Stipriname imunitetą


Vasara eina į pabaigą, orai darosi vėsesni, o mūsų organizmus tuoj pradės pulti įvairios ligos. Tam, kad jų išvengtumėme mums būtina stiprinti savo imunitetą. Stiprus imunitetas ne tik apsaugo mūsų organizmą nuo įvairių ligų, bet ir padeda išlaikyti gerą nuotaiką bei susikaupti. 


Kas yra tas imunitetas?
Imunitetas, tai organizmo gebėjimas apsiginti nuo įvairių ligų ir nepageidaujamų antikūnių, tokių kaip mikrobų, virusų ir parazitų. Stiprus imunitetas padeda išvalyti organizmą nuo visų nepageidaujami ,,bičiulių" patekusių į organizmą. Tačiau silpnas imunitetas to padaryti nesugeba ir atsiranda įvairios ligos.

Kaip sustiprinti imunitetą
Fizinis aktyvumas. Kaip jau žinome, kad fizinis aktyvumas yra labai svarbus mūsų sveikatai. Jis ne tik sustiprina organizmą, bet ir suteikia optimizmo, gamina laimės hormoną. Tad rytais nepatingėkite atlikti rytinės mankštos prieš prie atviro lango. Taip pat imuninę sistemą stiprina įvairios dvasinės praktikos: joga, meditacija, taiči ir cigunas. tik nepersistenkite, nes per didelis fizinis aktyvumas alina mūsų organizmą.
  
Sveika mityba. Taip, vėl sveika mityba, kuri yra nepakeičiama norint būti gražiai ir sveikai. Įvairūs vaisiai, daržovės, uogos, grūdiniai ir pieno produktai , tai visa tai ką iš maisto mes turėtumėme mylėti labiausiai. Žmonės, kurie dažnai valgo greitąjį maistą, geria gazuotus gėrimus ir vaisvandenius, labai alina savo organizmą ir kenčia visa imuninė sistema. Stenkitės kuo rečiau gerti gazuotus gėrimus, valgyti greitąjį maistą ir juos pakeisti į visavertį maistą. Prisimink, kad norėdama būti graži turi ne tik gražiai atrodyti  iš išorės, bet ir rūpintis ir iš vidaus. Taip pat pagal natūraliosios medicinos žinovų, žarnynui padeda stiprinti rauginti produktai, tokie kaip: kefyras, rūgpienis, rauginti agurkai, kopūstai ir panašiai. Nepamiršk ir vitaminų, kurie ypač praverčia rudenį ir žiemą, kai ,,kimba" ligos. 

Organizmo grūdinimas. Organizmo grūdinimas tai pat yra labai svarbus žingsnis link stipraus imuniteto. Jei galvojate, kad Jums tai nereikalinga ir Jūsų organizmas yra pakankamai užgrūdintas, tai pabandykite vėsesnę dieną į lauką išeiti po šortukais. Jei nė trupučio nepasidarys šalta, tai puiku, o jeigu pradėsite tirtėti, tai vadinasi Jums reikia grūdinti organizmą, bet pamažu. Pirmiausia prausdamasi vonioje ar po dušu kas kartą vandens temperatūrą mažinkite keliais laipsniai, kol galiausiai priprasite prie drungno vandens temperatūros. Prie šalčio greičiau priprasite, kai vakare plaunant kojas iš pradžių kojas apliesite šiltu vandeniu, o po to šaltu. Kai Jūsų kūnas pripras prie šaltuko Jūsų nuotaika bus puikesnė, pagerės savijauta, miegas ir per atėjusius šaltukus mažiau drebėsite, o svarbiausia stiprinsite savo imuninę sistemą.

Geras miegas. Tikriausiai visos esate girdėjusios šią frazę ,,grožio miegas". Ir šis frazė yra visiškai teisinga. Miegas yra ne tik grožio vitaminas, bet ir sveikatos. Miego metu visos organizmo ląstelės atsinaujina, sukaupiame jėgų ir energijos kitai dienai. Tačiau jei trūksta miego ir yra jaučiamas nuolatinis nuovargis Jums būtina gerai išsimiegoti, bes miego trūkumas silpnina imuninę sistemą, Pasistenkite nueiti anksčiau miegoti ir keltis, kad miego trukmė būtų mažiausiai devynios valandos. Taip organizmas pakankamai pailsės ir sukaups jėgų sekančiai dienai. Ir nepamirškite, kad sirgdamos taip pat stenkitės ilgiau gulėti lovoje, nes taip greičiau pasveiksite.

Mažiau vaistų.Vos pajutus kokį negalavimą ar skausmą nepulkite gerti vaistų. Dažni ir dėl menkniekių vartojami vaistai labiau kenkia negu padeda organizmui ir imuninei sistemai. Pripratusios vaistus vartoti dėl smulkmenų galimas daiktas, kad ateity be jų neišsiversite. Geriau, kai pajusite kokį skausmą prigulkite ir išgerkite arbatos su medumi.

Nosies plovimas. Kas rytą plaudama nosį neleisite ten kauptis bakterijoms ir apsaugosite nuo viršutinių kvėpavimo taktų ligų. Tai nemalonus procesas, tačiau būtinas. Plaudama nosį į šnervę įtraukite šiek tiek šalto vandens ir išpūskite, paskui tą patį pakartokite su kita šnerve. Kai užklumpa sloga nosį plauti labiausiai tinka su sūriu vandeniu. Neleisdama kauptis bakterijoms stiprinsite savo imuninę sistemą.




Naudokitės šiais paprastais patarimais ir stiprinkite savo imunitetą, kad rudenį ir žiemą netektų dažnai vaikščioti paraudusia nosimi ir su temperatūra. Ir atminkite, kad būdama sveika būsi ir graži.

Iki kito straipsnio,
Viktorija

13 komentarų:

Nusivylęs rašė...

Žiauriai nuvylei mane. Straipsnius rašai vos ne kiekvieną dieną, viskas gal ir gerai, bet nejaugi taip sunku tam straipsniui daugiau laiko skirtis? Pyk nepyk šitas gavosi sušiktai. Galėjai įdėti daugiau darbo. Dabar ir dydžiai skyriasi, ir sakiniai neryšlus o ir keli neužbaigti. Nuvylei mane, Viktorija. Kita karta labiau pasistenk

Anonimiškas rašė...

Neįsižeisk, bet manau, kad paauglėms skaityti apie imuniteto stiprinimą yra nelabai įdomu. Turbūt daugelis šio straipsnio net neperskaitė. Mes paauglės, mes norime kažko kas trauktų skaityti, sudomintų, būtų mums aktualu! Sėkmės kitą kartą :)

Princėsia rašė...

Tiesiog... neskaičiau... Jau gana, kad mama kiekvieną dieną kiša man vitaminus, liepia sveikai maitintis, grūdintis blablabla... Sorriux, tikrai neskaičiau ;D

miau rašė...

Sutiksiu su trim virš manęs parašytomis nuomonėmis. Žinau, jog gali geriau. ;) O ir temą kitą kart rinkis kiek aktualesnę. :)

Anonimiškas NUSIŠNEKAT,PRISIKABINĖTOJAI rašė...

Kokio velnio jūs prisikabinėjat prie tų temų?? GAL YRA KAM PATINKA IR AKTUALU? Beto tokie dalykai daug nadingesni ir geresni nei tie sušikti kambario dekoravimai ar dar kokie velniai apie bernus. kaip iš mergaitės žurnalo paimta. Atšokit ir pripraskit tylėt čia neskleide erezijų. Apie tai tik gerai arba nieko. Kiek galima/ Kartoju, TURIT SKAITYT O NE PRISIKABINĖT IR IEŠKOT KLAIDŲ

Estera Pran rašė...

Tikrai galėjai parašyti geresnį straipsnį. Manau, kad turėjai prie jo pasėdėti šiek tiek ilgiau. Straipsnius rašai labai dažnai, jų tikrai daug, bet manau, kad yra geriau žiūrėti į kokybę, o ne į kiekybę. Kai kurių pastraipų net neskaičiau, nes viskas pasirodė labai banalu bei nuobodu. Nepatiko išdėstymas.

Anonimiškas rašė...

Šiandien skaičiau straipsnį "Ji" žurnale, kaip sustiprinti imunitetą. Galbūt pasisėmei idėjų iš ten?

Princėsia rašė...

Ai, vis dėl to kažkaip negražiai išėjo ir pasiryžau perskaityti tavo, Vika, straipsnį.

Sunkiai man skaitėsi sakiniai. Nežinau ar dėl to, jog man neįdomi tema ar dėl tavo stiliaus. Skyrybos ženklai, tokie kaip kableliai, skaitytoją priverčia padaryti pauzelę. Pas tave kabliukai sudėti ne vietoje, skaitau, padarau pauzelę ir nebe suprantu sakinio. Tada skaitau iš naujo be kablelių ir mintyse susidedu juos pati. Taip negerai. Kai parašai sakinį ar du, pati jį garsiai perskaityk ar pati suprastum ką tuo norima pasakyti. ;)
Pastebėjau klaidelę "prie prieš langą", ten kur apie fizinį aktyvumą rašei. Manau turi būt "prie atdaro lango" ar kaip nors taip.

Ten tie imuniteto stiprinimo punktai tikriausiai teisingi, nes maždaug tą patį girdžiu visur. Pliusas, kad paaiškinai kas iš viso yra tas imunitetas. Nenusimink, nebuvo čia taip tragiška, bet pasistengt yra kur. Ir gerai, tobulumui ribų nėra. Sėkmės tau, neskubėk rašyti. ;)

Viktorija J. rašė...

Sutiksiu su visomis nuomonėmis, kad straipsnis nebuvo pats kokybiškiausias :) Ir toliai stengsiuos, dėkui už kaikuriuos patarimus.

Anonime(paskutinis)- taip, idėja kilo iš šio žurnalo, tačiau nieko nekopijavau. Kai kurias vietas dar ir pati savo ką žinojau parašiau ;)

Anonimiškas rašė...

Labai patiko straipsnis, daugiau tokių rašykit :) Išvis, straipsnių apie imunitetą, sveikatą ir pan. dalykus reikia kuo daugiau!

Anonimiškas rašė...

Isivaizduokit, mokykloje svarbus renginys, per kuri norit atrodyt graziai, o stai imat ir susergat, ir arba i ji neinat, arba einat atrodydamos ne kaip.. tokioj situacijoj is ties jausciaus kvailai, kad neperskaiciau sio straipsnio, nes is pradziu jis pasirode neidomus, paziurekit i si straipsni is sios puses :)

Eglė rašė...

Labai patiko straipsnis ir daugiau tokiu dekit labai idomu nes jei esi sveikas ir naudojiesi patarimais susijusiais su sveikata tai ir jautiesi visada gerai ir atrodai graziai anksciau valgiau visokiu sudus pvz.: cipsai, saldainiai ir visokie gazuoti gerymai ir net baigesi visa tai kad apsinuodijau po to pavalgius pykindavo geriau daug vaistu it t. t. o po to pradejau sveikai maitintis ir nesergu zandukai rausvi naturaliai atrodo nedaug inkstiru ir spuogu turiu taip kad tokie staipsniai yra labai daudingi ir neskaitykit jei nepatinka! Saunuole Viktorija!

Lauryna Mlečkaitė rašė...

Nors straipsnis ir senesnis, bet man patiko, ir visdar spaudžiu ačiū mygtuką.