Karališka mankšta

Ruduo - tai metas, kada savo nepageidaujamus apvalumus galime slėpti po storais paltų ar striukių sluoksniais, tačiau juos numetus šalin, vis tiek ima graužti nenumalšinamas sąžinės jausmas. Arba "norėčiau turėti gražią figūrą bei gerą sveikatą, bet nenoriu prakaituoti sporto salėje bekilnodama štangas ir matydama augalotus raumenų kalnus". Pažįstama situacija? Nesidrovėk, tikrai ne visos merginos yra pajėgios savo dienas leisti prakaituodamos, panelės tikrai nemėgsta tų ištvermę skatinančių pratimų, po kurių save norisi tiesiog išgręžti ir tiesiu taikiniu šauti link šalto dušo srovelės. Greitų šokių taip pat nepropaguoji, labiau vertini plastiškumą bei lėtesnį tempą.. O pagalvojus apie dietas tau susuka pilvą ir prisimeni šaldiklyje pūpsančią skanutėlę picą.. Bet ką daryti, nejaugi nėra nei vieno pasirinkimo ar išeities? Žinoma, yra. Jei skaitydama straipsnį mintyse pritardama linksėjai - išbandyk kalanetiką!

Pasak medikų, kalanetika yra greitas, grakštus, estetiškas ir sveikas būdas norint palaikyti gražią figūrą bei sveikatą. Tai yra gimnastikos, jogos ir baleto fragmentų junginys, kuris nereikalaus daug tavo jėgų, tačiau puikiai atliks savo funkcijas ir leis jaustis tiek fiziškai, tiek emociškai stipresne. Idėja sukurti tokį mankštos junginį kilo Callan Pickney (JAV) - balerinai, kentėjusiai nuo viršsvorio, stuburo bei sąnarių skausmų. Bekeliaudama po Himalajus, remdamasi vietinių patirtimi bei medicina, sukūrė kompleksą, šiomis dienomis minimą kaip kalanetiką (būtent dėl šios priežasties ja itin užsiiminėja mergaitės, merginos bei moterys ir kasdien ją propaguojančių skaičius vis didėja). Šis pasirinkimas tinka įvairiausio amžiaus žmonėms - nuo pradinukų iki pensininkų ir tiems, kurie nemėgsta greičio, spaudimo, griežto intensyvumo, siekia gražios laikysenos bei sveikatai palankaus fizinio aktyvumo. Tai netgi nereikalauja daug tavo laiko - vieną raumenį (t.y., vieną kūno dalį, pvz. dešinę koją) tempti bei treniruoti rekomenduojama apie vieną minutę ir visada vienu metu dirbti tik su viena raumenų grupe.


PAGRINDINIAI KALANETIKOS PRIVALUMAI

Nuo kitų sporto šakų ji ypatingai išsiskiria - užsiimant kalanetika ypač treniruojami gilieji raumenys, nyksta riebalai, nėra nuovargio, sustiprėja gilusis poodinis sluoksnis. Yra galimybė individualiai mankštinis namuose, tai yra puiki sąnarių bei raumenų ligų profilaktika, o klausant muzikos kalanetikos metu pailsi ir protas. Trumpiau tariant, kalanetika - moters svajonė - figūra dailėja be jokio prakaito ir nuovargio atodūsių!


JEI NUSPRENDEI UŽSIIMTI
  • Nepersistenk. Kad ir kaip lengvai viskas atrodo, neapsikrauk. Apšilk ir sulig kiekviena diena didink savo tempą - kitu atveju po pirmųjų mankštų dėl raumenų skausmo keletą dienų dejuosi.
  • Nesportuok vienodu intensyvumu. Kaip minėta pirmajame punkte, didink tempą kasdien nors po truputį - taip greičiau išvysi savo rezultatą ir galėsi žingsniuoti toliau.
  • Tau nereikia jokių papildomų daiktų - pasirūpink judesių nevaržančia apranga ir sportbačiais, dėl savo patogumo gali naudoti jogos kilimėlį.
  • Visų pratimų metu, nuo pradžios iki pabaigos, kvėpuok tolygiai ir ramiai - meditacija būtų idealus pasirinkimas, ji vienokiais ar kitokiais ryšiais susijusi su kalanetika.
  • Niekur neskubėk. Jei neturi laiko, geriausiai nedaryti nieko. Kaip minėjau, kalanetika yra jogos, meditacijos bei baleto derinys, todėl viskas turi būti atlikta santūriai ir lėtai. Tačiau neprarask budrumo.
  • Kiekvieną mankštą pradėk šiais žingsniais:
1. Įkvėpk, iškvėpk ir ramiai alsuodama pamiršk visas blogas emocijas, energiją ar veiksmus ir išvalyk savo mintis (emocinis pasiruošimas).
2. Apšilk ramiai prajudindama visas savo kūno vietas (fizinis pasiruošimas).
3. Pasirink sau labiausiai patinkančią vietą (tavo kambarys, parko pievelė - priklausomai nuo oro sąlygų) ir pozą (pirmą kartą geriausia tiesiog atsisėsti ant kieto paviršiaus ir ištiesti kojas).

PRADEDANTIESIEMS
1. Pritūpimai - pati dažniausia, paprasčiausia sporto forma, tačiau atliekant tai teisingai, atneša didelę naudą. Todėl labai svarbu atsistoti taip, kad kojos būtų pečių plotyje ir rankos iškeltos 90 laispnių kampu. Pradėk nuo 10 pritūpimų ir sulig kiekviena diena didink sumą +10 (skamba lengvai? Teisingai atliekant pritūpimus, jau maždaug po dvidešimties pradeda kirsti kojas).
2. Atsisėsk ant žemės, sulenk dešinę koją bei sukryžuok ją su kairiąja taip, kad jaustum raumenų tempimą. Pamažu lenk dešiniąją koją vis daugiau (maždaug 30 sekundžių), tą patį pakartok su kita koja, šitaip pažadinsi giliuosius raumenis.
3. Atsisėsk ant žemės, ištiesk kojas ir stenkis rankų pirštais pasiekti kojos pirštų galiukus. Įprasta, tačiau galioja ta pati taisyklė - atliekant nuoširdžiai, atsiperka dvigubai. Tai yra labai svarbus kalanetikos pratimas, treniruojantis giliuosis kojų raumenis ir šitaip reguliariai mankštinantis, kojos tampa grakščios, tvirtos bei stiprios.
4, 5, 6, 7.... - tavo asmeniniai sprendimai. Kalanetika ir yra nuostabi tuo, kad pagal savo individualius poreikius gali susidaryti asmeninę mankštinimosi programą, nuspręsti, su kokia raumenų grupe ar kūno dalimi dirbti nori ir šitaip pasiekti trokštamą rezultatą. Jei vis tik pristingi idėjų, ar nenumanai kaip pradėti, visada gali pasižiūrėti video-filmukus, kurie aiškiai parodo, kaip ir ką teisingai atlikti. Keletas jų čia:

13 minučių pamoka pradedantiesiems: https://www.youtube.com/watch?v=j6zbMzM11-I
Mankšta liemeniui/klubams: https://www.youtube.com/watch?v=mpGyJfV6bbc

Viskas tavo rankose!
"The only bad workout is that one you didn't do"..




      9 PAKOMENTAVO

      1. Ak, Paulina! Malonu tave matyti TD. Straipsnis SUPER. Neturiu ko pridurti.
        Laukiu nesulaukiu kol PAGALIAU apsiimsiu kalanetika!
        Sėkmės!

        AtsakytiPanaikinti
      2. Na pagaliau radau išeitį :D Ačiū labai :) Šauniai parašei!

        AtsakytiPanaikinti
      3. Labai smagu girdėti tokius žodžius ! Ačiū visoms, žingsniuokime toliau :)

        AtsakytiPanaikinti
      4. Kadangi nieko neseu girdejusi apie tai, noreciau paklausti, gal zinai, po kiek laiko matosi rezultatai?

        AtsakytiPanaikinti
      5. Kaip ir straipsnyje minėta, viskas priklauso nuo tavęs - kiek laiko skiri pratimams, koks intensyvumas ir pan., todėl konkretų laiko tarpą nusakyti sunku. Tačiau kai pajauti progresą, jis visada tik didės ir didės, jei išlaikysi reguliarumą. Sėkmės! :)

        AtsakytiPanaikinti
      6. Arba "norėčiau turėti gražią figūrą bei gerą sveikatą, bet po mokyklos neturiu nei laiko, nei jėgų". :<

        AtsakytiPanaikinti
      7. Labai, labai geras straipsnis! Iš karto patraukė akį tvarkingumas - jau vien dėl to pradėjau skaityti. Šią sporto šaką aprašei, rodos, visai nesudėtingai, paprastai, tad viskas buvo itin lengvai suprantama ir įsisavinama. Plius, dar ir įkvėpei motyvacijos pradėti tuo užsiimti. Tad didžiulis ačiū tau ir sėkmės rašant toliau. :)

        AtsakytiPanaikinti
      8. Wow! Nuostabus straipsnis :) Puikiai išdėstei mintis ir labai aiškiai apibūdinai kalanetiką bei pratimus :3 Šaunuolė, taip ir toliau! Bučkis, tavo mentelė <3

        AtsakytiPanaikinti