13 patarimų, kaip lengviau užmigti ir išsimiegoti

Šventės daug kam  išderino įprastą miego ritmą. Įpratus ilgiau švęsti, o norint pasivyti įprastą miego režimą tenka ankščiau eiti miegoti, kad pavyktų pabusti laiku. Tyrimai parodė, kad toks nuolatinis neišsimiegojimas mus padaro piktus, suirzusius, išsiblaškiusius, gali pasireikšti nutukimas.  Tačiau kai kurie, net žinodami, kad toks neritmingas miegas turi tiek daug neigiamų pasekmių, negali  lengvai užmigti. 

Pateiksiu 13 patarimų kurie padės lengvai užmigti ir išsimiegojus pabusti.

1. Persijunkite į miego režimą.
Prieš eidami miegoti kiekvieną vakarą atlikite kokius nors veiksmus kurie padėtu atsipalaiduoti – taip įpratinsite kūną ir protą pasiruošti miegui. Tai gali būti skaitymas, karštas dušas ar vonia, mezgimas, nėrimas.

2. Savo miegamąjį pritaikykite miegui.

Kambarys turi būti vėsus ir tamsus. Dėl jaukumo į lovą galima primesti pagalvėlių arba lovą apkarstyti girliandomis, nes jos suteikia didelį jaukumo ir ramybės pojūtį. Taip kambarys atrodys jaukesnis ir labiau norėsite kristi į lovą.

3. Nenaudokite telefono kaip žadintuvo!

Dauguma žmonių naudoja telefonuose esantį žadintuvą. Tai yra labai blogai, nes negalėdami užmigti, mes pradedame savo telefonuose naudoti įvairias programėles, kurios mus trikdo ir trukdo užmigti. Tai, kad telefone yra žadintuvas nėra gerai. Patariama nepagailėti pinigų ir įsigyti pigų, paprastą žadintuvą.


4. Praktikuokite gilų kvėpavimą. 

Pradėjus giliau kvėpuoti, kūnas supranta, kad saugu atsipalaiduoti.
Įkvėpdami bandykite įsivaizduoti, kad švarus ir gaivus oras patenka į jūsų plaučius, keliauja kūnu ir išvalo ląsteles.
Iškvėpdami įsivaizduokite, kad toksinai ir negatyvumas iškeliauja į atmosferą, o jūsų kūnas atsistato. Susikaupkite ties įkvėpimais ir iškvėpimais ir garantuotai pasijusite ramesni, bei labiau atsipalaidavę.
Tai pratimas kuris reikalauja daug laiko ir ištvermės norint pasiekti pačius geriausius rezultatus. Todėl, nesustokite, kol pajusite, kad jūsų kūnas atsipalaiduoja.


5. Atpalaiduokite raumenis.


Varginančią dienos įtampa padės numalšinti raumenų atpalaidavimas.
Pratimas paprastas: įtempkite raumenis ir atleiskite, tada eikite prie kitų raumenų grupių.


6. Atlikite proto mankštą. 


Avių skaičiavimas - pasenęs metodas. Verčiau bandyti suskaičiuoti nuo šimto iki vieneto, praleidžiant kas trečią skaičių.
Ritmingas skaičiavimas nugramzdina į miego būseną, o tai nemenkas proto iššūkis, kuriam reikia susikaupti.



7. Išlipkite iš lovos.
Jeigu negalite užmigti ilgiau negu pusvalandi, verčiau atsikelkite. 
Kitaip tariant, treniruojate savo kūną gulėti ir neužmigti.Venkite žiūrėti į kokį nors ekraną. Verčiau padarykite kažką raminamo, pavyzdžiui suplaukite indus, paskaitykite knygą ar pasiklausykite muzikos.


8. Pamirškite jums nerimą keliančius dalykus.

Mintys apie tai, kas nutiks šiandien, rytoj ar po metų neduoda ramybės?
Surašykite visas mintis kurios jums neduoda ramybės ant lapo! Tada jos apleis jūsų mintis ir jūs būsite ramūs. 

9. Laikykite žadintuvą atokiau.

Labiausiai nemigą sukelia mintys, ar pakankamai išsimiegosite.
Kad to išvengtumėt, padėkite laikrodį ten, kur jo nematysite.
Jokiu būdu negalima žvilgčioti į laikrodį! 

10. Prisiminkite kažką gražaus.

Jeigu užmigti trukdo tai, kas nutiko šiandien ar kažkada, nukreipkite mintis kažkur kitur.
Įsivaizduokite save kur nors, kas nesusiję su užmigti trukdančiomis mintimis, ir susitelkite į šį scenarijų.
Pavyzdžiui, prisiminkite savo geriausias atostogas. Galvoje atkurkite kuo daugiau jų detalių, tokių kaip vandens pojūtis ant odos, žuvų spalvos, kokteilių kuriuos gėrėte leidžiantis saulei - skonis.
Prisiminimo ryškumas padės užmiršti tai, kas neduoda ramybės.

11. Pakankamai judėkite diena.

Kuo daugiau judėsite - tuo geriau miegosite.
Jeigu visą dieną sėdite - miegas bus prastas, o jeigu judėsite - geras.

12. Įsigykite kokybiškesnę pagalvę.

Vidutinio minkštumo pagalvės labiausiai tinkamos miegui. Kodėl? Nes pagalvės funkcija – būti atrama galvai ir kaklui.

13. Apsilankykite pas gydytoją.

Jeigu vis tiek negalite užmigti, apsilankykite pas profesionalą.


Manau atsižvelgiant į  šios paprastus patarimus jūs geriau išsimiegosite, jausitės žvalios, ir energingos!
O ko daugiau reikia norint būt laimingai?
Iki greito!

35 komentarai:

Teen Corner rašė...

Paatiko! Labai šaunu, Skirmante. Geros nuotraukos, aprašymas.. viskas idealu! Tikrai pasinaudosiu šiais patarimais ir išbandysiu viską. Manau dauguma dar pripratę prie vėlaus miego ėjimo, o aš ir pati užmiegu vėėlai.. :)

Arbūzė rašė...

Tikrai labai padėjo, sunku užmigti, o kai dar telefoną į rankas paimu :o Išbandysiu visus patarimus. Ačiū.

Gabrielė Sokaitė rašė...

Šaunuolė, Skirmante. Dauguma patarimų buvo man negirdėti, papildei mano žinias. Kaikuriais patarimais jau senokai vadovaujuosi, bet būtinai išbandysiu ir keletą kitų tavo siūlomų. Ačiū :)

Anonimiškas rašė...

Jeigu gerai pamenu, neseniai kažkuri rašytoja jau rašė šia tema. Beveik visi patarimai tie patys, nors išdėstyta gerai. Tačiau čia tik vienintelis pliusas... :/

Elija Love rašė...

Šaunus straipsnis.
Buvau pamačiusi keletą klaidelių, dabar pabandžiau vėl jų paieškoti - tačiau nerandu. :'D
Labai norėčiau, kad parašytumėt apie Hitlerį kažką..

Anonimiškas rašė...

Gal ir geri patarimai.Bet jei sergi depresija, arba nemiga- niekas nepadės iš šių varijantų.

Skirmantė Juškaitė rašė...

1 anonime tai gerai peržiūrėjau praeitos rašytojos temą, tai nelabai atitinka kas nors. 2 anonime jei nepadės 13 patarimas gerk valerijonus.
Ačiū visoms už nuomonę, praskaidrinot vakarą! :)

Viktorija L rašė...

Geri patarimai! Tikiuosi labai pades :)

Miss M. Monroe rašė...

Sutinku su Emile tik dėl Hitlerio ir šjp viskas puiku :) Sėkmės toliau

Anonimiškas rašė...

Nemazai klaideliu buvo. ;)

Skirmantė Juškaitė rašė...

kurias radau, ištaisiau. Ir tu pat(i) -s rašydamas sakinį klaidų pridarei.

Mėnulė Jūrė rašė...

Straipsnis, nors ir parašytas sklandžiai, yra banalus. Visai neseniai tokia tema TD buvo paskelbta net keli su miegu susiję straipsniai!
Ar Jums trūksta idėjų?

Miss M. Monroe rašė...

Jūre, jei parašytum pvz. Nagai tau išmestų daug savotiškai panašių straipsnių,o jei turi įdėjų nepatingėk ir parašyk jas. Vis nauda bus.

Mėnulė Jūrė rašė...

Siūlau rašyti apie kompozitorius/rašytojus, muziką, įdomią istorinę asmenybę, šalies/pasaulio įvykius ir t. t. , kas sudomina rašytoją originalumu.
P. S. Daug tokių pat temų yra kartojamos internetiniuose puslapiuose, tačiau rašyti apie tą patį reiktų laiku, o ne tada, kai visai neseniai įkelti straipsniai vis besikartojančia tema.

Neri. rašė...

Ohoho, buvo klaidų. Pačiame pirmame sakinyje - ne "įprasta", o "įprastą", nes juk galininkas. :) Vėliau kažkas ne to su sakiniais. "Įpratus ilgiau švęsti, o norint pasivyti įprastą miego rėžimą tenka ankščiau eiti miegoti, kad pavyktų pabusti laiku." - užkliūva man ta pradžia labai. Visai kitaip, gražiau skambėtų, jei pakeistum, tarkim: "Kai įprantame ilgiau švęsti, vėliau, norint pasivyti įprastą miego režimą tenka eiti ankščiau miegoti, kad pavyktų pabusti laiku." Nors, apskritai, prie šito sakinio galima daug priekabiauti, bet tebūnie kaip yra. Ai, beje, tame pačiame sakinyje dar viena klaida: REŽIMAS, o ne rėžimas (jei neaišku dėl ko - http://www.vlkk.lt/lit/6988).
Ką daugiau? Padėtų, ne padėtu.
"<...> Tai gali būti: skaitymas, karštas dušas ar vonia, mezgimas, nėrimas." <- šitame sakiny dvitaškio nereikia. :D Pusvalandį, ne pusvalandi.
"Tai jos apleis jūsų mintis ir jūs būsite ramūs" - vėl tie vargšai sakiniai sakinėliai nukenčia. :D Žiopla klaida, matosi, bet vis tiek užkliūva. Siūlyčiau pakeist kitaip, tarkim, "tai padės apleisti jūsų mintis ir jūs būsite ramūs".
Laikrodį, ne laikrodį.
O ir šiaip, mačiau, kad labai daug kur kablelių praleista. Už to irgi užkliūva akys. Bet ką gi.
Apibendrinant, geras straipsnis, vertingas, bet jame pilna daugiausia žioplų klaidų, kurios atsiranda vien dėl to, nes patingi atidžiai įsiskaityti į savo parašytą tekstą. Taip kad daugiau stebėk, ką ir kaip rašai, ir viskas bus ok! :)

Skirmantė Juškaitė rašė...
Autorius pašalino šį komentarą.
Skirmantė Juškaitė rašė...

Jūre, tie straipsniai skiriasi. Prieš rašydama žiūrėjau. Nemanau, jog straipsnis apie kažkokius muzikos istorijos asmenybes būtų labai įdomus ar naudingas.
Jei labai geidi skaityti tokio pobūdžio straipsnius, nueik į Vikipediją. Nelabai kuo ir skirsis.
Neri, dėl klaidų sutinku, buvo jų.
Dėl kablelių, kur moku, ten sudedu.
Ir koks skirtumas, kad nėra kelių kablelių? Skaityt mokam to ir užtenka.
O dėl sakinių rašau kaip man skamba geriau. Tu rašytum taip, kita rašytų kitaip. Visi turim savo nuomones.

Neri. rašė...

O, kalbant apie sakinius, aš ir nekišu Tau savo nuomonės, tiesiog siūlau įsiskaityti - Tavo sakiniai skamba tiesiog nerišliai, ir jeigu juos tektų talpinti į profesionalų puslapį ar žurnalą, visa tai būtų ištaisyta. :) Ir visai nereikia čia įsižeisti; kas kaip mokam, tas taip rašom, tačiau visgi, jei blog'as kelia kartelę, tai neatsilik nuo jo ir Tu. :) Sėkmės.

Ramunyte rašė...

Tikrai labai naudingi patarimai, ir jie veikia!

Naktinė plaštakė rašė...

Mano patarimai norinčioms greičiau užmigti:
1. Nesėdėkit per ilgai prie kompiuterio (vargsta ne tik akys, bet ir smegenys);
2. Iki miego likus 5-6h, padarykit sunkių pratimų, kad kūnas išvargtų;
3. Nevalgykit angliavandenių turinčio maisto prieš miegą;
O jei nesiseka užmigt, tiesiog užsileiskit pvz: Marijos radiją ir užtikrinu - taip tikrai greičiau atsidursite sapnų šalį.
Straipsnis gana naudingas, tik buvo galima prigalvoti dar daugiau patarimų :)

Mintarė Dargytė rašė...

Skirmante, siūlyčiau išmokti priimti pagrįstą kritiką... Sutinku su Neri, jog tavo kai kurie sakiai skamba tikrai nerišliai, o ir šiaip klaidų nemažai. Buvo ir stiliaus, ir skyrybos klaidų. "Skaityt mokam to ir užtenka" Ne, Skirmante, to tikrai neužtenka, tie keli kableliai tikrai daug ką reiškia... :)) Tu lietuvių kalbos mokytojai tokį argumentą pateik. Sėkmės ir toliau tobulėjant.

Akviliux Arianator rašė...

viskas ok, tik radau porą gramatinių klaidų :)

Anonimiškas rašė...

Mielioji Skirmante, mokykis priimti kritika, nes tau tai ypac nesiseka.

Skirmantė Juškaitė rašė...

Mielasis, anonime moku priimt kritiką.
Mintare, juk rašiau, kad ten kur žinojau, kablelius sudėjau.

Lauryna Mlečkaitė rašė...

Man straipsnis patiko, nes buvo naudingas, kadangi aš dažniausiai neišsimiegu.
Ačiū!

Skirmantė Juškaitė rašė...

Prašom, tikiuosi išsimiegosi puikiai ;)

Viltė rašė...

puikus straipsnis, tikrai pasitarnaus :)

Skirmantė Juškaitė rašė...

Ačiū :)

auguste asadauskaite rašė...

Puikus straipsnis, patarimai labai geri,

Aušrinė rašė...

Radau keletą stilistikos ir rašybos klaidų, pvz.: reikia rašyti ne rėžimas, o režimas :) Taip pat patarčiau vengti žodžių kartojimo (laikrodis, laikrodis, laikrodis, juk galima jį pakeisti ir kitais žodžiais). Bet šiaip tema aktuali ir, kaip naujokei, straipsnis išties puikus :) Sėkmės ir toliau!

Roberta rašė...

Pats įrašas labai patiko, bet kliuvo gramatinės klaidos. c:

Monika rašė...

Šis straipsnis, tai ko man labiausiai reikia. :) Esu labai dėkinga tau. :)

Carameli i rašė...

Ačiū už pagalbą :P P.s Straipsnis puikus :)

Ieva Juškaitė rašė...

Šaunus straipsnis!

Miglė K rašė...

ačiū, patarimais tikriausiai pasinaudosiu :)