Kaip siekti tikslų?

Rubrika "TD saulės spinduliai"

Yra pasakymas, kad svajonė be plano, kaip ją pasiekti yra tik noras. Mūsų norus be įdėtų pastangų stebuklingai gali išpildyti tik džinai ar fėjos-krikštamotės. Taigi, jeigu tavo tikslas yra išpildyti savo svajonę, bet nežinai nuo ko pradėti, skaityk toliau.

1. Susirask užrašų knygelę. Asmeniškai man būtų maloniau savo planą pildyti gražioje užrašų knygutėje. Jos lapai gali būti ir langeliais, gali būti ir linijomis ar visai tušti. Taip pat jei užrašų knygelės nenori pirkti, galima tiesiog susirasti pustorį ar storą sąsiuvinį/blanknotą. Svarbiausia, kad rastum tai, kur norėtųsi gražiai, tvarkingai pildyti savo planą bei dėstyti mintis. 

2. Pasirašyk svajonės tikslą. Išsianalizuok savo svajonės esmę, taip bus lengviau jos siekti, nes suprasi būtent kodėl to nori. Pvz.: Mano svajonė - sveika gyvensena. Kodėl noriu sveikai gyventi? Kad jausčiausi žvali, energinga ir būčiau geros nuotaikos kiekvieną dieną, mažiau sirgčiau. Kodėl noriu gerai jaustis kiekvieną dieną ir nesirgti? Tai padės man geriau mokytis, atlikti visus dienos darbus bei nepraleisti svarbių pamokų. 

3. Svajonės tikslą suskaidyk į smulkesnes dalis. Norint pasiekti savo svajonę, reikia ją suskaidyti į smulkesnes, realistiškas dalis, kurias būtų galima pasiekti artimesniu laiku. Pvz.: Mano svajonė – sveika gyvensena. Taigi, nusprendžiau, kad bandysiu visą savaitę nevalgyti saldumynų. Jei įveiksiu šios savaitės tikslą, priartėsiu savo svajonės link jau keliais žingsneliais. Taip pat galiu užsibrėžti tokius tikslus, kaip kiekvieną dieną padaryti bent trisdešimt atsilenkimų ar išgerti ne mažiau, nei aštuonias stiklines vandens. 

4. Susirašyk, ką galėtum daryti kiekvieną dieną, kad artėtum link savo svajonės išsipildymo. Pvz.: Mano svajonė – sveika gyvensena. Aš kiekvieną dieną:
  • Būsiu fiziškai aktyvi bent pusvalandį.
  • Vietoj limonado ar kito saldžiojo gėrimo gersiu žaliąją arbatą.
  • Išgersiu savo vandens dienos normą.
  • Vengsiu pusfabrikačių, suvalgysiu bent vieną daržovę ir vaisių.
  • Miegosiu bent aštuonias valandas nakties miego.
  • Vietoj saulėgrąžų naudosiu alyvuogių aliejų.

5. Sekimas. Kiekvieną dieną būtina sekti savo žingsnius, t.y. vakare, prieš einant miegoti, skirk apie 10-15 minučių savo dienos pasiekimų surašymui. Paklausk savęs, ką šią dieną padariau, kad priartėčiau prie savo svajonės? Pvz.: Mano svajonė – sveika gyvensena, aš šiandien:

  • Priešpiečiams vietoj bandelės suvalgiau obuolį.
  • Išgėriau reikiamą kiekį vandens.
  • Pabėgiojau stadione.

Svarbiausia, kad parašytum bent vieną dalyką, kurį per dieną nuveikei savo svajonės naudai. Toks sekimas padės veikti dabar, o ne paskui ar kažkada.

6. Savęs motyvacija. Vienas iš svarbiausių, pagrindinių dalykų siekiant savo svajonės yra motyvacija. Save motyvuoti galima pasirašius savo svajonės tikslą ir jį kaskart perskaityti atsikėlus ryte ir prieš einant miegoti vakare. Pvz.: Pasiekus savo svajonę aš jausiuosi žvali, energinga ir būsiu geros nuotaikos kiekvieną dieną, mažiau sirgsiu, t.y. gyvensiu kokybiškiau ir galėsiu kiekvieną dieną iš savęs išspausti visą esantį potencialą.

Taip pat galima iš interneto išsirinkti daug įkvepiančių frazių, minčių, paskatinimų, juos sudėti į indelį ir kiekvieną dieną išsitraukti po vieną, perskaityti.
Pvz.:
„Sėkmė nėra duodama. Ji yra įgyjama. Lauke, takelyje, sporto salėje. Su krauju, prakaitu ir atsitiktine ašara.“

7. Apdovanok save. Pasiekus kokį mažesnį tikslą, kuris ves tave svajonės link, padovanok kažką sau kaip prizą už pastangas. Tai gali būti bet kas, svarbu tik, kad būtų tai, kas tave pradžiugintų ir leistų gerai pasijausti.

8. Būk supratinga sau. Reikia susitaikyti su tuo, kad bus dienų, kai nenorėsi nieko daryti, viskas atrodys, kad nėra verta pastangų ir nebeturi jėgų eiti toliau. Tokiomis dienomis tiesiog duok sau pertrauką ir atsipalaiduok.

9. Nepasiduok. Siekiant svajonės, gali pasirodyti, kad neprogresuoji ir tuomet automatiškai mažėja motyvacija, Tuomet sau reikia priminti, kad nesvarbu, koks mažas yra progresas, tol kol kažką darysi ir nesėdėsi vienoj vietoj sudėjus rankas, progresas tikrai vyks. Žingsniai priekin, nesvarbu kokie maži, vis tiek veda į priekį. 

10. Gali pasidalinti savo svajone su artimais žmonėmis. Papasakojus draugei ar mamai, ar kitam artimam žmogui, kad sieki kokio nors tikslo, jie tave padrąsins, o jei matys, kad nebededi pastangų, paklaus kodėl ir primins tau tavo tikslą. Toks pasipasakojimas gali padidinti tavo motyvacijos lygį. 



Tikiuosi straipsnis buvo naudingas. Pabaigai paklausiu:
Kaip jūs siekiate savo svajonių? Ar jas paliekate būti tiesiog svajonėmis, ar paverčiate tikslais?

Ačiū, kad skaitėte,

3 PAKOMENTAVO

  1. Straipsnis buvo labai naudingas! ;) labai motyvuojantis! Taip ir toliau! :)
    Siuo metu kazkaip lyg ir neturiu tokios svajones tikros bet turiu tikslus kuriuos bandau pasiekti.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Super straipnis! Ačiū už sukeltą motyvaciją :)

    AtsakytiPanaikinti