Vegetarizmas. Pliusai ir minusai.

Visi puikiai žino, kokia arši kova neretai kyla tarp vegetarų ir visavalgių. Pastarieji teigia, kad vegetarizmas tik laikina mada, kuri greit praeis. Tačiau statistikos rodo visai ką kitą. Kasmet vegetarų skaičius auga ne tik užsienio šalyse, bet ir Lietuvoje. Mėsos atsisakoma dėl daugelio priežasčių. Etinių, sveikatos, moralinių... Tačiau prieš pasirenkant, svarbu apsvarstyti visus ,,už" ir ,,prieš" bei nepamiršti pasitarti su šeimos gydytoju, pasidaryti reikiamus tyrimus.

PLIUSAI

1. Moterims, kurios kas dieną valgo mėsos, 3,8 karto padidėja rizika susirgti krūties vėžiu.

2. Vegetarai žymiai rečiau serga širdies ir kraujagyslių ligomis, kadangi augalinės kilmės produktuose mažiau riebalų ir cholesterolio. Net 14% vegetarų cholesterolio kiekis mažesnis nei visavalgių.

3. Vegetarai rečiau kenčia nuo aknės.

4. Kinijos universiteto mokslininkai atliko tyrimus ir įrodė, kad vegetarai gyvena septyneriais metais ilgiau už visavalgius.

5. Atsisakius mėsos, automatiškai daugiau valgoma daržovių ir vaisių. O tai padeda nepriaugti nereikalingų kilogramų.

6. Pasirinkus vegetarišką mitybą, organizmas gauna daugiau skaidulų, kurios padeda kovoti prieš vėžį.

7. Mėsa apsunkina skrandį, todėl jos pavalgę dar ilgai jaučiate sunkumą, norisi pailsėti. Atsisakę mėsos pajusite, kad esate energingesni ir žvalesni.

8. Daugybė vegetarų teigia, kad atsisakę mėsos ir į savo racioną įtraukę daugiau augalinės kilmės produktų, pastebėjo, kad jų plaukų, nagų ir odos būklė žymiai pagerėjo.

9. Tapus vegetare, sumažėja PMS simptomai, o kartais jie visai pranyksta, tad tos dienos nebetampa tokia kančia.

10. Tris kartus mažesnė tikimybė senatvėje susirgti alzhaimeriu, jei nevalgote mėsos.

MINUSAI

1. Dėl geležies deficito, vegetarai rizikuoja susirgti anemija.

2. Gyvulinės kilmės baltymų negali pakeisti jokie augalinės kilmės baltymai. Nei pasisavinimo galimybėmis, nei aminorūgštimis.

3. Pasirinkus skurdžią vegetarišką mitybą, ima trūkti cinko ir vario. Esant jų trūkumui, ima lūžinėti nagai, slinkti plaukai.

4. Mėsoje gausu vitamino B12. Jo trūkumą galima patenkinti tik vitaminų pagalba.

5. Vegetarizmas netiks ir psichologiškai silpniems, kadangi nuolat jusite aplinkinių, o ypač šeimos narių spaudimą.

6. Tapus vegetaru teks susitaikyti su mintimi, kad mažai kavinių ir restoranų pateikiančių vegetarišką maistą, o einant į svečius pas visavalgius gali tekti likti alkanam.

7. Dėl nevisavertės mitybos gali sutrikti vystymasis, todėl vegetarizmas nerekomenduojamas vaikams ir paaugliams.

O kaip vegetarizmą vertinate jūs? Žiūrite į tai palankiai, o galbūt esate tie, kurie manote, jog vegetarizmas pasaulio neišgelbės? Pasidalinkite savo nuomone ir patirtimi komentaruose!


16 komentarų:

Ieva Kučiauskaitė rašė...

Labai naudingas straipsnis, nustebinai, Gabija!

Anonimiškas rašė...

visiškai pritariu vegetarizmui. tik su keliais minusais nesutinku. iš mėsos mes beveik nepasisavinam jokių reikalingų vitamų, nes jų ten beveik ir nėr. ir beto viską galima lengvai pakeisti augaliniais produktais. na, aišku, nekalbu apie tuos, kurie tapę vegetarais valgo tik kokius makaronus ir daugiau nieko.

Gabija. rašė...

Ieva, ačiū!!
Anonimiškas - Mėsoje nėra jokių vitaminų, jei mėsa laikai daktarišką dešrą, kurioje tik kremzlės, karvių kanopos ir dažikliai. Normalioje mėsoje yra baltymų, kurių nepakeisi augalinės kilmės baltymais. Nebent tai būtų kelių rūšių augalų, kuriuose yra šiek tiek baltymų miksas. Tačiau vis vien tai turėtų būti beprotiškai didelė porcija, kadangi jau ir taip augalinės kilmės produktuose yra mažiau nei mažai baltymų. Tad mėsoje esančius vitaminus galima pakeisti nebent dirbtiniu būdu. Kas irgi nelabai sveika. Tad iš esmės, natūraliomis sąlygomis auginta mėsa yra be galo vertinga ir BŪTINA. O valgant tik visokius nudažytus mėsos gabalus, aišku, kad naudos neišpeši. Kad neatrodytų, jog esu ta paranojiška visavalgė, pasakysiu, kad esu semi vegetarė (valgau vištieną ir žuvį).

Anonimiškas rašė...

Gabija - mėsa NĖRA būtina, nes jei daugiau pasidomėtum, suprastum, kad ji daugiau kenkia nei padeda. Ir joje nėra jokių reikalingų medžiagų. Mano šeimoj daug veganų(nevalgo jokio pieno ir t.t) ir nei vienas niekada nenaudojo jokių papildų. Tiesiog reikia mokėt pakeist ir tikrai jokių dirbtinų būdų nereikės :)

Gabija. rašė...

Jo, mėsa kenksminga, kai valgai tik maksimines dešras. Lygiai taip pat kaip ir kenksmingas vegetarizmas, kai valgai tik makaronus. Jei dabar viskas gerai, nereiškia, kad vėliau tai neatsilieps tau, ar tavo vaikams. Ir jei nežinočiau, nekalbėčiau. Jei nori dar padiskutuoti, gali man į pm parašyti. Mielai pakalbėsiu. :) Bet čia ne vieta per daug išsiplėsti.

Anonimiškas rašė...

Kodėl tu teiki savo ir peiki merginos nuomonę? Reikia nueit pasiskaityti ir tada sužinosit, kurios nuomonė yra teisinga.
Vienžo, Gabija, priimk kitų nuomonę apie tam tikrus dalykus, gal ji geriau žino ))

Gabija. rašė...

Parodyk vietą, kurioje peikiau merginos nuomonę. :) Jau vien straipsniu parodžiau, kad niekada nėra nieko tobulo, kad viskas turi spragų.

Evelina Eve rašė...

Pati esu vegetarė jau daugiau nei 2 metus. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad vegetarizmas turi ir pliusų ir minusų. Geri dalykai yra tie, jog jautiesi lengvai, skrandžio niekas neapsunkina; gali išbandyti daug naujų receptų; nejauti kaltės dėl gyvūnų... Minusas tas, jog bent pavyzdžiui man, dažnai trūksta energijos, kankina mieguistumas, kadangi lankau lengvąją atletiką, chorą ir teatrą, o kur dar mokymasis... Tad kartais jaučiu gana dideli nuovargį. Kitas dalykas, dažnas valgymas bei gliukozės trūkumas. Būna ir tokių savaičių, kad vieną visą savaitę valgai vien saldumynus, o kitą badauji, nes nenori visisškai nieko.
Iš tiesų, tema įdomi. Tik įdomu ar pati esi vegetarė. Tokia tema turėtų rašyti žmogus, kuris propaguoja tokią gyvenseną, nes iš esmės, visi tavo pateikti faktai matyti internete.

Gabija. rašė...

Evelina - kaip jau minėjau, esu semi vegetarė. Ateityje žadu tapti visiška vegetare, tačiau esu paauglė, dar nesu pilnai subrendusi, gyvenu gana aktyvų visuomeninį gyvenimą, todėl atsisakyti vištienos ir žuvies dar nesiryžau.
Vegetarizmu labai daug domiuosi. Kadangi propoguoji šį gyvenimo būdą, turbūt pati labai daug tuo domiesi, tad nenuostabu, jog visą pateiktą informaciją jau žinojai. Šis straipsnis buvo orientuotas į tuos, kurie nori trumpos, bet informatyvios informacijos, kurioje būtų pateikti visi ,,už" ir ,,prieš". :) O šiaip, labai džiaugiuosi, jog nepriklausai tai paranojiškų vegetarų grupei, kurie mato tik gražiąją visko pusę :)

Rūta rašė...

šiaip straipsnis geras, bet dėl baltymų tai šiek tiek nusišnekėjai. soja turi visas 9 būtinąsias aminorūgštis, grikiai turi 8, daug jų riešutuose, grūduose ir t. t. Be to paprastam žmogui baltymų nereikia labai daug (kaip kultūristams). Ir kai valgomas VISAVERTIS vegetariškas maistas, įmanoma gauti visas reikiamas aminorūgštis

Dovydas rašė...

Siūlau prisijungti prie Lietuvos veganų grupės feisbuke, tikrai daug informacijos, daug diskusijų, pilna nuorodų į straipsnius, kuriuos perskaičius aukščiau išvardinti minusai nublanksta. :) Esu veganas jau beveik metus, jokio pastovaus nuovargio ar silpnumo nejaučiu, neseniai dariausi ir kraujo tyrimą, rezultatai buvo labai geri. :)

Rūta rašė...

šaunuolis. o koks hemoglobinas? man reikėtų šiek tiek jį pasikelti :)

Dovydas rašė...

158, vyrams norma 140-180 :)

Anonimiškas rašė...

Labai įdomus straipsnis!

gabriele buivydaite rašė...

Pritariu, Dovydai! :)

gabriele buivydaite rašė...

Pritariu, Dovydai! :)