Ar mokytojas daro įtaką mokinio pasiekimams?




Žiniasklaida mums vis dažniau praneša apie mažėjantį jaunimo raštingumą, silpstantį domėjimąsi mokykloje dėstomais dalykais, kol galiausiai yra pateikiama išvada, jog dėl visko kaltos yra išmaniosios technologijos. Mokiniai neatitraukia galvų nuo savo telefono ekranų, o mokytojams dažnai prireikia net įsigyti krepšį mokinių "žaislams" sudėti per pamokas.  Žinoma, lengviausia yra rasti "atpirkimo ožį", bet nejaugi visi patikės tokia išvada? Negi dėl visko kaltas modernusis amžius? Nesakau, kad išmaniosios technologijos neturėjo tam įtakos, tačiau negalima kaltinti tik jų. Tai nėra vienintelė priežastis. Mokytojai tam irgi turi įtakos.


Atsakinėjimas į klausimus po kūriniu literatūros pamokose, visų uždavinių iš eilės sprendimas matematikoje, konspektų sudarymas.. Turbūt visi žino, kaip gana dažnai vyksta pamokos: "atsiverskite vadovėlį, perskaitykite tekstą, atsakykite į pateiktus klausimus po juo" ir panašiai. Tokį sakinį išgirsta dažnas. Tiesa ta, kad ir aš pati tą sakinį girdėjau net du metus iš eilės po du kartus per savaitę. Turbūt paklausite, ką tuo metu veikė mano mokytoja? Aš galiu atsakyti - ji žaidė kompiuterinį žaidimą! Taigi, sakinys, kad "priklausomi nuo kompiuterinių žaidimų yra tik vaikai" - neteisingas. Štai, jums ir pavyzdys.
Vaizdo rezultatas pagal užklausą „playing a computer game“
Mokytojo mokėjimas sudominti jo dalyku šiais laikais yra aukso vertės. Yra dalykų, kurie galbūt atrodo sunkūs, mokomoji medžiaga neįdomi, tačiau viską tikrai gali pakeisti mokytojo požiūris į dėstomą dalyką. Net pats neįdomiausias ir sunkiausiai įsisavinamas ir suprantamas kūrinys  gali tapti ne toks jau sunkus, jei šalia bus mokytojas, kuris visada bus pasiruošęs diskutuoti, paaiškinti ir suprasti. Ir tai tiesa. Sakysite, šiandieninėje mokykloje sunku tokių rasti? Žinoma sunku, bet pasistengus tikrai galima. Sunkumai užgrūdina. Tačiau reikia susikaupti ir pasistengti surasti, kadangi tada bus lengviau: grįš susidomėjimas, lengviau perprasime mokomąją medžiagą, bus įdomiau diskutuoti... ir nereiks atsakinėti į klausimus po tekstu. Patikėkite, toks mokytojas tikrai nekankins jūsų klausimas ir pilnais atsakymų rašymais. Tiesa, tai ką būtina žinoti visada reikia pasižymėti, bet daug ką galima ir atsiminti. O jeigu ir mokytojas, ir jo dėstomas dalykas jums patinka, tada bus visai šaunu.

study, school, and notes imagePaties žmogaus norėjimas sužinoti ir išmokti yra svarbiausias prioritetas. Nebus noro - nebus ir įvertinimo. Tokia tiesa. Tada nepadės nei mokytojas, nei bendraklasiai, nei dar kas nors. Kodėl šiais laikais taip sunkiai žmones gydo nuo priklausomybių, o dažnas po kurio laiko ir vėl pasiduoda? Todėl, kad jie nenori  su tuo kovoti. Taip ir čia.. Jeigu nebus noro ko nors išmokti, perskaityti, tada nebus ir rezultato. Domėjimasis ateina tik iš didelio noro. Tai - svarbiausia. Tiesa, jeigu šalia yra žmonių, kurie jus pastūmėja link tikslo būna dar lengviau.



Apibendrindama noriu pasakyti, kad taip.. mokytojai turi įtakos ir jums labai pasisekė, jei jūsų mokytoja nežaidžia kompiuterinių žaidimų, neužsiima rankdarbiais ar dar kokiais pašaliniais darbais, o jeigu ji dar ir nesėdi susiraukusi ir amžinai viskuo nepatenkinta, tada išvis super. Jūs - laimės kūdikis, belieka tik domėtis ir žengti tvirtais žingsniais į priekį. Sėkmės!

O tu, ar esi susidūrusi su tokiais mokytojais?
Pasidalink savo nuomone ir patirtimi komentaruose!


10 Komentarai

  1. Mano fizikos mokytoja kaip tik tokia ir pritarčiau, kad mokytojas, kuris nemoko mokinių, turi įtakos, tačiau mokytojas, kuris nuoširdžiai save atiduoda mokiniams - neturi. TOKIOS papildomos IŠVADOS pas tave pasigedau.

    Dabar apie patį straipsnį (sunumeruosiu viską, kad lengviau man pačiai būtų):
    1. Pirmoji nuotrauka gražiau žiūrėtųsi pačioje pradžioje, per vidurį.
    2. Antra nuotrauka, kur žmogeliukas žaidžia žaidimus, nėra labai į temą (suprantu, kalbėjai, kad mokytoja žaidžia žaidimus, tačiau straipsnio tema gi ne apie mokytojos žaidžiamus žaidimus).
    3. Trečia nuotrauka nėra į temą irgi. Juk kalbi apie visuomenei aktualią temą, ne apie planneriu ar mokymosi patarimus, prie ko darbų knygutės nuotrauka? Nepaisant to, nemanai, kad ji šiek tiek per maža? Yra normalių dydžių nuotraukų (PATARIMAS: kai ieškai nuotraukų, visada prirašyk "tumblr", rasi daugiau).
    4. Kai rašai išvadą, pasistenk, kad ji būtų per vidurį, gražiau atrodo, nes dabar, kai šalia nuotrauka, straipsnis nesižiūri.
    5. Pasigedau straipsnio išplėtojimo. Originalumo. Galėjai pridėti kažkokių patarimų, pavyzdžiui, kaip elgtis, kai tavo mokytojas "nieko nemoko" ir t.t. Tiesiog labiau išplėtoti, sudominti ir padėti.
    6. Labai senai buvau išmokusi pamoką, kad įvardžio vartojimas "aš" suteikia straipsniui neprofesionalumo. Straipsnis tampa labiau asmeninis, o tada galima lyginti jį ir su dienoraščiu. Išsisukti iš padėties galėjai papasakodama savo pavyzdį, tačiau neatskeleisdama, kad tai tavo pozicija.

    Tikiuosi, kad suprasi, labai nepyksi už kritiką, bet tik su kritika žmonės auga (norėdama įsitikinti žvilgtelėk į mano senus straipsnius, tikrai suprasi, apie ką kalbu). Sėkmės.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kai linkime sėkmės, ji turi būti nuoširdi, o kai to nėra, gal geriau jos iš viso nelinkėti. O dabar aš noriu išdėstyti savo poziciją. Pirma, per tą laiką, kiek rašau, tai pirmas komentaras, kai kažkas nepatinka, tai patarimas, gal neskaityk mano straipsnių. Antra, aš nenoriu sekti tavo pavyzdžiais, nes tai būtų siekimas tapti antra Skirmante, o aš esu Aurėja ir ketinu ja likti. Trečia, linkiu tau sėkmės rašant, o ne apsiriboti komentarais.

      Panaikinti
    2. O mano patarimas Tau būtų priversti juos mane skaityti.
      Priimti argumentuotą kritiką ir mokytis iš savo bei kitų klaidų yra labai gera savybė. Be to, likdama ta pačia Aurėja visą laiką - netobulėsi.

      Panaikinti
  2. aš taip pat pritariu Skirmantei dėl straipsnio išplėtojimo, trūko patarimų. nors ir suteikei šiek tiek motyvacijos stengtis patiems, vis tiek susidarė įspūdis (ypač iš išvados), kad rezultatai priklauso tik nuo mokytojo. tai tiek, linkiu sėkmės rašant toliau:)

    AtsakytiPanaikinti
  3. O aš ir vėl nesuprantu kas blogai :) Galbūt dėl to, kad aš skaitau per telefoną, tačiau man viskas Aurėjos straipsniuose gerai ir vėl gi: sekdama portalą pastebėjau, kad tai ne pirmas Skirmantės komentaras, kur ji randa kažkokių nuotraukų klaidų Aurėjos straipsnyje. Ir dar pastebėjau, kad Skirmantė komentuoja pagrinde tik tuos straipsnius, kuriuos rašo Aurėja. Tai man pasirodė keistoka ir aš manau, kad teisesnė Aurėja, nes taip, Skirmantės straipsniai nėra blogi, na, bet jie ir netobuli, tad keista, kad rašai, jog Aurėja turėtų imti pavyzdį iš tavo straipsnių... Kiekviena rašytoja turi kažkuo išsiskirti, jei visos rašytų vienodai, nebūtų taip įdomu skaityti, o per telefoną tos nuotraukos tikrai gerai atrodo ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū už tokį šiltą ir motyvuojantį komentarą. Labai džiugu, kad yra žmonių, kuriems patinka ir nuotraukų išdėstymas, ir rašytojų skirtingas rašymo pobūdis :)

      Panaikinti
    2. Aušra, komentaras yra mano asmeninis reikalas, jeigu turiu ką pasakyti, savo nuomonę išsakau nieko neslėpdama. Turiu teisę į savo nuomonę.
      Taip, kiekviena rašytoja rašo skirtingai ir nesakau, kad turi atsisakyti savo stiliaus, TO NET OMENY NETURĖJAU. Be to, net neminėjau, kad man straipsnis nepatiko, tačiau pridūriau, kad jam kažko trūksta.
      Nuoširdžiai noriu, kad sukurtum estetišką ir įdomų straipsnį. Nenorėk visada maudytis pagyrimuose.

      Panaikinti
  4. Gal per griežtai čia buvo, aš tai į tas nuotraukas net dėmesio labai neatkreipiau, tik tas žodis “įtakoja” labai rėžia akį, tai yra nevartojamas žodis, vietoj jo yra naudojama “daryti įtaką”.
    O straipsnis neblogas, smagu prisiminti mokyklos laikus :D
    Atsakant į temą, taip- yra mokytojų, kurie yra nekompetentingi ir neverti šio darbo, tačiau yra ir puikių, įkvepiančių mokytojų. O darbo rezultatai priklauso tik nuo jūsų.

    AtsakytiPanaikinti