Skrydžių palydovo profesija: gyvenimas ant sparnų







 Kai mūsų laukia kelionė, mes su džiaugsmu, keistu jauduliu, geru nuovargiu laukiame tos akimirkos, kai sėsime į lėktuvą, o už kelių ar keliolikos valandų pasieksime savo kelionės tikslą. O iki tol  orlaivyje mūsų gerbūviu rūpinasi pasitempę skrydžių palydovai. Jiems visa kelionių dvasia - kasdienybė. Vieną dieną Paryžiuje, kitą - Tenerifėje. Atrodo, gyvenimas ,,ant ratų'', ak, kaip romantiška!  Tačiau kaip iš tikrųjų atrodo šios romantiškosios profesijos atstovų gyvenimas nuo tos minutės, kai jie žengia šios karjeros link?

Profesijai - 100 metų

 Viskas prasidėjo tada, kai keliautojai pradėjo rinktis lėktuvą, kaip savo transporto priemonę. Pirmasis stiuardas buvo Heinrich Kubis. Jis atstovavo Vokietijos oro linijų kompaniją ,,DELAG". Jis pradėjo rūpintis keleiviais dar 1912-ųjų metų kovo mėnesį, cepelino tipo orlaivyje ,,Schwaben'', o vėliau dirbo ir dirižablyje ,,Hindenburg''.

 Šis milžinas buvo 245 metrų ilgio, 41 metro pločio,  galėjo išvystyti 132 km/h greitį. 70 keleivių talpinantis dirižablis turėjo biblioteką, restoraną, pianiną. Lėktuvas skraidindavo keleivius iš Vokietijos į JAV, kol vieną dieną, 1937-aisiais metais patyrė didelę nelaimę. Lėktuve kilo gaisras dėl itin lengvai užsiliepsonajnčių medžiagų. Tąkart lėktuve skrido apie 100 žmonių, iš jų žuvo 35, įskaitant orlaivio darbuotojus.

 Kubis buvo valgymo kambaryje, kai orlaivyje pradėjo siautėti ugnis. Tačiau kai bekrintantis dirižablis buvo pakankamai arti žemės, jis padrąsino keleivius bei įgulos narius šokti pro langus, taip išgelbėdamas savo ir kitų gyvybes. Po šio įvykio paliudijo ,,Hindenburg'' avarijos tyrime ir grįžo į gimtąją Vokietiją, kur ir gyveno iki mirties. Tačiau ši nelaimė kurį laiką atgrasė žmones nuo keliavimo lėktuvu ir romantiškosios minties apie juos.

 Pirmoji moteris, tapusi stiuardese, seselės išsilavinimą turėjusi
Ellen Church. Jos kelias prasidėjo 1930 metais, ,,United Airlines'' oro linijose. Kitos kompanijos pradėjo sekti ,,United Airlines'' pavyzdžiu ir nusprendė seselės išsilavinimą turinčias moteris priimti dirbti į įgulą, todėl tuo metu net 2000 moterų pareiškė norą į 43 darbo pozicijas, siūlomas ,,Transcontinental and Western Airlines''' kompanijos. Taip moterys užkariavo šią profesiją.
                      
                                  Heinrich Kubis                                                      ,,Hindenburgo'' nelaimė                                                                       Ellen Church



Svorio ir ūgio reikalavimai?

Svorio ir ūgio nustatymai išties griežti. Pavyzdžiui, 1930 metais mergina turėjo būti 45kg-53kg svorio, 153cm-162cm ūgio ir 20-26 metų. Po trijų dešimčių ,,New York Times'' reklamavo oro linijas, kurių reikalvaimai buvo tokie: 20 metų vieniša moteris, trinti aukštąjį išsilavinimą, 157cm-175cm ūgio bei 47kg-61kg svorio.

Šiandien reikalavimai yra mažiau riboti. Dauguma oro linijų kompanijų reikalauja 160cm-185cm ūgio, o svoris turėtų būti tiesiog jam proporcingas (yra ir išimčių).

Stiuardo gyvenimo modelis

Stiuardai dažnai gauna savo mėnesio grafikus. Kur gyvensi ir skrisi priklauso nuo tau paskirtos komandiruotės. Darbo diena prasideda tada, kai užsakytas transportas paimą visą įgulą iš viešbučio ir veža į oro uostą. Ten patikrinami jų dokumentai, apranga, užduodami keli praktiniai klausimai, ką darytų vienoje ar kitoje situacijoje. Sulipusi į lėktuvą įgula turi apie vieną valandą avarinės įrangos, saugumo patikrinimui. Tuomet vyksta keleivių laipinimas, keleivių informavimas apie saugumo taisykles. Tada lėktuvas pakyla. Prasideda keleivių aptarnavimas. Po skrydžio įgula vėl tikrina lėktuvą - ar keleiviai nieko nepaliko ir ar saugumo įranga vietoje.

Stiuardo alga svyruoja tarp 900eur-3000eur. Ji priklauso nuo to, kokioje vietovėje ir kompanijoje dirbi, kiek laiko praleidi ore.


Kaip tapti stiuardese?

 Orlaivio palydovu gali tapti asmuo, esantis ne jaunesnis nei 18 metų, turintis antros klasės sveikatos pažymėjimą. Taip pat privalo mokėti plaukti bei gerai mokėti anglų kalbą (kai kurios kompanijos reikalauja daugiau kalbų. O jei ir nereikalauja, papildoma kalba suteikia šiokį tokį pranašumą). Taip pat žmogus privalo būti psichologiškai tvirtas. Nes kilus neįprastai situacijai keleiviai didelėmis akimis stebi lėktuvo personalą, todėl įgula privalo būti tvirta, neparodyti baimės jausmo bei taip drąsinti keleivius, mažinti nevaldomos situacijos, kilusios panikos riziką. Nors dažnai stiuardams užtenka tik vidurinio išsilavinimo, šansus gauti darbą padidina šios profesijos mokymo kursai (pavyzdžiui šie), po kurių yra gaunamas atestatas. Tad nuėjusi į darbo pokalbį jau gali šį bei tą parodyti.Tačiau stiuardų atrankos vyksta kiek netradiciškai: kandidatai kviečiami ne į individuolius pokalbius, o į masines visos dienos, iš kelių etapų susidėjusias, atrankas.

Pirmą etapą galima pavadinti ,,pirmojo įspūdžio'' atranka. Pirmieji atkrenta neatitikę ūgio, turintys pastebimas tatuiruotes, randus ar auskarus veide. Taip pat ta akimirka - mažas laiko tarpas prisistatyti komisijai. Atkreipiamas dėmesys į malonius, savimi pasitikinčius bei labiausiai motyvuotus asmenis.

Kitas etapas reikalauja kiek kūrybiškumo bei žinių. Komisija pateikia kandidatui kokią nors konfliktinę orlaivyje kilusią situaciją, o būsimam darbuotojui reikia pademonstruoti, suvaidinti , kaip jis visą tai išspręstų. Po šio etapo kandidatų lieka vos keli, kuriems telieka išlaikyti plaukimo egzaminą. Šie likusieji pradeda maždaug mėnesį ar kiek daugiau trunkančius mokymus, kurie vyksta anglų kalba. Mokymuose stiuardai gilinasi į bendravimo su keleiviais subtilybes, mokosi išgyvenimo kritinėse situacijose aspektų bei kritinių situacijų valdymo ypatumus. Po šių mokymų laukia egzaminai, o po jų - sparnai!


                                   


Įkvėpimo beieškant

 Stiuardai vieni iš tų žmonių, kurie turi galimybę savo instagram paversti iš ties įdomiu bei išskirtiniu. Na o tu turi galimybę stebėti jų veiklą ir gyvenimą iš šalies. Štai keletas įkvepiančių stiuardų instagram anketų.



 Lietuvaitė, gyvenanti Dubajuje bei dirbanti Emiratų aerolinijose. Jos anketą įdomu stebėti ne vien dėl gražių vaizdų bei įdomios profesijos. Tiesiog gera žinoti, kad ji mūsų kraštietė. Tai motyvuoja kažko siekti, į save žiūrėti kaip į tokį patį visavertį žmogų, kuris gyvendamas Lietuvoje savo ateitį gali matyti ne tik už tėvynės ribų, tačiau ir virš žemės. 


 Tailandietė, gyvena Dubajuje, dirba Emiratų aerolinijose. Anketoje dominuoje gražūs vaizdai iš Dubajaus, tačiau karts nuo karto mergina įkelia ir vaizdų iš kito pasaulio krašto. Čia ji su bikini Dubajuje, ten - Maldyvuose. O protarpiuose ją pamatysi su oficialia stiuardesės uniforma, kuri jai suteikia egzotiško žavesio.



 Šios merginos instagramas išskirtinis. Jame dominuoja... Visos spalvos! Ir jos dera. Tik apima toks baltas pavydas, kai supranti, kad visas šias spalvas mergina pamato per savaitę. O mes... Mes laukiam tos vienos per pusmetį savaitės, kada turėsim galimybę ,,nupyškint'' tokią nuotrauką. Jei išvis turėsim. 


Iš pirmų lūpų 




Vieni yra sutverti tapti šokėjais, kiti - aktoriais. Galbūt tu sutverta būti nepriklausomai keliautojai? Tad... Nevaikščiok, jei nori skraidyti. Nors reikalavimai šiai profesijai aukšti, jei tave žavi šis darbas, neturėtum išsigąsti nei išvaizdos, nei žinių faktoriaus. Darbas ne modelio, o šiaip... Viskas yra išmokstama.

0 Komentarai