Viskas apie užplūstančias emocijas ir jausmus

Susijęs vaizdas

Emocijos, jausmai - tai, be ko mes būtume tik niūrus, pilki žmogeliukai. Džiugu, kai tave supa linksmi, gražūs ir šilti jausmai. Tačiau kiekvienas kartais patiriame liūdnų, apmaudžių ar pykčio kupinų akimirkų, kai viskas slysta iš po kojų ar nebegali susitvarkyti su emocijomis ar didele įtampa.


Emocijų valdymas, ir kada jų nereikia slėpti

Pamėgink įsivaizduoti: patikėjai kažkokiam žmogui svarbią užduotį - gal prisidėti prie mokyklos projekto, gal pasirūpinti renginio dekoracijomis. Tačiau, kaip ir dažnai nutinka, žmogus, kuriuo pasitikėjai, neatliko paskirtos užduoties ir pasiplovė. Suvoki, kad tuoj su kaupu gali pratrūkti pykčio ir nusivylimo emocijos - norisi žmogui viską garsiai ir aiškiai išrėžti. Tačiau ką daryti, kad tų emocijų "dėka" nekiltų didelis konfliktas, nuo kurio niekam nebus geriau? PATARIMAS: mintyse skaičiuok iki 3, 5 ar tiek, kiek tau reikia, kol pyktis atslūgs, stenkis nusiraminti. Tuomet žmogaus ramiu balsu paklausk, kokia neatlikto darbo priežastis, išreikšk savo nuomonę ir jausmus. Taip pat šį būdą gali naudoti, kai susipyksti su artimuoju ar drauge - svarbiausia stengtis viską pasakyti ramiai. Tačiau būna, kad stipriai neišsiliejus, visko garsiai neišrėžus tau pačiai netampa geriau. Viduje jauti pyktį, norą išlieti jį, bet kaip tai padaryti? Galbūt nueiti į atokią vietą ir išrėkti, gal išsikrauti sportuojant. Tačiau geriausia imtis mėgstamos veiklos - tai padeda po truputį pamiršti negeras akimirkas.
Nereikia slėpti savo jausmų, jei jautiesi liūdnai ar, rodos, tuoj apsiverksi. Pasiguosk, išsiverk ant peties artimam žmogui, draugei ar net augintiniui - tu vistiek liksi išklausyta. Pasakyk, jog iš tiesų jautiesi blogai. Neužsidaryk savyje ir nelaikyk liūdesio, apmaudo, nes kažkam viską išsipasakojus ir pasiguodus visad pasidaro geriau - lyg akmuo nuo širdies nusirita.


Stresas ir kylanti įtampa

SusijÄ™s vaizdasEgzaminų metas, įtampa, viena kitai iš paskos sekančios nesėkmės, metas, kai tavo dienotvarkėje nebelieka laisvo laiko, kai nežinai, nuo kurio darbo pradėti - visa tai kelia stresą. O kaip susitvarkyti su netikėtai užklupusiomis streso emocijomis ar įtampa?
Žinai, kad reikia nuveikti begalę darbų: sutvarkyti tą, parašyti aną, nuvažiuoti ten ir t.t... Kyla nerimas, kaip viską suspėti. Žinoma, viską norisi padaryti kuo greičiau, tačiau PATARIMAS: neskubėk visko atlikti vienu kartu, kad nenuvargintum savęs. Atlikusi vieną darbą, padaryk pertrauką, atsitrauk ir trumpam užsiimk mėgstama veikla, susitik su draugais, o geriausia - pasivaikščiok lauke. Po to vėl gali grįžti prie darbo. Beje, dar vienas streso ar įtampos malšinimo būdas - klausymasis dainų be žodžių. Vien melodija. Sakoma, jog iš tiesų labai naudinga! Klausyk savo mėgstamiausių dainų, tik be žodžių!
Kitas atvejis, kai niekas nebesiseka, nebepavyksta, kyla pyktis, nebėra motyvacijos eiti tolyn. Tuomet kaupiasi piktos emocijos, kai visas pasaulis kaltas dėl nesėkmių, atrodo, gali išsilieti ant bet ko. Nei tau, nei kitiems, kuriuos užplūsi savo jausmais, bent trumpam nebesinorės rodyti žavios šypsenos. Taigi, PATARIMAS: kad ir kaip bebūtų sunku išspausti šypseną sunkiu metu, pasistenk neleisti pykčiui užgožti tavo ir kitų geros nuotaikos, pamažu pamiršk bėdas ir prisimink, kad kažkada viskas tikrai susitvarkys. Gal ne dabar, ne rytoj, ne poryt, bet kadanors. Tik reikia pačiai stengtis dėl savęs.
Beje, tikrai žinai šį nusiraminimo būdą - meditacija. Išbandyk ir tai. Juk šįmet Lietuvai Eurovizijoje atstovavusi Ieva Zasimauskaitė taip pat užsiima meditavimu. Manau, kad tai parodo ne tik ramus jos balsas pasirodant, bet ir paprasto pokalbio metu iš jos sklindanti ramybė ir neskiriamas dėmesys mažiausioms smulkmenoms, neigiamoms emocijoms.

Viliuosi, kad mano patarimai, kaip valdyti emocijas ar numalšinti stresą tau bus naudingi. Galbūt pati turi kažkokių veiksmingų būdų, kaip susivarkyti su jausmais ir gali pasidalinti?

1 Komentarai

  1. taip, iš tiesų negalima laikyti emocijų savyje, reikia jas kaip nors išlieti ir išreikšti. geriausia nebijoti kalbėtis su kitais, kai pyksti, liūdi ar tiesiog reikia paramos.

    AtsakytiPanaikinti