, galima atsikratyti nereikalingų kilogramų. Neįtikėtina, tiesa?
                                              
                                                                          TEISINGO KVĖPAVIMO YPATUMAI        
Yra trys pagrindiniai neteisingo kvėpavimo požymiai - kai kvėpuojama greitai, garsiai ir negiliai. Taigi, kaip teisingai kvėpuoti? Taisyklingas žmonių kvėpimas atrodo štai taip: įkvepiant diafragma slenka žemyn, o pilvas išsipučia. O štai iškvepiant, diafragma pakyla į viršų ir pilvas susitraukia.. Tačiau žmonės yra įpratę kvėpuoti visiškai atvirkščiai. Teisingas kvėpavimas turi būti lėtas, tylus, o svarbiausia - gilus. Taisyklingai ir gerai kvėpuojant, burna neturi būti pražiota, krūtinės ląstos raumenys negali itin akivaizdžiai kilnotis, o įkvėpti ir iškvėpti reikia tik per nosį. 
NETAISYKLINGO KVĖPAVIMO ŽALA
Mokslininkų atliktų tyrimų dėka nustatyta, kad dažniausiai teisingai kvėpuoja tik kūdikiai ir 3-5 metų vaikai. Netaisyklingai kvėpuojant yra tikimybė susirgti įvairiomis kvėpavimo takų, anemijos ir kitomis ligomis. Nuolat kvėpuojant paviršutiniškai, gali išsivystyti dažnas irzlumas, nuovargis ir netgi depresija. Dažnai nuo tokio neteisingo kvėpavimo nukenčia jūsų plaučiai, skrandis ir galvos smegenys, todėl šiuose organuose gali pasireikšti įvairūs simptomai.

KVĖPAVIMO PRATIMŲ PAVYZDŽIAI

1. Tiesiai atsistokite, rankas priglauskite prie klubų, žiūrėkite į vieną tašką ir atsipalaiduokite. Dabar turėsite atlikti tris kvėpavimo pakopas. Pirmosios pakopos metu, ištieskite abi rankas į priekį, per antrąją - ištieskite rankas ties pečių linija, o per trečiąją - į viršų. Sulig kiekviena pakopa, reikia energingai ir giliai įkvėpti. Atlikus visas tris pakopas, rankas nuleiskite, atpalaiduokite kūną ir plačiai pražiojus burną, sušukite garsą "cha!", o tuomet iškvėpkite.

2. Atsisėskite į "turkišką" poziciją, rankas padėkite ant kelių, užsimerkite. Du kartus giliai įkvėpkite ir sulig iškvėpimu ištarkite "hą hą". Tuomet ir vėl du kartus giliai įkvėpkite, o iškvėpdami ištarkite "hū hū". Šį pratimą kartokite apie 5 minutes. Toks kvėpavimas padeda atsipalaiduoti, atsikratyti baimės ir gerina atmintį.

3. Šis kvėpavimas turi net tris pavadinimus - "Bhastrika", "Kalvio dumplės" arba tiesiog "Džiaugsmingas kvėpavimas". Pratimas atliekamas tiesiai atsisėdus, kojas sulenkus už klubų, rankas iškėlus ir sulenkus per alkūnes.. Itin giliai įkvėpdami, rankas kelkite aukštyn, iškvėpdami - žemyn. Tiek įkvėpimas, tiek iškvėpimas turi būti ypač gilus ir energingas. Šis pratimas puikiai išvalys jūsų organizmą. Pradžiai atlikite tris kvėpavimo serijas.

Jei norite būti sveiku, gražiu ir visad energingu žmogumi, naudokitės šio straipsnio žiniomis ir bent kartą į savaitę atlikite kvėpavimo pratimus. Verta atminti, kad kvėpavimo pratimai - tai žingsnis į sveiką kūną!
Iki susitikimų!
Simona Š.
DALINTIS:

7 komentarai:

Viktorija J. rašė...

Ačiū, Simona už šį straipsnį, nes man sunku kvėpuoti kartais. Ačiū labai. Klaidų kaip ir neradau, straipsnis tikrai patiko ir yra labai naudingas ;) sėkmės ir toliau :)

Viktorija J. rašė...

Dar norėčiau paklausti, kaip atrodo ta ,,turkiška" pozicija?

^^ Simona ^^ rašė...

Ačiū, džiaugiuosi, kad patiko. :) "Turkiška" pozicija tai tiesiog kojų sukryžiavimas. Va, radau nuotrauką - http://s1.mamyciuklubas.lt/uploads/20140123201238-85210.jpg :)

Estera Pran rašė...

Ką tik supratau, kad nemoku kvėpuoti. Uh, koks keistas jausmas. Šaunuolė, puikiai padirbėjai. Spaudžiu visas reakcijas :)

→cornflower← rašė...

Straipsnis tikrai įdomus ir naudingas, bet bent jau man nuo tų "kalvių dumplių" galva apsvaiksta, nors irjogos mokytoja rodė, kaip reikia daryti... :D

neri rašė...

Tavo straipsniai kaip visad vertingi. Ką galima patart, tai galbūt rašydama rinktis lygiuotę, sulyginančią visus kraštus (nemoku gražiai išsireikšti. Galbūt suprasi. :D). Taip tekstas atrodys gražiau. O šiaip ačiū, puikus straipsnis, labai pravertė!

Kamilė Skurdenytė rašė...

Naudinga.Ypač nemoku kvėpuoti bėgiodama..

MĖNESIO ATRAKCIJA

MĖNESIO ATRAKCIJA
Kiekvieną mėnesį čia pateiksime tau vis kitokią įdomybę, kurią privalai išbandyti! Šį kartą "Teenage Dreams" kviečia tave pasitikrinti, kiek procentų būtų galima įvertinti tavo pasitikėjimą savimi. Rezultatais būtinai pasidalink pokalbių laukelyje, esančiame žemiau!

Etiketės

Online

Tinklaraščio archyvas

Mūsų draugai

Google