Viskas, ką reikia žinoti apie kardio treniruotes

Ne vienas profesionalas atkakliai kartoja, jog jei norime numesti svorio, geriausias būdas tai padaryti - atlikti kardio (cardio) pratimus. Žinoma, šie pratimai nebūtinai skirti svorio metimui. Jie gali būti atliekami norint padailinti savo figūrą, pagerinti savijautą, atsikratyti niūrių minčių ar tiesiog gauti papildomos energijos užtaisą. Tačiau vien atlikti šiuos pratimus neužtenka. Kaip taisyklingai sportuoti, ką ir su kuo derinti, sužinosite skaitydami toliau. 

KAS, KAIP, KUR

Pirmiausia, nusistatykite treniruočių tikslą. Svarbu žinoti, ar norite sportuoti tik malonumui, ar pratimus atliksite svorio metimui. Turint tikslą, žymiai lengviau bus susidėlioti treniruočių grafikus. Kardio pratimus nepatartina atlikti kiekvieną dieną. Ir tai taip pat priklauso nuo jūsų tikslo. 20 minučių per dieną rekomenduojama skirti tiems, kurių tikslas nėra atsikratyti nereikalingų kilogramų. Šie žmonės treniruotis gali kiekvieną dieną, rekomenduotina 1-2 laisvos dienos per savaitę. Ideali kardio treniruotė - 40 minučių. Pastaroji rekomenduotina aukštesnių tikslų siekiantiems žmonėms. Tokiu atveju užsiimti kardio reikėtų 2-4 kartus per savaitę. 

Kardio pratimus galima atlikti bet kur: lauke, namie ar sporto klube. Pasirinkimas didžiulis: bėgimas, krosas, greitasis ėjimas, specialūs pratimai. Truputį žemiau paminėta, jog treniruotėms nebūtina speciali įranga, ir tai - tiesa. Bėgimo takelį iškeiskite į stadioną lauke ir pan. Treneriai kardio rekomenduoja derinti su jėgos pratimais. Tokiu atveju nauda bus dviguba. Taip jūs ne tik atsikratysite svorio, bet ir pamažu auginsite raumenis. Pasirinkus sporto klubą, ten dirbantis personalas, jums sudarys specialią programą, parodys, kaip taisyklingai atlikti pratimus, patars, kokiu grafiku dirbti ir t.t. Žmonės, nusprendę sportuoti savarankiškai, įvairių pratimų ras truputį vėliau. 

Metant svorį, svarbu žinoti, jog vien sporto nepakaks. Būtina suderinti mitybą, vartoti kuo daugiau įvairių maisto medžiagų bei atsisakyti tų, kuriose gausu kalorijų ar kitų kenksmingų ingredientų. Nepamirškite gerti daug vandens. Taip pat vertėtų nusiteikti psichologiškai, jog bus tiek pakilimų, tiek nuosmukių. Niekada negraužkite savęs pasukus klystkeliais. Svarbu laiku prisiminti nustatytą tikslą bei vėl rasti teisingą kelią tolyn.  

VERTA ŽINOTI
  • Atliekant kardio pratimus, dirba visas kūnas. Šie pratimai nėra sukoncentruoti į vieną raumenų grupę. 
  • Užsiimant kardio, svarbiausią vaidmenį atlieka širdis ir kraujotakos sistema. 
  • Venkite monotonijos, rinkitės įvairesnius pratimus.
  • Verta naudoti intervalinį metodą. 
  • Kardio geriau atlikti ryte.  
  • Kardio - nebūtinai tik bėgimas. Galima rinktis iš įvairiausių pratimų, svarbiausia, jog jaustumėte malonumą ir psichologinį komfortą. 
  • Norint užsiimti kardio, nebūtina turėti specialius prietaisus, įrankius. 
  • Tarp pratimų nepatartina daryti pertraukų. Jaučiant, jog krūvis darosi per didelis, sumažinkite tempą, tačiau nesustokite bei pabaikite treniruotę.

 KARDIO PRATIMAI



• Step aerobika.  Šią kardio treniruotę labiau renkasi moterys, kuri ypač efektyvi kojoms, šlaunims, sėdmenims. Per 30 minučių galima sudeginti apie 400 kalorijų. 

Dviratis. Pamiršk dviračio treniruoklius sporto klube, kviesk draugę ir marš į iškylą su dviračiais! Per 30 minučių sudeginama 250-500 kalorijų. 

Plaukimas. Vasaros sezonas atidarytas, tad poilsiaujant ne tik deginkis, bet ir mankštink raumenis jūroje, ežere ar kitame vandens telkinyje. Plaukiant dirba beveik visi raumenys, o per 30 minučių sudeginama apie 400 kalorijų. 

Slidinėjimas galimas tiek ant slidžių žiemos sezonu, tiek ant specialių treniruoklių sporto klube. Kaip ir plaukiant, dirba dauguma raumenų. Sudeginama apie 330 kalorijų per pusvalandį. 

Bėgimą renkasi išties daug žmonių, mat rezultatai džiuginantys akį - pusvalandis ne itin intensyvaus bėgimo, ir 300 kalorijų nebėra.

 Keletas youtube kanalų, kuriuose pateikiama visa kardio treniruotė:

• https://www.youtube.com/watch?v=bSZj19AUU5I
• https://www.youtube.com/watch?v=fcN37TxBE_s
• https://www.youtube.com/watch?v=uNrqrk2xcAo
• https://www.youtube.com/watch?v=8A6Uai5sQVw

Kardio treniruotė - geros energijos užtaisas, nereikalingų kilogramų netekimas, medžiagų apykaitos gerinimas ir daugybė kitų naudingų dalykų tau ir tavo kūnui. Vien radus noro sportuoti bei nusistačius tikslą, tu jau žengi didelį žingsnį į priekį. Toliau lieka tik neprarasti motyvacijos bei nuolat atlikti įvairius pratimus. Nepamiršk, jų nuolat paįvairinti, ieškok naujovių, klausykis savo kūno. Turėk svajonę. Svajonės pildosi. Sėkmės! 


8 PAKOMENTAVO

  1. Tikrai naudingas, detalus straipsnis, man patiko! Tik galėjai paminėti ir HIIT trenituotes, jos taip pat veiksmingos ;)

    P. S.: ar būtų labai įžūlu po tavo straipsniu pareklamuoti savąjį, jei temos gana susiję? :D

    AtsakytiPanaikinti
  2. Ema,kaip malonu,kad parasei sita straipsni,nes man jo taip reikejo!Straipsnis labai geras.Viskas aiskiai paaiskinta ir pratimai ideti.Liuks (y).
    Anonime-pareklamuok,butu idomu pamatyt :))

    AtsakytiPanaikinti
  3. Dėkui už gražius komentarus, džiaugiuosi, jog patiko. :)

    Šiuo atveju buvo prašymas parašyti būtent apie kardio, todėl visa informacija bei straipsnis ir buvo apie tai. Nebesinorėjo nieko maišyti ar įterpti kitko. :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Okey, atsiklausiau, nes ir mane pacia reklamos kartais labai nervina :D Sviezut sviezutelis straipsnis apie pilvo presa, kuriam igyti taip pat laaabai reikalingi kardio pratimai: http://healthybmsandhealthyyou.blogspot.com/2015/06/4-zingsniai-iki-pilvo-preso.html

    AtsakytiPanaikinti
  5. Puikus straipsnis! Man labai patiko, pasisėmiau motyvacijos, pagilinau žinias. Nuostabu!

    AtsakytiPanaikinti
  6. Ema! Kaip laukiau tavo straipsnio! Man labai patinka tavo rašymo stilius. Paprastas, aiškus, įdomus. Jokio tuščiažodžiavimo ar kito nereikalingo š. Šaunuolė :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Aaa, kaip smagu skaityti tokius komentarus! Ačiū labai! :)

    AtsakytiPanaikinti
  8. Koks puikus straipsnelis. :) Pati labai mėgstu aktyvų gyvenimą ir dažniausiai renkuosi bėgimą. Žinoma,kartais ir lauko treniruokliai praverčia norint intensyvesnių pratimų. :)

    AtsakytiPanaikinti