Mankšta smegenims. Kaip pagerinti atmintį?

Visą vakarą ruošeisi svarbiam testui, tačiau kitą rytą daug ką pamiršai? Jei pamestum telefoną, o reikėtų susisiekti su tėvais, ar prisimintum jų numerius? O ar pamenate, ką veikėte praeitą savaitgalį? Ne? Tuomet vertėtų gerokai pramankštinti smegenis. Esant tokiam gyvenimo tempui, nenuostabu, kad daugybę dalykų pamirštame. Daugeliu atvejų tai gali kelti diskomfortą. Norint to išvengti, reikia atlikti mankštas, ir po kurio laiko pastebėsite, kad jūsų atmintis daug geresnė nei anksčiau!

Priešingos rankos taisyklė.
Esate dešiniarankė ir įprastai laikote šaukštą ar valotės dantis dešinia ranka? Tuomet perimkite įrankį į kitą ranką! Įprasti kasdieniniai dalykai leidžia per daug smegenims atsipalaiduoti. Nauji, neįprasti dalykai išjudina smegenis ir priverčia jas darbuotis. Bus keista, tačiau kuo daugiau neįprastų smulkmenų, tuo ilgiau smegenys išliks darbingos ir ,,sportiškos''. 

Naudinga arbata.
Ginkmedžio žolelių arbata - stebuklingas dalykas, norintiems pagerinti atmintį. Ginkmedžio lapai išjudina smegenis, gerina kraujotaką, padeda susikaupti. Panašų efektą turi ir matė. Tačiau jis trumpalaikis, todėl geriau rinktis ginkmedį. Jo arbatos galite įsigyti vaistinėse arba prisirinkti lapelių ir susidžiovinti arbatos pačios!

Kramtomoji guma.
Kad ir kaip keistai skambėtų, tačiau guma padeda ne tik pašalinti prastą burnos kvapą, bet ir pagerinti atmintį! Kramtymas skatina galvos kraujo apytaką, todėl į smegenis patenka daugiau deguonies. O tai gerina tiek trumpalaikę, tiek ilgalaikę atmintį.

Skiemenys.
Tai gali pasirodyti labai kvailas ir vaikiškas žaidimas, kurį atlikdavome pradinėse klasėse. Kad ir kaip būtų, skiemenų kolekcionavimas puiki mankšta smegenims! Turbūt iškyla klausimas: kas tai? Ogi viskas labai paprasta. Susiraskite nereikalingą žurnalą, rašiklį ir imkite braukyti, pavyzdžiui, visus dvibalsius. Arba išbraukinėti visas balses. Tokios mankštos pakanka 10-15 minučių kasdien, ir jau po poros savaičių pastebėsite, kad atmintis pagerėjo! 

Kurkite istorijas.
Dauguma žmonių sunkiai įsimena naujų pažįstamų vardus ir pavardes. Mūsų sukurti vaizdai ir emocijos, atmintyje išlieka ilgiau nei nieko nereiškiantys žodžiai. Todėl kai su kuo nors susipažinsite, sukurkite to žmogaus vardui trumpą istoriją, sakinį ar kitą žodį. Pvz:. Susipažinus su Rugile, įsivaizduokite pievoje augančias rugiagėles arba rugius, su ponia Sakalauskiene - dangumi skraidančius sakalus.

Sakiniai iš skaičių.
Panašus principas su vardais tinka ir skaičiams. Tiesa, šiam pratimui reikės šiek tiek daugiau vaizduotės ir treniruočių, kad skaičių paverstumėte vaizdiniais. Pavyzdžiui, durų kodą 1213 paverskite sakiniu: ,,Atidarius tuziną durų, rasite tuziną ir vieną tortą''. Tiesa, geriausia, kad atsirastų žodis, kam skirtas šis sakinys. Šiuo atveju durys. 

Maistas.
Žmogaus atmintis yra priklausoma nuo mitybos. Specialistai pataria valgyti kuo daugiau žuvies, jūros gėrybių, vartoti alyvuogių, rapsų aliejus. Smegenų ląstelėms ypač naudingi graikiški riešutai, nes juose gausu vitamino E. Vertingos datulės, kuriose yra daug kalio, fosforo, magnio. Atmintį ypač gerina oranžinės ir raudonos spalvos daržovės: paprikos, pomidorai, morkos.

Deklamuokite.
Garsus skaitymas stimuliuoją smegenų dalį, kuri atsakinga už mąstymo greitį. Taigi pasirinkite mėgstamo eilėraščio posmelį ir garsiai jį deklamuokite. Specialistai teigia, kad kuo sunkesnis tekstas ir kuo raiškiau jį deklamuosite, tuo didesnis efektas. 


Galima daryti išvadą, kad tik nuolat mankštinant smegenis, pasieksite ilgalaikį rezultatą. Jei galvojate, kad problemų su atmintimi turi tik senyvo amžiaus žmonės, tai vykite šias mintis šalin, nes tai melas. Kasmet skleroze suserga vis jaunesnio amžiaus žmonės. Tad jei norite išvengti šios ligos ateityje, nepamirškite treniruoti smegenų! 



5 PAKOMENTAVO

  1. Tikrai geras straipsnis.
    Man nepatiko tai, kad kramtoąją gumą aprašiai kaip gerą dalyką. Taip gal tai padeda gerinti atminčiai, bet galėjai paminėti, kad ji kenkia mūsų sveikatai. Juk gumoj yra aspartamo, kuris didina riziką susirgti vėžiu.
    Bet vis tiek džiaugiuosi, kad tikrai įdomų ir gerą straipsnį parašiai.....^^

    AtsakytiPanaikinti
  2. Man irgi patiko. Įdomūs pasiūlymai, o ir nėra sunkūs. Ačiū. Šį kartą tikrai pasistengei! :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Kai pamačiau pavadinimą, pamaniau, kad pasiūlymai tokie nuobodūs, šimtą kartų girdėti bus, bet buvo jie tikrai ne tokie, kokių tikėjausi. Originalūs ir įdomūs. Labai patiko

    AtsakytiPanaikinti
  4. Sutinku su kitomis merginomis, labai faini patarimai, nors pati atmintimi nesiskundžiu, bet patiko :D

    AtsakytiPanaikinti
  5. Mažokai, tačiau svarbu kokybė, ne kiekybė. Tikrai, ne kokie banalūs pratimai, o veiksmai, kuriuos galime pakeisti gyvenime nesugaištant minutės. Dabar visuomet namuose valgau (kai tik su vienu įrankiu) kairiąja ranka. lol :D

    AtsakytiPanaikinti