ŽINUTĖ: Sveika atvykusi į TEENAGEDREAMS.LT portalą, kuriame rasi: patarimų, kaip tvarkytis su savo jausmais ir plaukais, knygų ir filmų apžvalgų bei rekomendacijų, naujos muzikos savo grojaraščiui, receptų ir diy įrašų, plepaliukų apie vaikinus, drauges, santykius su tėvais, linksmų testų, sužinosi naujienas apie žvaigždes ir pasaulį, galėsi prisidėti prie portalo tobulinimo ir smagiai praleisti laisvalaikį! Tad nieko nelauk, mes turime visko labai labai daug - panaršyk mūsų portalą ir atrask tai, ko ilgai ieškojai - nuostabią bendraamžių merginų kompaniją!

Saugus mėgavimasis saule

Kadangi pirmasis vasaros mėnuo jau perėjo į antrą pusę ir jau tikrai pradėjome jausti karštį bei saulę, reikėtų žinoti kaip saugiai ja mėgautis. Taip pat šią informaciją reikėtų žinoti, nes šiandien kaitintis saulėje yra žymiai pavojingiau nei anksčiau, kadangi didėjant skylėms ozono sluoksnyje, žemę pasiekia daugiau pavojingesnių spindulių, kurie nėra sveiki daugeliui gyvų organizmų.

Vis dėlto saulė reikalinga mūsų organizmui

Visa, kas gyva, egzistuoja saulės dėka ir žmogus nuo jos priklauso ne tik fiziškai, bet ir psichiškai. Kiekviena iš jūsų žino, kad saulė padeda atpalaiduoti raumenis, numalšina stresą bei pageriną nuotaiką. Saulės spinduliai taip pat veikia hormonų gamybą, dėl to pagreitėja medžiagų apykaita, o tai suteikia energijos ir jėgų. Padidėja D vitamino, kuris labai svarbus kalcio pasisavinimui, „laimės hormonų“ gamybai. Tačiau norint pasimėgauti šiais malonumais, užtenka saulėje pabūti neilgai.

Kuo saulė pavojinga odai?

Trumpai sakant, saulė odai pavojinga ultravioletiniais (UV) spinduliais. Šie spinduliai skirstomi į UV-A, UV-B ir UV-C, priklausomai nuo spindulių ilgio. Ozono sluoksnis apsaugo tik nuo UV-C. Ultravioletinių spindulių energija skatina odos ląsteles gaminti melaniną (tamsios spalvos pigmentą), kuris apsaugo jautrius odos ląstelių branduolius. Jei šios apsaugos odai nepakanka, spinduliavimas suardo ląsteles ir pažeidžia branduolį. Šie pažeidimai gali sukelti net odos vėžį. Taip pat nuo tam tikros rūšies UV spindulių, oda greičiau sensta ir glemba, raukšlėjasi, išsiplečia venos ir kapiliarai.

Kiek laiko reikia mėgautis saule?

Odos gydytojai sako, kad negalima saulėje kaitintis ilgiau nei vieną valandą - visiškai nesvarbu kokia yra oda ir kiek ištepta apsauginiais kremais. O Vokietijos federalinė sveikatos tarnyba sako, kad negalima kaitintis saulėje ilgiau kaip 50 valandų per metus - maždaug vieną valandą per savaitę. Būtina skaičiuoti kiekvieną minutę.

Trys auksinės protingo kaitinimosi taisyklės:
  1. Odos jautrumą saulei geriau pervertinti negu nepakankamai įvertinti.
  2. Tinkamiausias laikas degintis yra rytas iki 10 valandos ir popietė nuo 16 valandos. Vidurdienį (nuo 10 iki 16 valandos) odos labui reikėtų praleisti šešėlyje, kur UV spindulių yra mažiau.
  3. Apsauginiu preparatu reikia pasitepti bent 30 minučių prieš kaitinantis saulėje. Reikia šiek tiek laiko, kad jis pradėtų kaip reikiant veikti. Neuždengtas kūno vietas būtina pasitepti namuose.


Kokio apsaugos stiprumo priemonę pasirinkti deginantis saulėje?

Jei tavo oda tamsi, ji nuolatos gamina melaniną, todėl didelės apsaugos tau nereikia. Tau reikalingas SPF: nuo 10 iki 15.
Jei tu šviesiaplaukė arba rudaplaukė potamse oda, kuri gamina tamsų melaniną, tu lengvai įdegi, tačiau vis tiek privalai saugotis. Tau reikalingas SPF - 20.
Jei tu šviesiaplaukė arba rudaplaukė potamse oda, kuri negamina daug melanino, bet tu gali šiek tiek įdegti, jei saugosiesi saulės smūgio. Tau reikalingas SPF: nuo 25 iki 30.
Jei tu rusvaplaukė, tavo oda gamina raudoną melaniną iš kurio beveik nėra naudos. Tu ne įdegi, o nusvyli, todėl tau reikalingas SPF - ne mažiau kaip 60.

Ką daryti po kaitinimosi saulėje?
  • Po kaitinimosi saulėje visada reikėtų pasitepti drėkinančia kauke arba kremu skirtu specialiai „po saulės“.
  • Nuo saulės paraudusiai odai nuraminti tinka tas pat kremas po saulės. Taip pat tinka pasukos, rūgpienis arba jogurtas. Vėsuma atšaldo karštį ir pieno rūgštis padeda odai atsinaujinti.
  • Jei nuo saulės jums paraudo akių vokai, uždenkite juos vata, suvilgyta juodąją arba ramunėlių arbata.




Tiek šiandienai apie apsisaugojimą nuo saulės. Nepamirškite - kas per daug, tas nesveika, todėl elkitės atsargiai saulėje, naudokite apsisaugojimo priemones bei nepamirškite pagrindinių kaitinimosi taisyklių.

DALINTIS:

2 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Straipsnis tikrai naudingas, tačiau tu parašei tik apie odos priežiūrą, o dar galima buvo parašyti apie akių, galvos apsaugą. O šiaip puiku :)

-gabi rašė...

Straipsnio suskirstymas dalimis tau labai padėjo. Nebebuvo minties šuolių ar nerišlių sakinių. Kol kas šis tavo straipsnis man labiausiai patiko :)

Etiketės

Online

Tinklaraščio archyvas

Mūsų draugai

Google