Joga, daranti stebuklus

Joga -  lyg ryšys su savimi. Galbūt joga kai kuriems žmonėms skamba kvailai ir atrodo silpnų žmonių užsiėmimas, bet yra visai priešingai. Galbūt kartais jautiesi emociškai išsekusi? Dvasiškai pavargusi? Galbūt negali susikaupti ar tiesiog nėra jėgų? Tada tau tikrai praverstų joga. Ją gali praktikuoti pati viena arba užsiregistruoti į Jogos mokyklą, bet, žinoma, jog tai kainuos.

JOGA - SVEIKATOS IR GYVYBĖS ŠALTINIS

Perskaičiusi šį pavadinimą turbūt pagalvojai - jeigu Joga yra gyvybės šaltinis, tada aš galiu būti nemirtinga? Kad ir kaip gaila, bet ne. Tačiau nauda ta, kad gali prasiilginti savo gyvenimą. Galbūt ne dešimt metų, bet viskas priklauso nuo tavęs. Skamba paprastai, tačiau vėl gi taip nėra. Kol išmoksi praktikuoti Jogą, gali praeiti laiko. Tai gali trukti mėnesį, savaitę ar kelias dienas, tačiau tai yra visiškai nesvarbu. Svarbiausia, jog tu mokėtum susitelkti į tai, ką darai, teisingai kvėpuoti ir atsipalaiduoti. Pradėjusi praktikuoti Jogą, gali pastebėti, jog tavo sveikata gerėja, o ligos stiprumas mažėja. 

JOGOS NAUDA

FIZINĖ

Praktikuojant jogą, ji gali būti naudinga gydant įvairius sutrikimus ir ligas, dažniausiai tokias kaip astma, bloga laikysena, įvairūs širdies sutrikimai, artritas ir net virškinimo sutrikimai. Joga tau padės atgaivinti raumenis, protą, nervus ir širdį. Joga apvalo nuo blogų emocijų. Ji masažuoja jūsų organus, padeda optimaliai varinėti kraują visoms kūno dalims ir taipogi išvalo toksinus iš visų kūno kampelių. Praktikuojant jogą stiprinate raumenis, didinate savo lankstumą ir galite atsikratyti kai kurių nugaros skausmų. Be to, jūs gerinate savo kvėpavimą. 


DVASINĖ

Joga atpalaiduoja žmogų, leisdama jam atitrūkti nuo kasdieninių sunkumų - leidžia negalvoti apie ateitį, praeitį ir problemas. Žmogus apsivalo nuo ydų, tokių kaip nedrugiškumas, šykštumas, neapykanta ir daugelio kitų. Galima pritarti išvadai, jog šiuo atveju joga pakeičia žmogaus požiūrį į gyvenimą. Joga padeda žmogui suprasti kas yra jis, išsiaiškinti kas yra gyvenimas ir padėti gyvenimui tapti tavo šeimos nariu, branginti jį, džiaugtis juo, bloguose dalykuose įžvelgti kruopelytę gėrio. Žmogus, praktikuojantis jogą, mato, kad jo geros savijautos jausmas yra labai tikras! Žmogus tampa nuoširdesnis, gailestingesnis, morališkesnis ir mato, jog visų žmonių gyvenimai yra susiję. Taip žmogus ugdo vertybes, kurios pas daugelį yra lyg dulkės, nusėdusios ant ilgai nevalyto stalo. Joga taip pat gali ištaisyti gyvenimo būdą padedant atsikratyti psichiškų ir fiziologinių ligų. Taip žmogus pagerina savo gyvenimo būdą.

Taigi apibendrinus, ką joga mums daro gero? 
  • Gerina žmogaus savijautą. 
  • Pagerina lankstumą ir kūno formas.
  • Subalansuoja tinkamą gyvenimo būdą.
  • Blogų emocijų praradimas. 
  • Pozityvus požiūris į gyvenimą.


JOGOS PRATIMAI

Atliekant pratimus pasirūpink ramia vieta ir kilimėliu (jogos ar paprasčiausiu pratimų kilimėliu). 

Žvakės padėtis

Daugeliui žinomas pratimas, o kam dar nežinomas papasakosiu, kaip padaryti. Pirmiausia atsigulk, tada imk kvėpuoti pilnu kvėpavimu (įkvėpk kiek gali ir iškvėpk viską), o tada nepertrauk kvėpavimo ir savo kojas, klubus ir liemenį kelk aukštyn, kol kūnas bus vertikalioje padėtyje. Pakėlusi nesulenk kojų per kelius ir tada pasiremk alkūnėmis, kad išlaikytum šią pozą. Šioje padėtyje būk tiek laiko, kiek nori. Sutelk dėmesį į skydliaukę ir kvėpuok pilvu. Praėjus tavo nustatytam laiko tarpui nusileisk ant žemės iki pradinės formos (gulėjimo). Gulėdama ant nugaros atsipalaiduok. Pratimą pakartok du arba tris kartus. 




Šuns poza
Ši poza yra populiari jogos užsiėmimuose. Ji geriausiai tinka pirmai jogos treniruotei. Poza skirta atsipalaiduoti ir kartu stiprėti fiziškai. 




Trikampio padėtis 
Atsistokite tiesiai ir praskėskite kojas. Kvėpuokite jogos pilnu kvėpavimu. Pirmiausia dešinę ranką leiskite žemyn iki kojos pirštų, o kairę kelkite aukštyn. Rankos turi būti vertikalioje linijoje. Veidą pasukite į viršų. Sutelkite dėmesį į stuburą. Pratimą užbaikite lengvai nuleisdami rankas ir po kelių sekundžių grįžkite į pradinę padėtį. Kartokite kelis kartus pratimą skirtingomis pusėmis (į kairę ir į dešinę). Atliekant šį pratimą daugiausia yra mažinamas nugaros ir kaklo skausmai, kojos tampa lankstesnės.



Nugaros ir kojų tempimas
Šis pratimas gerai žinomas toms, kurios lanko šokių užsiėmimus arba norėjo išmokti padaryti špagatą (tam šis pratimas ypač efektyvus). Taigi paprasčiausiai atsisėskite ant žemės ir lenkitės į priekį. Iš pradžių bus ypač sunku, tad iš karto nesiekite žvaigždžių ir nepersitempkite. Per laiką tai taps lengvai padaromas pratimas. Darant pratimą atsipalaiduokite, kvėpuokite ir stenkitės apie nieką negalvoti. 



Atlošto dubens padėtis

Atsisėskite ant žemės. Atsisėskite ant žemės. Kojas padėkite šonuose. Kvėpuokite jogų pilnu kvėpavimu ir atsipalaiduokite. Liemenį iškelkite aukštyn, kaip paveikslėlyje. Rankas susidėkite sau už galvos. Stenkitės tokioje pozoje pabūti ramiai ir atsipalaiduoti. Dėmesį sutelkite į saulės rezginį. Tokioje pozoje būkite kiek norite. Šis pratimas labai tinka kulkšnims, keliams ir blauzdoms stiprinti. Tinka tiems, kuriems yra trūkumas gyvybinės energijos. 



Daugiau Jogos pratimų rasi paspaudusi čiačia ir čia.


Taigi Joga sveikesnio gyvenimo šaltinis. Galbūt susidomėjai Joga? Gal dabar kitaip pažvelgsi į Jogą ir ji pasidarys tavo gyvenimo dalis ir geras įprotis? Tačiau įspėju iš karto nepersistengti ir per vieną užsiėmimą padaryti 3-6 pratimus. Tačiau, jeigu susidomėjai tada tau palinkėsiu didelio ryžto, lankstumo ir atsipalaidavimo, nes jų tau tikrai prireiks. 


*Komentuok šį straipsnį, būk aktyvi "Teenage Dreams" portalo skaitytoja ir laimėk šaunius prizus - net du skirtingus buteliukus "Bath and body works" antibakterinių rankų gelių!

22 PAKOMENTAVO

  1. Neskaičiau pačio straipsnio, nes iš manęs jogos šalininkės nepadarysi, nėr gebėjimų... :DD
    Bet išdėstymas nelabai... :/ Tai užkliuvo ir net atmušė šiek tiek nuo skaitymo

    AtsakytiPanaikinti
  2. Pramečiau straipsni akim.. išdėstimas nelabai, pats straipsnis irgi :) nepatinka man tiesiog tokio tipo straipsniai ir tiek :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. O man labai patiko! Vis norėdavau praktikuoti jogą, bet nuplaukdavo. Dabar vėl užkūrei tą ugnelę. Ir pratimų nematytų atradau. Ačiū. :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Išdėstymas buvo sutvarkytas po Gabijos komentaro.
    Anonime, džiaugiuosi už tave ir linkiu didelio užsispyrimo, nes jo tau tikrai prireiks. Aš su joga ilgai vargau kol galiausiai, tai tapo mano įprotis.

    AtsakytiPanaikinti
  5. Straipsnis tikrai neblogas, bet jau šiek tiek pabodo skaityti apie jogą, ne pirmas straipsnis per trumpą laiko tarpą. Vis dėlto, ačiū :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Pavadinimas (bent jau man) klaidinantis. Galima pamanyti, jog yra dar viena joga, kuri daro stebuklus. Tad pavadinimą keisčiau į ,,Joga - sportas darantis stebuklus''. Išvadinėje pastraipoje pirmas sakinys struktūriškai netaisyklingas. Tam, kad ,,skambėtų'' gerai, keisčiau jį į ,,Taigi, joga yra ilgesnio ir sveikesnio gyvenimo šaltinis.'' Taip pat ketvirtame sakinyje žodžiai ,,neperkrauti savęs'' nevartoti. Juos reiktų keisti į ,,nepersistengti''. Dar yra palikta keletas skyrybos klaidų, bet jų jau netaisysiu. Šiaip, tavo rašymo stilius akivaizdžiai pagerėjęs. Gerbiu tave, už tavo užsispyrimą. Tačiau per išsiblaškymą palieki nemažai klaidų. Jei abejoji dėl sakinio struktūros ar žodžių, siūlau kreiptis į kitas TD rašytojas pagalbos. Jos tau turėtų padėti. Arba gali parašyti man. Padėsiu viskuo, kuo galėsiu :) Sėkmės :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Anonime, šiame puslapyje dar nebuvo rašyta apie jogą.
    Gabija, ačiū už pastebėjimus. Dėl kablelių, tai kur žinau sudedu ir kartai iš klausos išeina padėt vieną kitą. :)

    AtsakytiPanaikinti
  8. Kai kurie sakiniai nerišlūs, išdėstymas taip pat nėra idealus, bet buvo įdomu pasiskaitinėti šiek tiek apie tą populiariąją jogą :) Pratimai išties girdėti ir matyti, net nežinojau, kad jie priskiriami jogai :D Ačiū ir sėkmės :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Klaida net pavadinime ;)

    AtsakytiPanaikinti
  10. Greta, nurodyk man nerišlius sakinius - ištaisysiu :)

    AtsakytiPanaikinti
  11. Taip norėjau straipsnio apie jogą!Ačiū,Skirmantė už jį:).Straipsnis parašytas gerai,tik man užkliuvo štai kas: Taigi Joga sveikesnio gyvenimo šaltinis. Taigi galbūt susidomėjai Joga? Nežinau,kažkaip nelimpa man tie taigi. gali palikti tik vieną Taigi,tačiau kai jie kartojasi vos ne vienas šalia kito tai nelabai gražiai skamba :)

    AtsakytiPanaikinti
  12. Nelabai pastebėjau straipsnio klaidas, tiesą pasakius. Galbūt dėl to, kad esu išsiblaškiusi. :D Tačiau straipsnis man tikrai labai patiko. Jau seniai norėjau pradėti užsiiminėti joga, tačiau vis neprisiruošdavau, o šis straipsnis suteikė motyvacijos pagaliau tai padaryti. :)

    AtsakytiPanaikinti
  13. Anonime, ačiū už pastebėjimą. Kartai rašai ir vis prilipdau kokį sakinį, tai taip gaunasi.
    Daiva, visada malonu išgirsti, jog kažkam atsiranda įkvėpimas! ;)

    AtsakytiPanaikinti
  14. Visų pirma apie patį straipsnį - nežinau, kažkodėl jis man pasirodė ne itin sklandus, lyg skubotai parašytas, mačiau keletą tiek logikos, tiek rašybos klaidų. Kadangi šis straipsnis gana ilgas (šįkart, deja, tai neišėjo į naudą, bent jau mano nuomone), visų pastebėtų klaidų neišrašysiu, bet štai keletas: pirma, užkliuvo ta pastraipa, kur tu apibendrinai jogos privalumus: pradėjai vardinti kaip ,,ką joga gero daro''-gerina, subalansuoja, o baigei ,,kas įgijama praktikuojant jogą''(ar pan. nelabai sugalvojau, kaip tai įvardinti)- blogų emocijų praradimas, pozityvus požiūris. Nežinu, ar supratai, ką turėjau omeny, bet man tai kiek užkliuvo :). Kitas pastebėtas netikslumas: aprašinėdama žvakės padėtį, veiksmažodžius vartojai daugiskaitoje, o paskutiniuosiuose dvejuose sakiniuose kažkodėl atsirado vienaskaita. Žinau, kad nėra labai malonu girdėti kritiką, juolab, kad jos tikrai nemažai, bet pagyrimai - tik motyvacija, o tikrasis tobulėjimas ir yra gaunamas iš kritikos, tad, tikiuosi, pernelyg neužsipleiksi skaitydama mano komentarą:)
    O apie pačią jogą: niekada nebandžiau jos atlikti, bet sportuoju kitaip, ir kartais, ieškodama patarimų ar naujų pratimų, vis užtinku šį pavadinimą ir pamanau: ,,gal ir reikėtų išbandyti?''. Tavo straipsnis buvo būtent tas spyris, kurio reikėjo, kad pagaliau išbandyčiau jogą.

    AtsakytiPanaikinti
  15. Perskaičiau tavo komentarą du kartus, bet nesupratau ką tu norėjai pasakyti.
    Pastebėjau, jog po visų mūsų straipsniais mėtai kritiką jos nepagrįsdama. Pasakysiu aiškiai: mūsų straipsniai IŠTAISOMI. Mano straipsnis peržiūrėtas buvo NE VIENĄ KARTĄ, tad jeigu dar YRA KLAIDŲ, tai pateik PAVYZDŽIŲ.
    Be to, šio straipsnio skubotai nerašiau. Pradėjau ryte, o baigiau vakare darydama pertraukas.
    Aš tavęs nepeikiu, tiesiog negrįsta kritika yra ne kritika :)

    AtsakytiPanaikinti
  16. Skirmane - ar tikrai kritikuoju VISUS straipsnius? Suprantu, kad išdėsčiau ne itin aiškiai, tiesiog kitaip nesugalvojau, o ir pavyzdžių tikrai pateikiau. (Negalėjau susilaikyti neatsikirtusi, nes man tikrai atrodė, kad pateikiau pavyzdžių - nekenčiu, kai mane užsipuola, jei ir tu pati pasijautei būtent taip, tada atsiprašau, neturėjau tokio tikslo :D).Just saying.

    AtsakytiPanaikinti
  17. Man tai nuskambėjo truputį stebuklingai :D Bent jau mene tai tikrai patraukei savo pusėn, labai susižavėjau joga, nors ankščiau į ją žiūrėjau labai kritiškai. Puikiai padarei pateikdama keletą pavyzdžių, man PATIKO! :) ;)

    AtsakytiPanaikinti
  18. Agne, čia nėra nieko stebuklingo. Vien sportas yra stebuklas :)

    AtsakytiPanaikinti
  19. Šis straipsnis man labai patiko! Seniai praktikuoju jogą, bet šis straipsnis mane privertė išnaujo pamėgti šią sporto šaką. Šaunuolė!

    AtsakytiPanaikinti
  20. Šis straipsnis man labai patiko! Seniai praktikuoju jogą, bet šis straipsnis mane privertė išnaujo pamėgti šią sporto šaką. Šaunuolė!

    AtsakytiPanaikinti
  21. Šiaip straipsnis neblogas, tik sakyčiau per ilgas, reikėjo kažką galbūt išmesti, sukonkretinti kažką.
    Merginos, būtinai užsiimkit joga! Vaikinams patinka ypač lanksčios merginos! ;)

    AtsakytiPanaikinti
  22. Man straipsnis patiko ir sakyčiau, kad ne per ilgas, o netgi per trumpas
    Galėjo būti daugiau pratimų išvardinta. Kadangi nusprendžiau nuo naujų metų sportuoti dabar įtrauksiu ir joga.

    AtsakytiPanaikinti