Patarimai, kaip neprarasti motyvacijos sportuojant

Vasara - sporto metas. Tikiu, kad daugelis merginų jau yra davusios pažadus aktyviai sportuoti šią vasarą, o gal net jau pradėjote tai daryti. Deja, daugeliui po kelių dienų dingsta motyvacija sportuoti, sustiprėti ir padailinti figūrą. Kad taip nenutiktų šiame straipsnyje pateiksiu keletą patarimų kaip visą vasarą neprarasti motyvacijos ir į mokyklą sugrįžti naujai, juk sportas ne tik sveikata, bet ir grožis bei laisvalaikis.

  1. Pirmiausia nusistatyk tikslą, kurio tu nori siekti, pavyzdžiui: sustiprinti kojas. Tam reikės daug bėgioti ir daryti specialius pratimus. Visada, kai galvoji, kad šį kartą neįstengsi to padaryti, tingi bėgioti ar panašiai, tai prisimink dėl ko pradėjai, ko trokšti, nes jei neturi tikslo, tai neturi ir dėl ko stengtis.
  2. Susikurk facebook'o puslapį apie sportą. Kas kelias dienas keldama motyvuojančius žodžius apie sportą ne tik pati neprarasi motyvacijos, bet gal dar ir kitam jos suteiksi. Taip pat toks puslapio susikūrimas gali duoti dar vienos naudos - gali susirasti bendraminčių, kurie siekia to paties ir taip dalindamasi patirtimi tikrai neprarasi motyvacijos.
  3. Visur turėk motyvuojančių paveikslėlių ar žodžių. Nepatingėk ir pasiieškok internete tave motyvuojančių frazių, jas atsispausdink, pasikabink ant sienos, užsiklijuok kambaryje ar tiesiog parsisiuntusi užsidėk ant telefono ekrano. 
  4. Turėk sporto draugę. Sportuoti su draugu visada yra geriau ir lengviau. Draugas arba draugė tave padrąsins, neleis pasiduoti, o ir treniruotės pralėks dvigubai greičiau, tad paskubėk pakalbinti draugę ir bėkite sportuoti!
  5. Rašyk sporto dienoraštį. Daugelis mano kalbintų žmonių sako, kad jiems tokio dienoraščio rašymas labai padėjo siekti savo tikslų, nors man asmeniškai jis nepagelbėjo, tačiau nereiškia, kad tau nepadės. Pabandyk ir tu rašyti tokį dienoraštį. Tau tereikės storo sąsiuvinio, kuriame galėsi žymėtis treniruočių pobūdį, laiką bei savo savijautą po jų ir panašiai, kas tik tau atrodo svarbu.
  6. Neperdėk su motyvacija. Kasdienis motyvuojančių frazių skaitymas, domėjimasis sportu gali ir atsibosti taip, kad net nebesinorės siekti savo tikslų. Duok sau kokią laisvą dienelę, kada gali visą dieną pragulėti lovoje, valgyti saldumynus bei sausainius ir ilsėtis prieš televizorių. Tik neapsileisk ir sekančią dieną grįžk prie nusistatyto režimo.
  7. Sumažink treniruočių krūvį. Tai nereiškia, kad savo treniruotes turi sumažinti iki minimumo. Tiesiog nereikalauk iš savęs kiekvieną dieną maksimumo. Pavyzdžiui jei užsibrėžei, kad nori sustiprinti kojas ir kiekvieną dieną bėgioji po penkis ratus, tai toks krūvis gali ne tik pakenkti, bet sumažinti motyvaciją, o ypač jei pradedi. Geriau rinkis kas antrą dieną bėgti didesnius atstumus nei kiekvieną dieną save vargindama. Na, nebent esi labai užsispyrusi ir turi didelę ištvermę.
  8. Stebėk savo progresą. Net ir mažytis pasikeitimas gali tik dar labiau padidinti norą sportuoti ir toliau siekti užsibrėžto tikslo, nesvarbu ar šiandien per trisdešimt sekundžių padarei vienu atsispaudimu daugiau ar kad pajutai nuovargį tik po antro rato, - visa tai rodo tavo pažangą ir tuo reikia džiaugtis, pastebėti tai.
  9. Pasikliauk nuotaika. Jei tarkim dabar jautiesi pikta, nepatenkinta ar tiesiog mintys netelpa galvoje, visa tai gali iškratyti sportuodama. Geriau visą savo pyktį išliek bėgdama nei ant tėvų ar draugų dėl įvairių smulkmenų, kurių pati paskui gailėsiesi. Pyktis taip pat padidina adrenalino kiekį kraujuje ir tikrai leis daugiau nuveikti, taip pravėdinsi savo mintis arba tiesiog ramiai pagalvosi nieko netrukdoma.
  10. Klausykis muzikos. Bėgdama, darydama atsilenkimus ar kitokius pratimus nepamiršk įsijungti muzikos. Muzika, kaip sakoma - vaistas nuo visko. Muzika tavo treniruočių laiką padarys malonesnį, greitesnį ar net labiau motyvuos.
Nesvarbu kada pradėsi sportuoti, svarbu, kad pati žinotum ko tu trokšti, ko sieki ir ką norėtum matyti veidrodyje po kelių mėnesių ar metų. Tikiuosi šiais patarimais padėjau visoms, stokojančioms motyvacijos. Dabar norėčiau Jūsų paklausti, kaip Jūs save motyvuojate sportui?

VIKTORIJA

6 PAKOMENTAVO

  1. Va,va.Šią vasarą prižadėjau sau,kad pradėsiu sportuoti.Pirmomis vasaros dienomis pradėjau mankštintis ir buvo maždaug:
    -Aj,kam to reikia.
    Perskaičius straipsnį ir vėl sukilo ta motyvaciją.Labai patiko įdėją rašyti sporto dienoraštį,būtinai pabandysiu.Ir labai tikiuosi,kad sugrįžusi rudenį į mokyklą nors šiek tiek gražesnę ir tvirtesnę figūrą..
    Ačiū,Tau,Viktorija už straipsnį.
    Ir pabaigai turiu tau porą klausimų.
    1.Ar tu pati sportuoji?Jei taip kokius pratimus darai?Kas kiek laiko ir panašiai?
    2.Galbūt tu,arba kažkuri kita mergina galėtų parašyti straipsnį kokius pratimus reikia daryti norint numesti svorį tiek nuo šlaunų,tiek nuo pilvo.Tiesiog kurie sustiprintu visą kūna.(Žinau buvo jau rašyti tokie straipsniai,bet nagi,juk jų niekada nebus per daug?:)))

    AtsakytiPanaikinti
  2. Sveika, ačiū už komentarą ;)
    Atsakau į klausimus:
    1.Sportuoju, rytais stengiuosi eiti į stadioną ir bėgti du tris ratus, taip pat kas kelias dienas darau tempimo pratimus, pilvo preso pratimus ir po 20 atsispaudimų. Beje, šį straipsnį rašiau, nes man ir pačiai reikėjo motyvacijos sportuojant, tad viską rašiau iš savo patirties :)
    2.Galiu parašyti ;)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Būsiu labai dėkinga.Ačiū :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Žiauriai rizikavai rašydama šia tema, nes apie tai jau buvo rašyta kokius 5 kartus, tad apie tai nieko naujo nepasakei. Mane nustebino 6 punktas. Jei žmogus duos sau tokią ,,laisvą'' dienelę, kurią aprašei, tai jis gali ne tik prarasti motyvaciją, bet ir pakenkti skrandžiui. Jei reguliariai sportavai, sveikai maitinaisi, tai krūva saldumynų gali apsunkinti skrandį. Taip pat gali išberti. Siūlyčiau kitokį variantą, kad motyvacija nedingtų. Jei įvykdei vieną iš savo tikslų (pvz. nubėgai 5km be sustojimo), gali vėliau pasimėgauti porcija ledų ar mėgstamu saldainiu prie arbatos. :) Tai tiek. Galiu pagirti už tai, kad aprašai plačiai ir įdomiai. Šaunu.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Gabija, viena laisva diena sporte visada yra būtina. Tik žinoma nelabai pritarčiau saldumynų valgymui, nes tada kokia prasmė lieka sportuoti, jeigu imi vėl kimšti saldainius? Tarkim galėjai parašyt, jog gali skanauti vaisius tokius, kaip braškės, bananai... Ne tik bus saldu, bet ir sveika.
    Be to, tema jau buvo daaaug kartų aprašyta...

    AtsakytiPanaikinti
  6. Skirmante, tai ir nesakau, kad jos neturi būti. Rekomenduojama 4-5 dienas sportuoti, tada poilsio diena ir t.t. Tačiau ta poilsio diena neturėtų būti drybsojimas prie TV. Kaip ir sakei, galima pasimėgauti tokiu vaisiu kaip bananai, vynuogės ar išsikepti avižinių sausainių (žinoma, vietoj kondensuoto pieno naudojant medų). Per poilsio diena nepatarčiau tiesiog gulėti. Galima ramiai pasivaikščioti mėgstamame parke, paplaukioti ežere ar kur nors nuvažiuoti su dviračiu :)



    pilka-nepilka.blogspot.com

    AtsakytiPanaikinti