Patarimai, kaip užrakinti burną ir šaldytuvą


Ech, rodos, visai neseniai prisikimšai pilną pilvą skanumynų, tačiau šaldytuvas vėl dainuoja tik tau girdimas dainas, bandydamas prisivilioti arčiau. O tu, žinoma, neatsispiri ir nors graužiama sąžinės balsų, sutalpini į save dar porą sūrelių. Mergina kreipėsi į "Teenage Dreams" vedamą rubriką "Tiesiu pagalbos ranką", klausdama, ką daryti? Kaip sustabdyti save, sumažinti porcijų skaičių bei patį norą valgyti? 


1. Rašteliai matomose vietose. Kai širdis nebeklauso proto, tenka imtis kraštutinių priemonių. Ant šaldytuvo, ant spintelių ir kitose vietose, kur laikomas maistas, priklijuok raštelius su tave motyvuojančiais užrašais. Tai gali būti nuo švelnaus "Prisimink, vardan ko tai darai" iki grubaus "Neėsk!". Gerai pagalvok bei pasižymėk taip, jog tai atkreiptų tavo dėmesį, priverstų susimąstyti ir atimtų norą suvalgyti dar vieną skanumyną.

2. Nustatyk sau taisykles. Juk laikaisi tėvų apribojimų, mokyklos iškeltų taisyklių ir t.t.? Tad, kodėl tau neiškėlus savų taisyklių? Tokių kaip "Nevalgyti likus 3 valandoms iki miego" ar "Tris dienas maitintis sveikai". Žinodama, jog tai yra tau nustatytos ribos, sąžinė neleis jų nepaisyti. O jei sulaužysi taisykles, jausiesi kaltai. Vertėtų ir įsteigti dovanas, kad tam tikrą laiką vykdžiusi pareigas, galėtum įsigyti naują drabužį, kosmetikos priemonę ir kt.

3. Mąstyk. Ar dažnai pagalvoji, jog tavo kūno linijos tavęs nedžiugina? Arba, užlipusi ant svarstyklių ir pamačiusi, kad priaugai dar tris kilogramus, susimąstai, kad tai jau per daug? Jei tave aplanko panašios mintys, tai tik dar viena paskata, raginanti tave tramdyti norą valgyti. Riebus maistas, saldumynai, persivalgymas naktimis ir t.t. netirpina kilogramų. Tad, jeigu nori išlaikyti gražias kūno formas, teks susimąstyti bei pažaboti norą saldumynams.

4. Nepirk. Parduotuvėje neužsuk į maisto skyrius, nebent tai yra būtinybė. O į saldumynus net nežvilgtelėk. Neturėdama namuose norimų produktų, negalėsi jų išsišaukti minčių burtais, o tai reiškia, jog maistas neatsidurs skrandyje. Kai parduotuvėse lankosi mama, paprašyk jos, kad nepirktų saldumynų ir kitų tau kenksmingų produktų, o jei, vis dėlto, nuperka, tegul juos paslepia nuo tavo akių.

5. Laiku valgyk. Reguliariai valgydama pusryčius, pietus bei vakarienę, nesusimąstysi apie papildomus užkandžiavimus. Taip, per mokyklos pertrauką užkrimsti obuolio yra sveika, tačiau užkrimsti porą kilogramų saldumynų - jau nebe. Ypač kenksmingas yra valgymas vakarais, tad geriau laiku pavalgyk sočią vakarienę ir iki ėjimo miegoti nebenorėsi maisto.

6. Gerk vandens. Ne kartą girdėti žodžiai, jog kasdien žmogus privalo išgerti apie porą litrų vandens, rekomenduojama ir daugiau. Juk supranti, kad tai ne mitas ir ne iš piršto laužiami patarimai? Vanduo yra ne tik naudingas sveikatai, odai, bet ir malšina alkį. Pajutusi norą užkąsti, pirmiausia, išgerk stiklinę vandens bei luktelėk. Jei alkis nepraeina, tavo skrandis iš tiesų reikalauja maisto. Tačiau labai dažnai šis noras dingsta, mat organizmas pageidavo tik skysčių. 

7. Būk užimta. Ne mitas ir tai, jog užimti žmonės, kurių laikas suplanuotas minutėmis, dažnai net pamiršta apie norą valgyti. Tad laisvalaikiu ne sėdėk namuose, o užsirašyk į papildomus būrelius ar laiką leisk su draugais. Taip būsi užsiėmusi ir nekils minčių apie maistą. Jokia paslaptis tai, kad dažnai alkio jausmas kyla iš nuobodulio.


Jokios taisyklės ar patarimai nepadės, jei pati nerodysi noro. Turi užsibrėžti tikslą, jog suvaldysi alkio jausmą, o šaldytuvas nebus atidarinėjamas dažniau nei lauko durys. Nesaikingai vartojamas maistas neatneša naudos sveikatai, tad susimąstyk, apsvarstyk savo galimybes bei siekius ir pasižadėk, kad nuo dabar valgysi mažiau. 

 

15 komentarų:

BENZO PJŪKLAS rašė...

Taip, galiausiai badauk ir numirk. :-)

Beatričė Venckutė rašė...

O man visai patiko :) :D Tikiuosi, pravers visoms, kurios nėra patenkintos savo figūra :D

BENZO PJŪKLAS rašė...

Your mother didn’t spend 9 months forming your body inside of her just so you could hate it and destroy it. :-)
Esu visiškai pireš visokius badavimus ir susilaikymus nuo valgio. Jeigu pakankamai judėtumėte, pasimankštintumėte, nereikėtų užrakinėti šaldytuvo, jokių lapelių kabinti nereikia. Tiesiog judam, turim veiklos ir 3-4 kartus per dieną sočiai valgom. Ir kūnas, ir jūs būsit patenkintos.

Ema rašė...

Dėkui, Beatriče. :)

Dovile, gavau prašymą parašyti straipsnį čia tema. Prisiėmiau pareigą vesti šią rubriką, tai turiu bandyti rašyti apie viską, ko pageidaujama, kad ir kaip tai kvailai skambėtų. Badauti yra blogai, žinoma. Tačiau, manau, visoms pasitaiko, kai prarandame saiką ir tiesiog kemšame viską iš eilės. Kad ir tie patys naktiniai persivalgymai. Jie nėra gerai, ne vien dėl priaugtų kilogramų. Supratau rašiusią merginą ir pabandžiau jai padėti. :)

Beatričė Venckutė rašė...

Na, Dovile, aš manau, kad šioje temoje kalbama ne tik apie nevalgymą, bet ir apie šlamštą, kurį daug kas valgo ir kaip nustoti jį valgyt. O sportuoti gali kiek nori, bet jei tu valgysi žiauriai daug šlamšto, rezultatų nelabai pamatysi. Manau.

BENZO PJŪKLAS rašė...

Kodėl taip kišate man savo nuomonę? Juk matote, kad manau visiškai priešingai ir tai neturėtų jūsų trikdyti ir liepti jums įrodinėti kitaip. :-D

Viktorija J. rašė...

Kadangi aš pati esu griežtai prieš dietas ir visokias tokias nesamones kaip nevalgymas, tai straipsnį tik permečiau akim. :) O mano patarimas tai mergina šia tema būtų, kad valgytų kiek ji nori ir ką nori ( reaguotų į organizmo singnalus)ir sportuotų :)
Sėkmės ir toliau Ema rašant, tvarkingai pateiki informaciją straipsnyje ;) Šaunuolė :))

Beatričė Venckutė rašė...

Aš nekišu, aš ją išreiškiu. Manau, tu darai tą patį :D

Ema rašė...

Dovile, tik paaiškinau, kodėl rašiau tokia tema. :D

Viktorija, sutinku, bet atsakyti jai neturėjau galimybių, todėl teko rašyti straipsnį, kaip ir žadėta, jos pageidauta tema. :) Dėkoju! :)

Viktorija L rašė...

Man yra toks dalykas kad labai daug valgau ir mama rekia kodel daug valgau( net gavau pravarde - slibinas) vis bandau maziau valgyti bet sunku iprasti. Kai perskaiciau straipsni, vel bandysiu sutvarkyti mitybos rezima. Šauniai parasei!

Elija Love rašė...

Ačiū, nes aš čia prašiau pagalbos (wuahahaha, jei ne aš su savo klausimais, šios temos nebūtų :D)
Ačiū, daugelį patarimų, tikrai panaudosiu. ^^

Gabrielė Sokaitė rašė...

Aš valgau kada noriu ir kiek noriu. Dažniausiai man būna laikotarpiai, kai labai daug norisi ir laikotarpiai, kai mažai maisto norisi. Bet ypatingai mėgstu naktimis valgyti. Pasinaudosiu tavo patarimais ir stengsiuosi kaip nors save valdyti. :)

auguste asadauskaite rašė...

Labai geri patarimai!:)

Miglė K rašė...

labai patiko :)

JustinaBeatt rašė...

Galiu pagirti, kad turi fantaziją. Labai plačią ir beribę. Ypač patiko straipsnio temos pavadinimas! :D
Šaunuolė!