Apsilankymas Sankt Peterburge

Praėjusią savaitę su šeima plaukiau ,,kruizu" po Baltijos jūrą. Esmė gal ir buvo kruizinė (maršrutas, ekskursijos, ,,šou", maitinimas ir visa kita), tačiau laivui iki kruizo - kaip du kartus iki mėnulio ir atgal. Bet ne tame esmė. Vienas iš mūsų aplankytų miestų - Sankt Peterburgas. Ten mes išlipome iš laivo ir trims dienoms apsistojome viešbutyje. Gaila, kad likti galėjome tik tokiam trumpam laikui, mat bevizis režimas Rusijoje galioje tris paras. Bet tiek kiek reikėjo spėjome aplankyti ir per tokį trumpą laiką. O dabar noriu pasidalinti savo prisiminimais ir patarimais su tavimi.

Pirmasis mums nutikęs nuotykis.
 Pirmą dieną mes turėjome užsisakę ekskursiją anglų kalba. Tiesą pasakius, gidės akcentas buvo toks stiprus, kad visą jos šneką buvo labai sunku suprasti. Tačiau ne tame esmė. Mums leido nuo vieno tilto (Sankt Peterburgas yra sudarytas iš salų kaip Veneciją, tad ten taip pat yra daug tiltų) pafotografuoti puikia atsiveriantį Žiemos rūmų vaizdą. Kai baigėme Žiemos rūmų fotografavimą, prie mūsų priėjo zebru persirengęs žmogus ir pasiūlė mums nusifotografuoti. Mes, žinoma, sutikom. Prisidarėm nemažai nuotraukų, ir kai fotosesija buvo baigta, zebras ,,nusiėmė galvą" ir pasakė mums, kad turime susimokėti 250 rublių (apie 3 eurus). Mes dar bandėme nusiderėti, tačiau galų gale vis tiek buvom priverstos mokėti. Kadangi Peterburge jis ne vienas toks ,,protingas" kitus jo draugus (arklius, vienaragius ar imperatorius) apeidavome per kelis metrus.☺️

Naktį išsiruošėme stebėti vieno populiariausių reginių Peterburge - naktinio tiltų pakėlimo. Mano nuomone, nėra jokio ypatingo vaizdo ten. Bet žmonės  vis viena plūsta. Galbūt dėl to, kad tai yra sena tradicija, mat caro laikais laivai švartuodavosi Nevos upėje, o kad iki uosto nuplauktų, turėdavo būti pakeliami tiltai. Kad netrukdyti eismo, jie buvo keliami naktį, taip daroma ir dabar. Tik neaišku, kiek ten tų laivų praplaukia.

Tiesą pasakius, man didžiausią įspūdį paliko vaizdas, kurį pamačiau praėjusį palei vieną pakeltą tiltą. Įsivaizduokite, penkių juostų kelias, kuriuo dar dieną važiavome, dabar stovi beveik 90 laipsnių kampu!

Peterhofas

Sekančią dieną vykome į Peterhofą. Tai Petro I statyta ir turbūt visų vėlesnių imperatoriškųjų šeimų naudota vasaros rezidencija, tarp turistų dar žinoma kaip ,,fontanai". Pastarąjį pavadinimą ji įgavo dėl savo didybės, išreikštos fontanais. O jų ten tikrai daug! Vos tik įeini į žemutinį parką, tave pasitinka fontanai. Ir nė vienas jų nėra paprastas, visi, net patys mažiausi, stovintys pagal kanalą, kuris išeina į jūra, yra su figūromis. O patys didžiausi net paauksuoti!

Parkas tikrai buvo nuostabus, tik gaila, kad nepavyko patekti į pačius rūmus. O nepavyko dėl labai keistos bilietų sistemos: norėdamas pamatyti fontanus ir visa kita parką, turi, aišku, pirkti bilietą. Tačiau norėdamas aplankyti rūmus, turi pirkti atskirą bilietą. O jo taip pat prastai nenusipirksi. Gali tai padaryti tik nuo 12 iki 14 valandos ir nuo 16 iki 17 valandos. O išėjus iš rūmų muziejaus grįžti į parką nebegalima, vėl reikia pirkti bilietą.

Žodžiu, jų sistema tokia: nori pažiūrėti į rūmus
iš priekinės pusės ir pasivaikščioti po aukštutinį parką - prašom, gali tai daryti nemokamai. Norėdamas patekti į žemutinį parką ir pamatyti fontanus - susimokėk. Bet jei tave domina tik vasaros rezidencijos muziejus, turi pirma nusipirkti bilietą į parką ir tik tada stotis į eilę ir pirkti bilietą į rūmus.

Dar vienas dalykas, kuris Sankt Peterburge mane labai sužavėjo - metro stotys. Tai tarsi atskiri muziejai. Ir su paveikslais, ir su sietynais, ir su marmuru... Vienu žodžiu, tikras muziejus. O viena jų įsikūrusi net 86 metrai po žeme! Kai leidiesi gilyn, nematai apačios, o kai kyli - viršaus.☺️

Bet, kaip ir kiekvienas miestas, Sankt Peterburgas turi savų minusų. Vienas iš jų - visur, o ypač Nevos Prospekte, pilna gatvės muzikantų. Neturiu nieko prieš tokius atlikėjus, tačiau tikrai nėra būtina susinešti tokios aparatūros, lyg grotų didžiausiai arenai, nes kai eini pro juos, susikalbėti visiškai neįmanoma. Be to, vos tik vieni jau nebepatenka į tavo klausos zoną, tuoj pasigirsta kiti.

Žinoma, apsilankiau ir Žiemos rūmuose, tačiau apie juos tau papasakosiu sekantį kartą.
 P.S. Kaip tavo vasara? Kur buvai, o gal ketini kažkur vykti? Pasidalink savo nuotykiais komentaruose!

4 Komentarai

1. Man visada patikdavo skaityti bet kokio tipo straipsnius apie keliones. Ypač tada, kada papasakojami ne tik aplankyti objektai, bet ir įspūdžiai, nuomonė. Todėl įrašas patiko! :) Labai tikiuosi paskaityti daugiau.

AtsakytiPanaikinti
  2. Atsakymai
    1. Nes laivas tikrai nebuvo kruizinis, o šou labai pigus ir banalus,mokykloje renginiai įdomesni 🙂

Panaikinti
  3. Buvo įdomu ir konkretu, tokie įrašai man patinka labiausiai.