Nemirštanti klasika - ar žinai?


Nuo pačių seniausių laikų muzika buvo skaitoma neatsiejama žmonijos istorijos dalis. Pati muzika atsirado anksčiau nei buvo užrašytas šis žodis - tai ištisi šimtmečiai ir tūkstantmečiai. Ji tapo daugelio kultūrų išraiškos priemone, žmonių jausmų ir išgyvenimų skleidėja. Per visą savo gyvavimą muzika perėjo per keletą skirtingų epochų, kurios kiekviena dėstė savo taisykles, subtilybes, stilių ir bruožus. Vienos ryškiausių ir daugiausiai pokyčių atnešusios: Baroko, Klasicizmo, Romantizmo ir ankstyvojo XXa. epochos. Didingiausi ir garsiausi kompozitorių kūriniai buvo sukurti būtent šiais laikotarpiais. Kokius kūrinius girdėjome, bet nežinome jų pavadinimų, autorių? Kuriuos reikėtų žinoti? 

J.S.Bach ,,Tocata'' ir ,,Fuga'' d-moll
Kompozitorius gyveno 1685-1750m. Gimė ir užaugo Vokietijoje, Eizenacho mieste. Kaip ir visa giminė, kompozitorius buvo be galo muzikalus - grojo vargonais, smuiku ir klavesinu. Buvo ne tik kompozitorius, bet ir mokytojas, atlikėjas. J.S.Bach'o muzika tapo ryškiausių Baroko epochos simboliu, kūryba įkvėpė vėlesnius kompozitorius ir jų darbus. ,,Tocata'' ir ,,Fuga'' - vienas įžymiausių organumų repertuaro kūrinių. Jis prasideda Tokata, o baigiasi Koda. Nėra tiksliai žinoma, kada kompozitorius parašė šį kūrinį. Kai kurie mokslininkai mano, jog tai buvo dar prieš 1704m. kai Bach'as buvo jaunas, tačiau kiti teigia, kad rankraštis buvo baigtas 1750m. (prieš pat kompozitoriaus mirtį). Senojoje literatūroje tokio tipo muzika yra apibūdinama kaip ,,audra'', bet kituose kontekstuose ji vadinama ,,absoliučiąją'' muzika. XXa. paskutiniame ketvirtyje mokslininkai ginčijosi dėl šio kūrinio autentiškumo, teigė, jog J.S.Bach'as nėra jo autorius. Manoma, jog kūrinys parašytas šiaurės Vokietijos muzikos stiliumi, su laisvu frazės ,,atidarymu'', fuga viduryje ir trumpu užbaigimu. 1935m. vokiečių kilmės poetas Hermanas Hesenas parašė poema ,,Tocata pagal Bach'ą''. Daugybė naujųjų laikų muzikantų pritaikė šį kūrinį ne tik vargonams, bet ir fortepijonui, smuikui, trimitams ir kt. Paklausyti galite ČIA.
Kiti, bent kartą girdėti kompozitoriaus kūriniai:
Celio Suita no.1 G-dur - ČIA
Preliudas no.1 C-dur - ČIA
* Organumas - daugiabalsė muzikos forma

Wilhelm Richard Wagner ,,Ride of the Valkyries''
Kitaip nei daugelis kompozitorių, Wagner'is - autorius, gyvenęs vėlyvajame Romantizme ir pačioje XXa. pradžioje, perėjęs iš vienos epochos į kitą.  Dviejų epochų bruožai susilieja ir jo kūryboje, todėl muzika yra labiau šiuolaikiškesnė nei ankščiau kūrusių menininkų. Vokiečių kompozitoriaus, dirigento, eseisto ir režisieriaus darbai išsiskyrė turtingomis tekstūromis ir harmonijomis, sudėtinga orkestracija. Kitaip nei kiti kompozitoriai, scenos kūriniams kompozitorius rašė ne tik muziką, bet ir tekstą. W.R.Wagner'io idėjos išplito literatūroje, filosofijoje ir teatre.  ,,Ride of the Valkyries'' - pjesė iš antros iš keturių kompozitoriaus sukurtų operų. Kaip ir daugelis kūrinių, pjesė dažniausiai girdima instrumentiniame variante. Kartu su ,,Bridal Chorus'', kūrinys yra vienas žinomiausių kompozitoriaus darbų. Apart ,,Rhinemaidens'' pjesės, šis kūrinys yra vienintelis ansamblinis iš visų Wagner'io operų. Pirmasis rankraštis buvo parašytas 1856m. liepos 23d. Kompozicija buvo labai pamėgta XXa. režisierių, todėl naudota ne viename filme, o daugybė dailininkų išmėgino savo jėgas tapydami kūrinio idėją, istoriją ir mintis. Paklausyti galite ČIA.








Ludwig van Beethoven ,,Symphony no.5/9 in c minor''
Taip jau nutiko, kad Vokietija garsėja pasaulyje žinomiausiais ir grojamiausiai klasikais ir kitų epochų kompozitoriais. L.V.Beethoven'as - vokiečių kilmės pianistas, kompozitorius ir dirigentas,  gyvenęs Klasicizmo laikotarpyje, tačiau padėjęs pagrindinius pamatus Romantizmo epochai. Kompozitoriaus muzikoje ryškiai atspindi tuometinės švietėjų idėjos, besikuriančio romantizmo elementai. Beethoven'o kūryba yra skirtoma į tris etapus: pirmasis - iki 1802m., kuomet kompozitorius ieškojo savo nuosavo braižo ir kūrybos stiliaus. Antrasis - iki 1816m. Šiuo metu autorius jau pilnai susiformavo, rašė koncertus, operas, sonatas. Ir trečiasis etapas - paskutinieji 11 kompozitoriaus metų, kada atšiaurus ir rimtas kūrinių charakteris keičiasi į mąslumą ir sukauptumą. 4 dalių simfonija nr.5 buvo parašyta tarp 1804-1808m. ir žinoma kaip vienas geriausių klasikinės muzikos kūrinių ir viena žinomiausių simfonijų. Po premjeros ,,Vienos'' teatre daugelis kūrinį vadino ,,vienu svarbiausiu žmonijos sukurtų darbų''. Nuo Antrojo Pasaulinio karo ji dažnai buvo vadinama ,,Pergalės simfonija''. Simfonija nr.9 - paskutinioji kompozitoriaus simfonija, kritikų vertinama kaip Klasicizmo epochos viršūnė, sėkmingiausias kompozitoriaus darbas ir didžiausia kompozicija vakaruose. 2001m. buvo įtraukta į ,,Jungtinių Tautų paveldo sąrašą''. Instrumentinė šios simfonijos aranžuotė yra oficialus Europos Sąjungos himnas. Simfonija remiasi F.V.Šilerio poemoje ,,Odė Džiaugsmui'' išreiškia idėją, kurioje visa žmonija tampa vieninga. Ši mintis buvo artima ir Beethoven'ui. Simfoniją nr.5 galite paklausyti ČIA, o nr.9 ČIA. Garsiąją mėnulio sonatą galite paklausyti ČIA

Antonio Lucio Vivaldi ,,Four Seasons''
Baroko kompozitorius, italų dvasininkas ir smuikininkas per savo gyvenimą parašė daugiau kaip 40 operų, oratorijų, 465 instrumentinių koncertų. Vivaldi's laikomas vienų iš kompozitorių, paskatinusių Baroko muzikos pokyčius ir evoliucionavimą į klasikinį stilių. Didžioji dalis repertuaro iš naujo buvo atrasta tik XXa. pirmojoje pusėje. Kompozitoriaus kūryba darė didelę įtaką pačiam J.S.Bach'ui, tačiau kiti kompozitoriai teigė, jog Vivaldi's ne parašė keletą šimtų koncertų, o perrašė vieną ir tą patį. Autorius muziką kūrė ne siaurai žmonių grupei, bet visų sluoksnių atstovams, todėl jo muzika buvo populiari net Prancūzijoje, kuri tuo metu buvo labai uždara naujovėms ir kitų šalių tradicijoms. Metų laikai - vienas iš ryškiausių Baroko muziką atspindinčių kūrinių. Kiekvienam metų laikui yra paskirtas atskiras sonetas, kurį, manoma, parašė ir pats kompozitorius. Kūrinio muzika naujoviška, laužanti tuo metu paplitusias taisykles. Kiekvieną metų laiką atspindi jam būdingi bruožai ir savybės, išgaunami instrumentų pagalba: pūga, paukščių čiulbėjimas ir kt. Visi metų laikai yra operos ,,Olimpiada'' dalis. Pavasarį galite paklausyti ČIA, vasarą ČIA, rudenį ČIA, o žiemą ČIA







Frederic Francois Chopin ,,Fantaisie Impromptu'' op.66
Lenkų pianistas ir kompozitorius pripažintas vienas įtakingiausių muzikos autorių žmonijos istorijoje. Nors jo kūryba reikalauja ypatingos technikos ir atlikimo, juose atsispindi poetinis skambesys, melodijos ir harmonijos gilumas. Kompozitorius Shumann'as ypač mėgo Chopin'ą, jam didikavo ir jo vardu pavadino daugybę kūrinių. Kompozitorius visada grodavo didingai, žaviai, su ekspresiją. Pačio autoriau kūrybą įtakojo ,,Vienos klasikai'' - Mocart'as, Beethoven'as ir Haydn'as. Savo kūryboje Chopin'as reikalavo išlaikyti tvarkingą ritmą, nemėgo staigių sulėtinimų ir stabčiojimų, tačiau atlikėjai dažnai daro klaidą būtent taip atlikdami jo kūrinius. ,,Fantaise Impromptu'' buvo paskelbta po kompozitoriaus mirties 1855m. Pats Chopin'as nurodė neskelbti jo rankraščių be jo leidimo ir pats nenorėjo į viešumą išleisti naujojo darbo. Buvo manoma, jog Beethoven'o ,,Mėnesienos sonata'' yra artimai susijusi su šiuo kūriniu. Nepaisant aibės neigiamų komentarų į kompozicijos pusę, kūrinys laikomas vienu geriausiu kompozitoriaus darbų. Yra sukurta daugybė šiuolaikinių kūrinio interpretacijų kartu su džiazo motyvais. Paklausyti galite ČIA.
Kiti žinotini kūriniai:
* ,,Funeral March'' - ČIA
* Polonezas op.53 - ČIA
* Etiudas ,,Revolutionary'' op.10 no.12 - ČIA
* Etiudas ,,Winter Wind'' op.25 no.11 - ČIA (sutikite, tai išties primena žiemos pūgą).



Edvard Grieg ,,In the Hall of the Mountain King'' 
Žymus norvegų romantikas yra pramintas ,,šiaurės Šopenu''. Įkvėpimo kompozitorius sėmėsi iš norvegų liaudies muzikos, o labiausiai vertinami kūriniai buvo simfonijos ir sonatos. Grieg'as daug dėmesio skyrė fortepijonui. Bergeno miestas žinomas dėl autoriaus vardu pavadintų muzikos mokyklų, muziejų, chorų, skulptūrų jo garbei. Grieg'o muzika atitinka pasaulio klasikinės muzikos standartus ir padėjo norvegų kūrybai iškilti pasaulyje. Kūrinio aranžuotė yra naudojama animacinio filmuko ,,Inspector Gadget'' pradžioje, 2016m. pasirodžiusiame animaciniame filme ,,Troliai'' ir vaidybiniuose filmuose. Kūrinio melodija nuolatos pamažu garsėja ir išsivysto į greitą, garsią ir ,,beprotišką''. Kūrinio paklausyti galite ČIA.
Kiti, girdėti kompozitoriaus kūriniai:
* Koncertas fortepijonui A-moll op.16 - ČIA
* Pjesė ,,Morning Mood'' - ČIA












W.A. Mozart ,,Requem'', ,,Symphony nr.25/40'' ir ,,Eine Kleine Nachmusik''
Yra tik keletas žmonių, kurie negirdėjo ir nežino bent menkiausio fakto apie šį, vieną garsiausią Klasicizmo epochos kompozitorių, genijų nuo gimimo, grojusį smuiku, klavesinu, parašiusį daugiau kūrinių nei garsiausi pasaulio kompozitoriai kartu sudėjus. Parašęs virš 600 kūrinių, kurie daugelis buvo pripažinti orkestrinės, simfoninės, kamerinės, choro ir koncertinės muzikos viršūnėmis. Kompozitorius labai įtakojo patį Beethoven'ą, kuris su jo kūryba susipažino dar paauglystėje. W.A.Mozart'as labai sunkiai dirbo, pagrindiniai kompozicijos bruožai buvo lengvumas, skaidrumas, tvirtos, turtingos ir išplėstos harmonijos. Nors buvo laikomas genijumi, kūrė muziką baletams, spektakliams, operoms, mokė vaikus - mirė skurde, buvo palaidotas bendrame kape. Mišios ,,Requem'' buvo parašytos prieš pat kompozitoriaus mirtį. Mišios neša ne tik skaudžios mirties, bet ir sunkų sielvarto, skausmo žinutę. Kompozitorius kūrinyje sudėjo visus tėvo mirties, sunkaus gyvenimo išgyvenimus. Yra likę daug neaiškumų jo gyvenime, kaip antai nesutarimai su tuo metu kūrusiu kitų autoriumi - Salieriu. Yra manoma, jog kolega pavydėjo Mozart'ui jų kūrybos stiliaus, gabumų, braižo, todėl galėjo būti viena iš jo mirties priežasčių. Taip pat kalbama, jog mišias pabaigė ne pats Mozart'as. Berašant simfoniją nr.40 kompozitoriui teko iškęsti sunkius, depresijos ir vargo apimtus laikus. Autorius buvo išsiskolinęs, gyveno vargingai, sumažėjo darbo našumas. Genijaus gyvenimo faktai puikiai atskleidžiami 1984m. vaidybiniame filme ,,Amadeus'', kurį visiems rekomenduoju pažiūrėti. Istorija pasakojama kompozitoriaus Salierio akimis, todėl tvirtinama istorija dėl jo kišimosi į W.A.Mozart'o gyvenimą. Mišių dalį ,,Requem'' galite paklausyti ČIA, ,,Lacrimosa'' ČIA. Simfoniją nr.25 ČIA, o nr.40 - ČIA. ,,Eine Kleine Nachmusik'' rasite ČIA


Pyotr Ilyich Tchaikovsky ,,Dance of the Sugar Fairy'' ir ,,Swan Lake''
Prasidėjus žiemos sezonui visi pradedame laukti švenčių, o kartu su jomis atvykstančio baleto ,,Spragtukas''. Didžiosiose teatrų scenose šokama pagal garsiojo romantiko Tchaikovsky'io muziką, pilną išraiškingų ir turtingų harmonijų, pagražinimų, laisvumo ir tyrumo, lengvos orkestrinės melodijos. Tai pirmasis rusų kompozitorius, kurio muzika išplito pasauliniu mastu. Nors kūryba buvo ir iki šiol yra plačiai vertinama, kai kurie kritikai skaitė, jog kompozitorius ne iki galo atskleidė tuometines visuomenės vertybes. Tačiau užsieniečiai atmetė šias mintis sakydami, jog autorius viršijo ir įveikė tuometinės muzikos sukurtus stereotipus. Savo kūryboje jis apibendrino charakterio, jausmų ir išgyvenimų sritis, muzika buvo gyli ir iškilminga. Savo laiku kompozitorius sukūrė muziką tokiems baletams kaip ,,Miegančioji gražuolė'', ,,Romeo ir Džiuljeta'' ir jau anksčiau minėtiems. Buvo manoma, jog harmonijos naudojimas buvo dideli ,,spąstai'' pačiam kompozitoriui, mat tuo metu rusų muzika buvo rašoma iš inercijos, uždara. Skaitoma, jog didžiausią poveikį kompozitorius darė jo muzikos klausytojams - kūryba buvo jaučiama, išgyvenama pačių žmonių. ,,Sugar Fairy'' rasite ČIA, o ,,Swan Lake'' ČIA. Taip pat siūlau paklausyti šio koncerto fortepijonui ir orkestrui - ČIA.


Camille Saint - Saens ,,The Carnival of the Animals''
Prisipažinsiu pati, jog tai man vienas iš gražiausių romantikų kūrinių. Ne vien dėl įvairiausių harmonijų ir gražių sąskambių, bet ir dėl transliuojamo jausmo, charakterio, kompozitoriaus braižo, ekspresijos ir lengvumo. Pati esu nuomonės, jog muzika turi būti skirtinga, išraiškinga. Jeigu klausytume atidžiai, išgirstume, jog kompozitorius muzika sugebėjo atskleisti kiekvieno gyvūno judesius, išvaizdą. Muzika tai šioks toks fantazijos atspindys, todėl be jos kūrybos niekada nesuprasime. Tikrai ne visi girdėjote pilną kompozicijos versiją, tačiau ,,Akvariumą'' žinote kone visi. Šią dalį galite paklausyti ČIA, o pilną kūrinį ČIA. Ankstyvojo XXa. prancūzų kompozitorius, vargonininkas, dirigentas būdamas dešimties galėjo mintinai pagroti 32 L.V.Beethoven'o sonatas. Būdamas šešiolikos parašė pirmąją savo simfoniją, o apie jo nepaprastai atliekamus koncertus kalbos pasklido po visą pasaulį. Nugalėjimai tarptautiniuose konkursuose jam atneša didelė šlovę ir reputaciją, dėl ko vėliau jis susipažino ir artimai bendravo su kompozitoriumi F.Lizst'u. Kompozitorius rašė straipsnius muzikine ir istorine tematika, daug keliavo. Kūrinys buvo parašytas įvairiems pasirodymams fortepijonui, kitiems ansambliams. 







Nikolai Rimsky Korsakov ,,Flight of the BumbleBee''
1844-1908m. gyvenęs rusų tautybės kompozitorius labiausiai buvo žinomas orkestrinėje kūryboje. Kompozitoriaus muziką įkvėpė rusų liaudies kūryba, meilė harmonijai, ritmikai. Vakarų muziką autorius įvertino tik tapęs kompozitoriumi ir orkestro profesoriumi. Korsakov'as didelį potraukį jautė egzotiškoms ir netradicinėms melodijoms, ritmui. Kompozitorių įkvėpė jau minėtas W.R.Wagner'is. Po savęs kompozitorius paliko daugybę rusų nacionalistinių kūrinių. Neskaitant orkestrinės muzikos, N.R.Korsakov'as buvo žinomas kaip 5 kompozitorių komandos ,,The Five'' narys. Ši autorių bendruomenė muziką kūrė kartu ir siekė sukurti aiškią rusų klasikinę muziką. Daugelis kūrinių tapo vieni žinomiausių visoje Rusijoje. Asmeninį kūrybos stilių ir bruožus kompozitorius perdavė C.Debussy, M.Ravel ir kitiems. Kompozicija ,,Flight of the BumbleBee'' yra skirta operai ,,Karaliaus Saltano pasaka''. Kūrinio tikslas - sukelti klausytojui chaotiškumo ir sparčiai besikeičiančios nuotaikos jausmą. Šiandienai kūrinys yra vienas žinomiausių klasikinių darbų, naudojamas ir modernioje kūryboje. ,,Kamanės skrydžio'' galite paklausyti ČIA.








Johann Strauss jaunesnysis ,,Voise of Spring"
XIXa. austrų kompozitorius ir dirigentas, sukūręs 11 operečių, 2 polkas, 4 valsus. Garsėdamas savo valsais, kuriuos taip ištobulino, net buvo pramintas valsų karaliumi. Kritikai teigia, jog kompozitoriaus muzikos lengva klausytis, ji melodinga, paprasto ritmo, išbaigta, tačiau dažnai sunkiai atliekama. Kūriniai turi daugybę dalių, dideles kulminacijas, išraiškingas melodijas. Savo pirmąjį valsą kompozitorius parašė dar šešerių, tačiau tėvai tikėjosi, jog berniukas karjeros sieks bankininkystėje. Deja, kaip ir tėvą, taip ir J.Strauss'ą su dviem broliais patraukė muzika, tačiau išgarsėti sugebėjo tik jis vienas. Populiarėjant imtas laikyti savo tėvo konkurentu, dėl ko jie nesusitaikė iki pat pastarojo mirties. Kompozitoriaus darbų galime girdėti tokiuose animaciniuose filmukuose kaip ,,Šrekas'', legendiniame ,,Tomas ir Džeris''. ,,Pavasario balsai'' yra vienas iš žinomiausių kompozitoriaus valsų, kartais naudojamas ,,Die Fiedermaus'' operetėje. Valsą buvo galima ir dainuoti. Kūrinio galite paklausyti ČIA











M.K.Čiurlionis ,,Miške'' (In the Forest), ,,Jūra'' (The Sea)
Pabaigoje norėčiau plačiau pakalbėti apie lietuvių įnašą klasikinėje muzikoje. Žinoti bent vieną mūsų tautybės kompozitorių būtų pagirtina, o paklausyti nors vieno kūrinio - dar geriau. Tik mažuma yra girdėję šias kompozicija - tas labai liūdna, jos tikrai nepriekaištingos, įkvepiančios ir alsuojančios tyrumų, subtilumu. Čiurlionio muzika magiška, su gilia potekste, raminanti. Turime didžiuotis turėdami tokį sėkmingą ir net už mūsų valstybės ribų garsų kompozitorių. Autorius ne tik muzikavo, bet ir piešė, dirigavo, buvo aktyvus kultūros veikėjas, chorvedys. Vaikystėje tėvo padedamas mokėsi groti fortepijonu, ,,M.Oginskio dvaro'' Plungės mokykloje pramoko muzikos teorijos, mėgino kurti, grojo fleita. Būdamas dvidešimt šešerių tobulinosi Leipcigo ,,Karališkoje konservatorijoje''. Tuo metu miestas buvo svarbus klasikinės muzikos centras. Šiuo laikotarpiu kompozitorius visapusiškai plėtė savo akiratį, daug mokėsi, vaikščiojo po muziejus, domėjosi filosofija. 
Daile M.K.Čiurlionis susidomėjo pakankamai vėlai - būdamas trisdešimties. Jaunystėje menininkas piešė gimtojo miesto Druskininkų apylinkes, Plungės vietoves. Jau pirmuosiuose Čiurlionio darbuose vyravo mistikos pėdsakai, lietuvių mitologinės būtybės ir kita pagoniška kultūra, žvaigždės, planetos, gamta. Dailininkas ypač pamėgo ciklinius, pasikartojančių idėjų kūrinius. Kompozitorius mėgo lietuvišką kultūra, liaudies muziką - čia sėmėsi įkvėpimo. Savo darbuose dailininkas ypač pamėgo abstraktumą, simbolizmą. M.K.Čiurlionio įnašas muzikoje be galo svarbus - jis tapo lietuvių profesionaliosios muzikos pradininku. Po savęs paliko apie 200 kūrinių fortepijonui, 40 harmonizuotų lietuvių liaudies dainų, fugas, kvartetus ir žinoma simfonines poemas ,,Miške'' ir ,,Jūra''. Šios dvi poemos - bene žymiausi kompozitoriaus kūriniai, parašyti Varšuvoje. Kaip bebūtų gaila, nei viena iš šių kompozicijų nebuvo atlikta autoriui būnant gyvam. Kūriniuose perteikiami žmogaus dvasiniai išgyvenimai, kylančios emocijos. ,,Miške'' buvo rašoma tuo metu vykusiam konkursui. Pirmą kartą poema buvo atlikta 1912m. Peterburge, minint kompozitoriaus mirties metines. Poemoje vyrauja romantiška, raminanti nuotaika, kompozicija traukia nuoširdumu, paslaptingumu. Kitaip nei ,,Miške'', dėl daugybės kelionių ir laiko aukojimo dailei, Čiurlionis kūrė ilgai. Kūrinyje naudojama sonatinė forma, tačiau dažnai gali skambėti kaip fantazija. ,,Miške'' rasite ČIA, o ,,Jūra'' ČIA.
Atminimas: minint 100 kompozitoriaus metines, UNESCO 2011 metus paskelbė ,,Čiurlionio metais'',  išleistas originalių fortepijono natų rinkinys Japonijoje, 1913m. ekspedicijos po Arkties vandenyną metų, jos dalyvis dailininkas N.Pineginas vieną iš plynaukščių pavadino ,,Čiurlionio kalnais'', nes tai jam priminė dailininko paveikslą ,,Ramybė''. Lietuvoje turime darbų muziejus Vilniuje ir Druskininkuose, ,,Nacionalinę M.K.Čiurlionio menų mokyklą''. 
Kiti kompozitoriaus darbai:
Preliudas a-moll - ČIA
Noktiurnas VL183 - ČIA
Kūriniai kuriuos taip pat daugelis girdėjote:
Richard Strauss ,,A space Odyssey'' -  ČIA
Prokofiev ,,Dance of the Knights'' - ČIA
Georges Bizet ,,Lese Toreadors'' - ČIA
Julius Fucik ,,Entrance of the Gladiators'' - ČIA

Vieniems gėdinga klausyti šio žanro kūrinių, kitiems ji atrodo neįdomi. Komentaruose norėčiau sužinoti Jūsų nuomonę - ar klausote klasikinės muzikos? Jei ne, kokie įspūdžiai išgirdus keletą jos variantų? Visiems linkiu likusią savaitę praleisti produktyviai, pozityviai ir linksma nata‼


0 PAKOMENTAVO