Sporto ir mitybos istorija. Interviu su Karolina Žigaite

  Turbūt mes visos esame pažvelgusios į veidrodį ir pagalvojusios: ,,Ech, kaip būtų gerai sulieknėti..." ar pan. Dažna mūsų renkasi pavojingą kelią - dietas. Jos ne tik alina organizmą, bet ir suteikia tik trumpalaikį lieknumo poveikį - pradėjus normaliau valgyti svoris ne tik sugrįžta, bet ir padidėja papildomai, dažniausiai net dvigubai! Nusprendžiau pakalbinti sporto keliu žengiančią ir puikų sveikos mitybos pagrindus turinčią Karoliną Žigaitę, kuri dalinasi savo sėkmės istorija.

Kada pradėjai sportuoti?
Sportuoju jau nuo pat mažens, jeigu tiksliau - nuo septynių metukų. Dar ir dabar pamenu, kai tėtis pirmoje klasėje manęs paklausė, kuo norėčiau užsiimti. Tuomet tiksliai neatsakiau, kad noriu pasirinkti būtent dziudo, kovos menų šaką, tačiau puikiai pamenu savo pasakytus žodžius - ,,Noriu muštis!". Taigi tėtis nuvedė į savo draugo sporto klubą ir jau pačią pirmą treniruotę parodžiau puikius rezultatus, buvau labai mylima trenerės. Tikriausiai tokia jauki aplinka ir šaunūs rezultatai skatino mane sportuoti toliau.

Kuo dažniausiai užsiimi, kokius būrelius ar klubus lankai?
Augant teko išbandyti; nuo dailės iki šachmatų būrelio, bet jaunam žmogui, kuris dar tik ieško savęs, nelengva prisitaikyti, ir tie būreliai nelabai man "prilipo". Žinoma, menai - mano neatsiejama gyvenimo dalis: groju, piešiu, dainuoju, bet dažniausiai visgi užsiimu sportine veikla - daug laiko praleidžiu sporto salėje arba Kauno Dziudo Klube.






Ar įmanoma mokyklą suderinti su sportu tokiame amžiuje? Ar neiškyla problemų?
Pripažinsiu - suderinti mokyklą su sportu - nelengva užduotis. Dažniausiai po treniruotės tesinori grįžti namo ir eiti miegoti, bet štai, tenka prisiminti, jog dar laukia krūva namų darbų ir pasiruošimų kontroliniams darbams. Tikrai neneigsiu - pažymiai kartais nukenčia, tad dažniausiai tenka aukoti treniruotes mokymuisi ir pasiruošimui.

Kokia pagrinde turi būti mityba, jog numestum svorio?
Manau nuvilsiu pasakydama, jog ypatingos dietos nesilaikau. Norint numesti svorio užtenka paprasčiausiai sumažinti angliavandenių kiekį ir labiau telktis ties baltyminiu maistu: liesa varške, neriebia žuvim, sausa mėsa ir dideliu kiekiu daržovių. Taip pat norint užkrimsti kažko saldaus nebūtina iškart griebtis šokoladuko - tam puikiai tinka koks nors vaisius. Na ir žinoma, reikia atsisakyti cukraus savo gėrimuose. Taip pat verta paminėti, kad badavimas metant svorį nėra gera mintis, nes labai sulėtiname savo medžiagų apykaitą.

Ar buvo labai sunku jos laikytis?
Pradžioje prisitaikyti prie pakitusios mitybos buvo sunku, nes iš mitybos raciono tko išmesti  saldumynus, dažnai jaučiausi pavargusi ir jau maždaug ties trečia valanda dienos būdavau jau visai nusilpusi, labai norėdavosi miego, trūko nergijos, kurios gaudavau su sadainiais, tačiau užteko kelių savaičių, kol organimas priprato prie pokyčių ir jaučiausi daug geriau.

Kiek kartų per dieną tu valgai?
Valgau maždaug 3 - 4 kartus per dieną, pusryčiai būna gausesni, jog užtektų energijos ilgam, ties pietumis maisto suvartojamas kiekis mažesnis. Verta paminėti, jog vakarienės metu pavalgau taip pat gausiau, jog atsigriebčiau už kalorijas, kurias deginu sportuodama. 
 
Ką patartum norinčioms pradėti sportuoti?
Patarčiau pradėti palengva, iš pat pradžių nedaryti drąstiškų pokyčių, o lėtai mažinti nesveikų produktų skaičių. Jei labai mėgstate saldumynus, mažinkite nedideliais kiekiais ir pastebėsite, jog vėliau kūnas jau jų nebereikalaus.

Kaip išsiugdyti valią ir atsispirti saldumynams bei kitiems nesveikiems produktams?
 Valiai išsiugdyti specialių triukų nėra, deja, reikia tiesiog "persilaužti" per save, bus sunku, bet palengva kūnas pradės priprasti ir nebereikalaus tiek daug pastangų ieškant motyvacijos ties sveika mityba bei sportu. Žinoma, visi mes suklumpame, tačiau svarbiausia nepamiršti savo pagrindinio tikslo.

 Sportas ir sveika mityba - nelengvas iššūkis, tiesa? O kaip tau sekėsi pradėti, o gal sekasi pradėti sveikiau gyventi? Pasidalink savo patirtimi komentaruose!

Karoliną galima sekti Facebook: Karolina Žigaitė. Ji tikrai padės su iškilusiais klausimais visoms, kurios nori pradėti sportuoti arba susižinoti daugiau apie dziudo!





 

0 PAKOMENTAVO