Vartotojiškumas - mūsų kasdienybė


  Vartojimas nuo vartotojiškumo skiriasi tuo, jog vartojimui mes renkamės tik būtiniausias, ne brangiausias, o pigesnes prekes, kurios tiesiog patenkintų pagrindinius poreikius daug neturint. O vartotojiškumas - pirkimo perspaudimas, žmonės perka per daug ir vis yra nepatenkinti. 
  Daugiausiai su vartotojiškumu mes susiduriame per reklamas, televiziją, internetą ar kur kitur, kai yra siūlomos prekių gausybės, kurių realiai mums net nereiktų. Šiuolaikiniame pasaulyje mes tarsi vergaujame reklamoms bei madingoms etiketėms - mus įkalbina pirkti tai, ko nereikia ir siūlo galybę pasirinkimų, o tu manai, jog gali rinktis. Negali rinktis tau reikia ar nereikia to daikto, tu gali rinktis tik markę, etiketę, kurią nori turėti. Dabartiniu metu paauglių tarpe smarkiai išpopuliarėjo ,,Iphone" telefonai vien todėl, jog tai - skambi, brangi etiketė. Dažniausiai juos nusiperka vien tam, jog parodytų, kad tas žmogus yra turtingesnis už visus kitus, bet jei pažvelgtume iš telefono kaip naudojimo priemonės pusės, pamatytume, jog ,,Iphone" firmos telefonai daug ko neturi. Mes vergaujame etiketėms, bandome pasirodyti geresni už kitus savo išvaizda ar brangiausių daiktų turėjimu. Jei pažvelgtumėte aplink atidžiau,  suprastumėte apie ką kalbu, tą jau pastebėjusi esu ir aš. 
  Šiuolaikiniame pasaulyje kiekvienas gamintojas atsižvelgia į vartotojų amžių, pvz. darydami prekes paaugliams, jie naudoja "feel" taktiką, kai paauglys pamato jam patrauklią daikto išvaizdą, užuodžia jam skanų kvapą ir iškart perka. Pripažinkime, kiekvienas mūsų bent kažkada yra nusipirkęs tai, ko realiai net nereikėjo, ir nusipirko vien tam, jog patiko buteliukas ar spalva. Paaugliai vadovaujasi dažniausiai jausmais bei pirmu įspūdžiu, tad juos paveikti lengviausia.
  Vartotojiškumas dabar jau tapęs prestižo reikalu - visi kreipia dėmesį į tavo drabužius, išvaizdą ar namus. Duosiu vieną pavyzdį - vienas žmogus yra nusipirkęs ,,Audi" mašiną. Ji kelerių metų senumo, bet veikia puikiai. Tuo tarpu to žmogaus draugas turi "Toyota" markės mašiną, kuri yra išleista tik praeitais metais. Žmogus, norėdamas parodyti, jog yra turtingesnis, išleidžia visus savo pinigus naujausio modelio mašinai. Norėčiau, jog atkreiptumėte dėmesį kas vyksta aplinkui, kokie tušti ir priklausomi mes tampame nuo reklamų - apsidairykite, tikrai pamatysite reklamos ar brangios etiketės aukų net savo draugių tarpe. Juk mažai kas nesigiria gavęs kokią brangią prekę, tarkim iš tėvų gavęs prabangų šveicarišką laikrodį, rodo jį visiems savo draugams, galbūt netiesiogiai, bet tikrai nori, jog tą laikrodį pastebėtų.
  Su reklama galime susidurti kiekviename žingsnyje. Gamintojai, norėdami paveikti vartotojus, verčia juos manyti, jog viskas yra tarsi pro rožinius akinius, bet realybė visai kitokia. Gamintojai siekia vien naudos, kad mes taptume tušti, nemąstytume, daugiau žiūrėtume reklamų ir pirktume, pirktume ir vien pirktume. Užmerkę akis į naudos pusės ieškojimą, pirktume jų siūlomus daiktus, nes toks jau yra pasaulis - visi išnaudoja visus.
  Baigiant šį straipsnį tikiuosi, jog jūs susimąstysite apie vartotojiškumą mūsų  pasaulyje, nes tai jau tapo kasdienybe. Pažvelkite aplink - tai lyg epidemija, kuri yra apėmusi beveik visus mus. Ar tu gali turėti atsparumą?


                                                             Pagarbiai Emilė 

Komentuok šį ir kitus straipsnius, sek Teenage Dreams portalą Google paskyra, bendrauk Chatango laukelyje ir laimėk savo sukurtą džemperį iš PrintMemo! 

3 komentarai:

aqua vitae rašė...

na, mes gyvename tokioje visuomenėje, kai pasiūla viršija paklausą. atsiranda per didelis produktų pasirinkimas, o tai labai sukonfjūzina žmogų. visai toks šaunus rašinukas ir tavo požiūris, super! ;))

Emilė Vaičytė rašė...

Ačiū labai :)

Aušra rašė...

Kažkas naujo! Nemačiau, kad apie šią temą būtų rašyta anksčiau, todėl buvo išties įdomu. Smagu, kas stengiatės! :)